  • 1. Data: 2004-10-25 14:17:01
    Temat: Mozliwosc wykorzystania obiektow sportowych w grze
    Od: "yogi" <y...@y...com>

    Witam!

    Chcialbym wykorzystac w grze komputerowej, ktora tworze, wizerunek
    prawdziwych stadionow sportowych. Bedzie to symulator pilki noznej.
    Wykorzystane bylyby zdjecia (jako tekstury nalozone na obiekty 3d ) zrobione
    przeze mnie, w celu wiernego odwzorowania stadionow pilkarskich, z
    zachowaniem wszelkich cech charakterystycznych, dla poszczegolnych
    stadionow. Wlascicielami roznych obiektow sa rozne podmioty ( miasto, spolki
    SSA, wlasciciele prywatni ). Chcialbym sie dowiedziec, czy mam prawo do
    umieszczenia tych obiektow w mojej grze? Oczywiscie, nie uzywalbym nazw
    klubow, ktore rozgrywaja swoje mecze na tych obiektach, a jedynie ich
    charakterystycznego, indywidualnego wygladu. I tak druzyna Legii Warszawa,
    nazywalaby sie Logia Warszawa itp. Czy wiaze sie to z zakupem jakies
    licencji na wykorzystanie wizerunku tych obiektow?

    pozdrowienia
    Adam

  • 2. Data: 2004-11-12 15:12:15
    Od: "maroko" <m...@h...pl>

    > jedynie ich charakterystycznego, indywidualnego wygladu.
    jesli chodzi o budynki to chyba musisz miec pozwolenie, bo sam podkresliles
    INDYWIDUALNY WYGLAD

    > I tak druzyna Legii Warszawa,
    > nazywalaby sie Logia Warszawa itp. Czy wiaze sie to z zakupem jakies
    > licencji na wykorzystanie wizerunku tych obiektow?
    widzialem nawet taka gre gdzie nazwiska pilkarzy byly zmieniane, np.
    Leszek Pisz nazywal sie Leszek Ptaszek, a Twardygrosz - Miękigrosz

    jednak z nazwami moze byc gorzej, bo sama nazwa Logia mozna koajrzyc z
    Legia, dodajesz jeszcze Warszawa, wiec sa podstawy do zarzutu o zawinione
    podszycie sie pod jakas nazwe...