    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 6 Nov 2012 08:49:33 -0800 (PST)
    Subject: Re: Prawo spadkowe - zawiła historia ( długie )
    From: r...@v...pl

    W dniu wtorek, 6 listopada 2012 14:55:45 UTC+1 użytkownik witek napisał:

    dziękuje za odpowiedź

    > Jezeli zmarlo dwie osoby to powinny byc dwa postepowania spadkowe.

    i z tego co mi wiadomo były dwie sprawy podczas jednego posiedzenia

    nieruchomość i w rodzinie jest zgoda?
    zapłacenia najmniejszego podatku od spadku.

    > po przeprowadzeniu dwoch spraw spadkowych dokonac dzialu spadku, gdzie
    > dwie pozostale corki daja dom ten jednej a ona im cos w zamian innego ze
    > spadku lub nic jesli sie zgodza.

    No właśnie jest taka opcja, że się zgodzą.

    > inne rozwiazanie to takie, ze dwie corki darowuja jej spadek.

    tak, aczkolwiek z mojej wiedzy wynika, że taka darowizna musi odbywać się przed
    notariuszem, co wiąże się z następnymi kosztami

    > jeszcze inne to takie
    > ze po postepowaniu spadkowych, albo daruja albo sprzedaja jej swoj
    > udzial w domu.

    to też jest związane z kosztami notarialnymi

    przeprowadzić podział u niego.

    > bo on na tym zarobi. Swinia nie notariusz.

    chyba biznesmen:)

    > notariusz wychodzi szybciej ale drozej. W sadzie dluzej sie czeka, ale
    > oplata jest stała.

    też już to wiedzą. W kancelarii sądu ich poinformowano.

    > wywalic notariusza

    tak samo im powiedziałem.

    > przede wszystkim bedzie sie wiazalo z opłatami dla notariusza.
    > dlatego bardziej opłaca sie dział spadku taki aby juz nie trzeba potem
    > było aktami notarialnymi przekazywac sobie wlasnosci domu.

    Czyli jak rozumiem to mają dział spadku w sądzie przeprowadzić od początku do końca.

    > zeby podzialu u notariusza co ?

    żeby dokonać podziału u notariusz "bo tak jest łatwiej"

    > jak wyzej. podatku nie bedzie. ale ja bym dazyl do tego, zeby w ogole
    > darowizn nie trzeba bylo robic.

    Czyli dział spadku w sądzie i przekazanie na jedną osobę?

    No to niezle jaja. Czytam wspomniany przez Ciebie punkt 4A
    "Zwalnia się od podatku nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych przez małżonka,
    zstępnych, wstępnych, pasierba, rodzeństwo, ojczyma i macochę, jeżeli:

    zgłoszą nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych właściwemu naczelnikowi urzędu
    skarbowego w terminie 6 miesięcy od dnia powstania obowiązku podatkowego powstałego
    na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2-8 i ust. 2, a w przypadku nabycia w drodze
    dziedziczenia w terminie 6 miesięcy od dnia uprawomocnienia się orzeczenia sądu
    stwierdzającego nabycie spadku, z zastrzeżeniem ust. 2 i 4 (art. 4a ust. 1 pkt 1
    ustawy o podatku od spadków i darowizn), ...

    W US skarbowym przekazali im informacje, że będzie naliczony podatek....

    > biorąc pod uwagę fakt, że są kwoty wolne od podatku i te niskie kwoty
    > za próg podatkowy pomiędzy kwotą 9 a 20 tyś.
    > to oddzielny rodzaj kwot zwolnionych dla tych co sie nie łapią pod art 4A

    jeśli nie to druga sprawa spadkowa
    > pan w US nalezy nie sluch z definicji po pradopodobiebstwo tego, ze maja
    > racje wynosi < 0.01%

    No to mamy to już potwierdzone:)

    nie od od tej 1/2 nieruchomości, która pozostała po spadku, tylko od 1/4 całej
    nieruchomości, w uwzględnieniem tego że parter domu jest w znacznie niższym
    standardzie i wymaga ogromnych nakładów finansowych. Na którym etapie można wnieść o
    wyliczenie tej realnej wartości nieruchomości i podatku z tym związanego. CZy lepiej
    niech się dogadają między sobą, czy mają wnieść o podział majątku do sądu.

    > sprawa spadkowa po matce, sprawa spadkowa po ojcu i taki dział spadku,
    > aby dom przypadl jednej osobie.
    > jezeli siostry sie nie zgodzą, bo np. chcialy by cos w zamian,
    > to mozna im zaproponowac, zeby na taki dział spadku sie zgodzily w
    > zamian za po porostu darowizny gotowki (uwaga, tylko przelewem i nie
    > zapomniec zglosic w terminie) tak zeby byly zadowolone.

    a czy jest taka opcja, że przed sądem dogadają się ze taka wpłata wpłynie dopiero po
    sprzedaży nieruchomości?

    > w ten spsob notariusza omijacie w ogole, a koszt wyniosa tylko co dla
    > sadu za trzy sprawy

    Dosyć duże oszczędności będą.

    > a dom niech sobie potem US sam dla siebie wycenia, i tak nie bedzie to
    > do niczeog potrzebne

    a dlaczego sąd nakazał zgłoszenie do US tego majątku skoro wycena i tak nie ma
    znaczenia?

    > tylko pamietac o terminach wszystko trzeba zglosic w US.
    > jak juz jedna sprawa spadkowa byla to terminy wam biegna. 6 miesiecy.

    Jeszcze po pierwszej sprawie (właściwie to po dwóch) nie odebrali dokumentów z sądu.

    > dom wycenia sie wg wartosci na dzien dzisiejszy ale wg stanu na dzien
    > otwarcia spadku, czyli taki jaki byl w dniu smierci spadkodawcy.

    Nie za bardzo rozumiem. Nieruchomość ma m wartość około czterystu tysięcy, chociaż ja
    uważam, że to przeszacowanie agentow nieruchomości.

    dzięki za fatygę:)
    Pozdrawiam
    Rafal