  • 11. Data: 2003-07-21 17:09:51
    Temat: Re: Prawo łamie prawo?
    Od: januszek <kezsunaj@[ktory_nie_lubi_spamu_wiec_prosze_to_wyciac].irc.pl>

    >Dlaczego Kancelarja Sejmu i inne urzędy centralne nie zamieszczają na swoich
    >stronach dokumentów w wersji tekstowej (.TXT ze znakami ISO)
    >tylko narzucają wersję .PDF i .DOC ?
    >Czy jest to naruszenie ustawy antymonopolowej ?

    IMHO nie jest. Dlatego, ze j e d y n a obowiazujaca wersja jest ta
    wydrukowana na papierze, zwanym Dziennikiem Ustaw (etc).

    januszek

  • 12. Data: 2003-07-21 17:36:11
    Od: Robal <b...@w...plinvalid>

    > Ależ ja mam częstotliwość pisania pytań:)

    Nie ma sprawy, prosimy o wiecej.

    > Tym razem sprawa jest
    > następująca: w firmie gdzie pracuje moja mama ze względu na ilość
    > zatrudnionych osób (około 100 osób) jest na komputerach
    > zainstalowany Program Płatnika. Niestety: windows nie jest za
    > darmo, a firma mimo wszystko nie jest zbyt bogata [:/]. Jak
    > narazie działają na Windows 2000 Professional

    Jezeli juz poniesli wydatek na zakup licencji to po cholere przechodzic
    na cos innego?

    > ale zamierzają na
    > 12 komputerach zainstalować Linuksa (Mandrake'a 9.1 PL:) a te
    > Windowsy sprzedać w cholere (kupione w wersjii BOX).

    Ciekawe za ile pojda? Zaloze sie, ze nie uzyskaja sensownej ceny. Koszt
    przejscia na nowa platforme w dluzszym okresie czasu bedzie wielkszy
    niz pozostanie na Windowsach.

    > A że nadal
    > trzeba jakoś kożystać z programu Płatnika to plan się posypał
    > poniważ nie ma Linuksowej wersji "płatnika".

    Musze rzec, ze ktos niezbyt w temacie ukladal ten plan.

    > I moje (szefowej
    > mojej mamy:) pytania: 1) czy istniejąca tzw. "ustawa
    > antymonopolowa" udeża także w Microsoft?

    Nie w tym temacie.

    2) Jeżeli jakaś firma
    > zdecyduje się na kożystanie (z chyba wiadomych zględów) z Linuksa
    > to co do cholery z Płatnikiem?

    Ano nic. Pa, pa platniku ...

    3) Czy brak Linuksowej wersji
    > Programu Płatnika nie łamie ustawy antymonopolowej?

    Kiedy wchodzil Platnik, temat byl walkowany w telewizji i radio (m. in.
    Waiss niezle szopki odstawial). Jakos nic z tego nie wyniklo. Znaczy
    sie, ze pewnie nie lamie.

    > 4) Czy firma Prokom (twórca płanika) jet zobowiązana stworzyć
    > wersje dla Linuksa?

    Nie dostala takiego zlecenia od ZUS, a wiec nie.

    > 5) Czy ja (jako osoba niepełnoletnia) moge administrować siecią w
    > tej firmie, na przykład na "umowę zlecenie"?

    Pewnie. Na podpisanie umowy, jako osoba nie majaca pelnej zdolnosci do
    czynosci prawnych musisz jednak miec zgode swojego przedstawiciela
    ustawowego.

    Ps 1. Pomimo, ze jestem fanem Linuxa, majac do wyboru alternatywe: na
    jakiej platformie ma powstac Platnik ... postawilbym na Windows. Co by
    nie mowic, to jest standard.

    Ps 2. Z reguly nie czepiam sie ortografii, ale permanentne powtarzanie
    przez Ciebie tych samych bledow nakazuje mi udzielic rady: zanim
    wkroczysz w swiat administrowania wilkimi sieciami, zainwestuj w
    slownik ortograficzny.

