  • 1. Data: 2004-10-25 15:45:38
    Temat: Małoletni bez opieki
    Od: " Karol Nowak" <g...@W...gazeta.pl>

    Witam!

    Chciałbym się dowiedzieć jak z punktu widzenia prawa przedstawia się
    pozostawienie małoletniego bez opieki (17 lat). Chodzi konkretnie o
    pozostawienie go samego w lokalu mieszkalnym, w mieście w którym uczęszcza
    do szkoły samego, podczas gdy opiekunowie mieszkają w innym mieście.
    Przyjeżdżają oni do niego raz na miesiąc na weekend. Czy jest to zgodne z
    prawem?

    Z góry dziękuje za odpowiedź

  • 2. Data: 2004-10-25 18:13:03
    Temat: Re: Małoletni bez opieki
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Karol Nowak" <g...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do szkoły samego, podczas gdy opiekunowie mieszkają w innym mieście.
    > Przyjeżdżają oni do niego raz na miesiąc na weekend. Czy jest to zgodne z

    żaden znany mi przepis tego nie normuje. Mowa jest o właściwej opiece. Ale
    co to jest ta właściwa opieka? 17-latek uznany jest przez prawo za
    wystarczająco rozumnego, by stanąć przed sądem dla dorosłych. 16-to letnia
    dziewczyna może założyć samodzielnie rodzinę. Tak więc takie częściowe
    usamodzielnienie 17-to latka nie wydaje mi się czymś nagannym.

  • 3. Data: 2004-10-25 19:10:55
    Od: " Karol Nowak" <g...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > dziewczyna może założyć samodzielnie rodzinę. Tak więc takie częściowe
    > usamodzielnienie 17-to latka nie wydaje mi się czymś nagannym.

    Bardzo dziękuje za odpowiedź. Chciałem upewnić się, czy nikt nie będzie miał
    zastrzeżeń...

  • 4. Data: 2004-10-25 19:46:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Karol Nowak" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo dziękuje za odpowiedź. Chciałem upewnić się, czy nikt nie będzie
    miał
    > zastrzeżeń...

    To, ze ja nie mam zastrzeżeń ni ma przełożenia bezpośredniego na resztę
    populacji. Zastrzeżenia mogą się pojawić. Moim zdaniem nieuzasadnione co do
    zasady.