  • Data: 2012-11-07 09:13:37
    Temat: Re: Prawo spadkowe - zawiła historia ( długie )
    Od: r...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 6 listopada 2012 19:15:25 UTC+1 użytkownik witek napisał:

    > aha,
    > czyli macie juz dom w calosci podzielony na procenty

    tak, z tego co się dowiedziałem to dom już został podzielony przez sąd.

    > a te dwie siostry poszlyby na to, zeby zrobic dzia� spadku s�downie
    > taki, ze jedna siostra dostaje dom w calosci, a one ze spadku dostają
    > reszte jak cos jest lub nic, plus obietnice, ze ta sisotra co dostała
    > dom zrobi im pozniej darowizne pieniężną?

    no właśnie wszystkie trzy córki tak chcą. Dom z wieloma właścicielami jest w zasadzie
    nie do sprzedaży, a przynajmniej ciężko będzie znaleźć na niego klienta.

    > ryzyko jest takie, ze jak ta siostra z domem sie rozmysli to one zostana
    > z niczym

    z tego co wiem, to jeśli nie zostanie sprzedany to i tak zostaną z niczym:)
    > wowczas w ogole omijacie notariusza.

    ale czy wówczas obciążenia z tytułu podatku jednej z córek nie będą większe?

    > ciekawe dla kogo. chyba dla niego, bo wysle was do notariusza, a kase za
    > poradde zwinie. a tak by musial przygotowywac papiery do sądu i pewnie
    > nie ma pojecia jak to zrobic.

    pewnie tak:)

    > zgodny dzial spadku w sadzie, w ktorym zgodnie trzy strony oswiadczaja,
    > ze dom jest taj, auto tamtej a gotowka jeszcze innej. czy co tam w
    > spadku jeszcze jest. Po prostu fizycznie sie dzielicie rzeczami.

    taką informację już przekazałem tej rodzinie.

    > A i uwaga. ten termin zaczyna tykac od mementu zlozenia podpisu przez
    > sedziego. nie jest to ani data rozprawy ani data otrzymania przez was
    > papierka z sadu. to jest gdzies pomiedzy,.
    > Zebyscie sie nie przejechali np o jeden dzien. Nie czekac do konca tych
    > 6 miesiecy bo moze sie okazac ze sie spozniliscie.

    Spraw jest świeża. Wiem, że czekają na dokumenty z sądu.

    > Tylko tu jeszcze popatrzcie na podatki, bo nie wiem czy za taki nierowny
    > podzial cos sie bedzie naleza�o.

    > Chyba, ze w spadku byla jakas gotowka, ktora mozna dac tym siostrom.
    a rzeczy ruchome?

    > To ze sobie cos tam pod stolem potem wyrownacie to wasza sprawa umowna.
    > Ale siostry ryzykuja, ze ktos sie rozmysli.

    Akurat tego się nie obawiam, ponieważ przekazały notarialne pełnomocnictwo na
    pierwszą siostrę.

    > Jeszcze inne rozwiazanie to darowizna samego spadku. Ale tu ostrożnie,
    > bo darowizny s� �liskie. Ja sie wyda, ze w zamian za darowizne domu

    To jest coś czego jeszcze nie weryfikowali.

    dzięki jeszcze raz. Pozdrawiam. Rafał