    --
    Robal bob67(at)wp.pl

  • 13. Data: 2003-07-21 23:21:00
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Jul 2003 00:54:50 +0200, Paweł <p...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Dnia Sun, 20 Jul 2003 23:23:27 +0200, "marcus075"
    ><0...@x...wp.pl> napisał:
    >

    >Nie obraź się, ale po charakterze Twych pytań zostaw to lepiej
    >profesjonalistom. Widziałeś kiedyś pad sieci i sprzętu w 100 osobowej
    >firmie z heterogenicznymi systemami (w2k, lin). Taki kłopot potrafi
    >"zabić" całą firmę, a już napewno narazić na bardzo poważne straty.
    >
    >Paweł

    PS. Widziałem Twoje wyczyny WWW, _zostaw_ zabawę w administratrora,
    chyba, że chcesz dać dobrze zarobić firmie, która po Tobie będzie
    "sprzątać"

  • 14. Data: 2003-07-22 19:55:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl.nospam>

    On Mon, 21 Jul 2003 19:36:11 +0200, Robal wrote:

    >Ps 1. Pomimo, ze jestem fanem Linuxa, majac do wyboru alternatywe: na
    >jakiej platformie ma powstac Platnik ... postawilbym na Windows. Co by
    >nie mowic, to jest standard.

    Nic nie stoi na przeszkodzie wypuscic go na kilka platform.
    Problem brzmi ... czy _trzeba_ go wypuscic na platforme ktorej uzywa
    0.1% platnikow ? :-)

    A tu swoja droga ... moze jednak jakis malenki donosik do UOKiK/RPO ?
    ZUS _wymusza_ zakup peceta z windowsem.

    P.S. Ilu tych zatrudnionych w calej firmie - setka ? I kazdy sobie zus
    wypelnia czy jak ? Bo miejsce na dwa platniki to tam moze jest,
    nie sprzedawac po prostu jednego windowsa.

    J.

  • 15. Data: 2003-07-22 21:07:30
    Od: "marcus075" <0...@x...wp.pl>

    > A tu swoja droga ... moze jednak jakis malenki donosik do UOKiK/RPO ?
    > ZUS _wymusza_ zakup peceta z windowsem.

    wlasnie! o to mi chodzilo! ZUS lamie prawo zmuszajac do zakupu kompa z
    winda...

    --
    Pozrdawiam, marcus075
    www.g10.jaworzno.edu.pl/ja/index.html - strona o mnie i moim sprzecie

  • 16. Data: 2003-07-23 09:31:54
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl.nospam> napisal w wiadomosci

    > Nic nie stoi na przeszkodzie wypuscic go na kilka platform.
    > Problem brzmi ... czy _trzeba_ go wypuscic na platforme ktorej uzywa
    > 0.1% platnikow ? :-)

    No a ilu by uzywalo, bdyby ZUS wydal porgram platnika pod linux,
    a Us program Pitnika i VAtnika ?

    Boguslaw

  • 17. Data: 2003-07-23 11:43:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

    > Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl.nospam> napisal w wiadomosci

    > No a ilu by uzywalo, bdyby ZUS wydal porgram platnika pod linux,
    > a Us program Pitnika i VAtnika ?

    Pewnie sporo - podstawowa bariera przed np. pisaniem oprogramowania dla
    firm pod Linuxa to "kto tego będzie używał jak Płatnik na tym nie
    chodzi". Wygląda to na sabotaż... Po prostu...

    A poza tym to nie jest kwestia ile uzywa Linuxa i czy sie opłaca dla tej
    garstki ale kto wybrał firme M$ jako dostarczyciela systemu operacyjnego
    do WSZYSTKICH firm zmuszonych rozliczac sie teletransmisją.

    O ile Prokom stawał do przetagu o tyle M$ nie.

    Pytanie czy państwo ma prawo wybrac jeden system ktorego mają uzywac
    prawie wszyscy przedsiębiorcy? Mniejsz z tym czy innych systemów używa
    1% czy 50% zainteresowanych. Ważne że Windows na drzewie nie rośnie a
    państwo polskie napędza klientów komercyjnemu producentowi
    oprogramowania z siedzibą i obowiązkami podatkowymi poza granicami Polski.

