  • 1. Data: 2004-10-25 15:29:08
    Temat: Prawo pracy-prawo do odprawy
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Pracowałem u mojego dotychczasowego pracodawcy od 01.09.2003 r. do 24.10.2004.
    Firma zatrudniała ok. 30 osób (w chwili obecnej zatrudnienie spadło o 10 osób).
    W świadectwie pracy jako przyczynę rozwiązania stosunku pracy podano art.33 KP
    (chociaż nie wiem jaki ma to związek, gdyż główną przyczyną zwolnienia 10 osób
    była pogarszajaca się sytuacja ekonomiczna firmy). W związku z powyższym
    chciałbym się dowiedzieć czy przysługuje mi odprawa zgodnie z ustawą z dnia 13
    marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków
    pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, a jeżeli tak to jak dochodzić
    roszczeń bo podejrzewam że były pracodawca będzie robił wszystko żeby takiej
    odprawy nie wypłacić
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2004-10-26 21:58:43
    Temat: Re: Prawo pracy-prawo do odprawy
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik Marcin napisał:

> [...]
    > roszczeń bo podejrzewam że były pracodawca będzie robił wszystko żeby takiej

    jezeli umowa terminowa sie skonczyla to odprawy nie bedzie

  • 3. Data: 2004-10-27 19:49:27
    Od: Kasia<a...@w...pl>

> [...]
    dochodzić
    > roszczeń bo podejrzewam że były pracodawca będzie robił wszystko

    Jeśli nie pomyliłeś numeru artykułu KP ktory wskazujesz to wygląda na
    to ze pracodawca w ogóle nie miał obowiązku podawać Ci przyczyny
    rozwiązania umowy o pracę. Art. 33 KP dotyczy okresu wypowiedzenia
    umowy o pracę zawartej na czas określony (dłuższy niz 6 mc-y). Jeśli
    więc to tego typu umowe zawarłeś z pracodawcą to nie ma on
    obowiązku podawać Ci przyczyny wypowiedzenia. Zgodnie z art. 30 par.
    4 obowiazek taki ciąży na pracodawcy jesli rozwiązywana umowa
    zawarta była na czas nieokreślony.

    -> http://usenet.pomocprawna.info