  • 1. Data: 2003-07-20 21:23:27
    Temat: Prawo łamie prawo?
    Od: "marcus075" <0...@x...wp.pl>

    Witam!
    Ależ ja mam częstotliwość pisania pytań:) Tym razem sprawa jest następująca:
    w firmie gdzie pracuje moja mama ze względu na ilość zatrudnionych osób
    (około 100 osób) jest na komputerach zainstalowany Program Płatnika.
    Niestety: windows nie jest za darmo, a firma mimo wszystko nie jest zbyt
    bogata [:/]. Jak narazie działają na Windows 2000 Professional, ale
    zamierzają na 12 komputerach zainstalować Linuksa (Mandrake'a 9.1 PL:) a te
    Windowsy sprzedać w cholere (kupione w wersjii BOX). A że nadal trzeba jakoś
    kożystać z programu Płatnika to plan się posypał poniważ nie ma Linuksowej
    wersji "płatnika". I moje (szefowej mojej mamy:) pytania:
    1) czy istniejąca tzw. "ustawa antymonopolowa" udeża także w Microsoft?
    2) Jeżeli jakaś firma zdecyduje się na kożystanie (z chyba wiadomych
    zględów) z Linuksa to co do cholery z Płatnikiem?
    3) Czy brak Linuksowej wersji Programu Płatnika nie łamie ustawy
    antymonopolowej?
    4) Czy firma Prokom (twórca płanika) jet zobowiązana stworzyć wersje dla
    Linuksa?
    5) Czy ja (jako osoba niepełnoletnia) moge administrować siecią w tej
    firmie, na przykład na "umowę zlecenie"?

    --
    Pozrdawiam, marcus075
    www.g10.jaworzno.edu.pl/ja/index.html - strona o mnie i moim sprzęcie

  • 2. Data: 2003-07-20 21:49:33
    Temat: Re: Prawo łamie prawo?
    Od: "Andrzej R" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    5 - tak
    na raszte nie znam

  • 3. Data: 2003-07-20 22:00:36
    Od: "Bartek" <e...@i...pl>

    Użytkownik "marcus075" <0...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

    > A że nadal trzeba jakoś
    > kożystać z programu Płatnika to plan się posypał poniważ nie ma Linuksowej
    > wersji "płatnika". I moje (szefowej mojej mamy:) pytania:

    zdaje sie powstaje wersja Platnika pod Linuxa
    pisza to ludzie a projekt nazywa sie Janosik jak dobrze pamietam

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 4. Data: 2003-07-20 22:54:50
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Jul 2003 23:23:27 +0200, "marcus075"
    <0...@x...wp.pl> napisał:

> [...]
    >kożystać z programu Płatnika to plan się posypał poniważ nie ma Linuksowej
    >wersji "płatnika". I moje (szefowej mojej mamy:) pytania:

    I na wszystkich musisz mieć Płatnika???

> [...]
    >5) Czy ja (jako osoba niepełnoletnia) moge administrować siecią w tej
    >firmie, na przykład na "umowę zlecenie"?

    Nie obraź się, ale po charakterze Twych pytań zostaw to lepiej
    profesjonalistom. Widziałeś kiedyś pad sieci i sprzętu w 100 osobowej
    firmie z heterogenicznymi systemami (w2k, lin). Taki kłopot potrafi
    "zabić" całą firmę, a już napewno narazić na bardzo poważne straty.

    Paweł

  • 5. Data: 2003-07-21 04:27:42
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "marcus075" <0...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
    > 1) czy istniejąca tzw. "ustawa antymonopolowa" udeża także w Microsoft?

    jakbys ogladal tv lub czytal gazety to bys wiedzial ze wlasnie wygrali
    proces w usa

    > 2) Jeżeli jakaś firma zdecyduje się na kożystanie (z chyba wiadomych
    > zględów) z Linuksa to co do cholery z Płatnikiem?

    to juz problem firmy :), zreszta ktos juz sie pytal na cholere ci platnik na
    kazdym kompie?

    > 3) Czy brak Linuksowej wersji Programu Płatnika nie łamie ustawy
    > antymonopolowej?

    a niby dlaczego?

    > 4) Czy firma Prokom (twórca płanika) jet zobowiązana stworzyć wersje dla
    > Linuksa?

    nie

  • 6. Data: 2003-07-21 06:32:47
    Temat: Re: Prawo ?amie prawo?
    Od: r...@r...pl

    > zdaje sie powstaje wersja Platnika pod Linuxa
    > pisza to ludzie a projekt nazywa sie Janosik jak dobrze pamietam

    tylko, ze nie bedzie raczej platnika-teletransmisji, wiec Janosik wiele
    nie zwojuje ;-), bo i tak niezbedny jest Windows :-<

    Jesli ktos chcialby poczytac o potyczkach Sergiusza Pawlowicza z ZUSem
    prowadzonych w celu wydobycia informacji na temat specyfikacji
    formatu KSI MAIL (informacja publiczna?) to polecam strone:
    http://www.ibiblio.org/ser/index/

    pozdrawiam

    romekk

  • 7. Data: 2003-07-21 08:04:05
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <bff3ep$idd$1@atlantis.news.tpi.pl>, Bartek wrote:

    > zdaje sie powstaje wersja Platnika pod Linuxa
    > pisza to ludzie a projekt nazywa sie Janosik jak dobrze pamietam

    Strona glowna Janosika:

    http://www.nongnu.org/janosik/

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 8. Data: 2003-07-21 12:53:23
    Od: Dan <d...@p...pl>

    > nie

    i z ironia - dlaczego jeszcze nie ma platnika na komorke? i na male
    Atari 65XE ;D

    Pozdrawiam
    Dan

  • 9. Data: 2003-07-21 13:54:24
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Dan" [...]

    > i z ironia - dlaczego jeszcze nie ma platnika na komorke? i na male
    > Atari 65XE ;D
    >
    > Pozdrawiam
    > Dan

    No wlasnie....
    Prokom powinien udostepnic ZRODLA, by kazdymogl sobie skompilowac "na co
    chce".
    Przeciez zaplacono mu z pieniedzy naszych niepo to, by robil kase firmie
    Pana B.

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-07-21 16:14:19
    Od: j...@w...pl

    Postawię ten problem bardziej ogólnie

    Dlaczego Kancelarja Sejmu i inne urzędy centralne nie zamieszczają na swoich
    stronach dokumentów w wersji tekstowej (.TXT ze znakami ISO)
    tylko narzucają wersję .PDF i .DOC ?
    Czy jest to naruszenie ustawy antymonopolowej ?

    Jak się to ma do ustawy o normalizacji ?

    Czy wymaganie przez urzędy administracji państwowej dostarczania informacji w
    formacie .doc [zamiast .txt (ISO)] jest naruszeniem ustawy antymonopolowej?

    Czy dla wymuszania stosowania formularzy papierowych czy elektronicznych jest
    podstawa w ustawie lub w rozporzędzeniu z delegacji ustawowej.

    Czyżby to byłoby za proste...