    Wiekszośc poslkich firm małych i średnich "chodzi" na dosowych
    programach na sprzęcie który nie pociągnie windowsa.
    Państwo kazało im kupic lepsze komputery (jeden na firmę minimum) i do
    tego KAZAŁO kupic system operacyjny Windows.
    Albo zapłacic komus kto takie sprzęt i oprogramowania posiada.

    To jest źrodło problemu, nie to że linuxa uzywa jakis tam nikły odsetek.
    A co z tym co dotychczas mieli tylko dosa, bo clipperowe programy
    napisane przez pana Tadzia na tym chodziły i wystarczało?
    Najpopularniejsze programy FK są ciągle pod dosa.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 18. Data: 2003-07-23 12:09:47
    Od: "marcus075" <0...@x...wp.pl>

    > Pewnie sporo - podstawowa bariera przed np. pisaniem oprogramowania dla
    > firm pod Linuxa to "kto tego będzie używał jak Płatnik na tym nie
    > chodzi". Wygląda to na sabotaż... Po prostu...

    tak... sabotaż czy nie soft dla Linuksa być powinien...

    > O ile Prokom stawał do przetagu o tyle M$ nie.

    tak... ale to jest właśnie monopol...:(

    > Ważne że Windows na drzewie nie rośnie a

    w przyciwieństwie do Linuksa:) można go mieć za free:) (winde też można ale
    nie do końca legalnie:P)

    > na sprzęcie który nie pociągnie windowsa.

    a jak pociągnie to góra win3.1...

    > Państwo kazało im kupic lepsze komputery (jeden na firmę minimum) i do
    > tego KAZAŁO kupic system operacyjny Windows.

    powinno państwo zwrócić koszty tych kompów... albo przynajmniej podpisać z
    M$ konkrakt na dostape iluść-tam tysięny windowsów, ale po przetargu
    oczywiści (ale nie: bo m$ by przetagr przegrał na kożyść Linuksów:)

    > To jest źrodło problemu, nie to że linuxa uzywa jakis tam nikły odsetek.

    to jest duży problem! bo jeżęli firma działa na 1 kompie to po cholere
    kupować do niej winde za 1000zł (a komp warty mniej. a tak swoją drogą:
    ciekawe że w supermarketach jest komp waty 1000zł i do niego windows za
    około 500zł a wszystko sprzedają za 800zł...)

    --
    Pozrdawiam, marcus075
    www.g10.jaworzno.edu.pl/ja/index.html - strona o mnie i moim sprzęcie

  • 19. Data: 2003-07-23 17:51:41
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "marcus075" <0...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ciekawe że w supermarketach jest komp waty 1000zł i do niego windows za
    > około 500zł a wszystko sprzedają za 800zł...)

    oem kosztuje cos okolo 300 pln wiec nie wiem skad ci sie wzielo te 500
    poza tym w zadnym markecie nie kupisz sprzetu wartego 1000 za 800
    wez pod uwage ze oni sprzedaja najgorszy chlam, ktorego nikt przy zdrowych
    zmyslach i majacy jako takie pojecie o kompach nie kupi, chyba ze nie zalezy
    mu specjalnie na jakosci, po drugie sprzet ktory sprzedaja jest przewaznie
    przestarzaly, po kolejne oni najczesciej w marketach wstawiaja w komis
    sprzed od firm ktore chca sie pozbyc starego zlomu zalegajacego magazyny

    ale to tak zupelnie przy okazji

  • 20. Data: 2003-07-24 08:14:35
    Temat: Re: Prawo ?amie prawo?
    Od: Andrzej Grądziel <a...@d...ns.net.pl>

    Robal <b...@w...plinvalid> wrote:

    > Ps 1. Pomimo, ze jestem fanem Linuxa, majac do wyboru alternatywe: na
    > jakiej platformie ma powstac Platnik ... postawilbym na Windows. Co by
    > nie mowic, to jest standard.

    Poproszę o definicję standardu :)
    bo jakoś ani http://wiem.onet.pl/wiem/01af3d.html ani
    http://wiem.onet.pl/wiem/015b28.html nie wystarczają, zeby