  • 1. Data: 2005-04-27 14:14:41
    Temat: Prawo jazdy zatrzymane przez WK
    Od: maczekg <m...@n...gazeta.pl>

    Witam,
    Wiem, że temat przewijał się już nie raz, ale mimo poszukiwań w archiwach
    nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na następujący problem: czy Urzędnik "Z
    up.starosty" w Wydziale Komunikacji ma prawo zatrzymać prawo jazdy w
    przypadku skierowania na egzamin potwierdzający kwalifikacje ?
    Może jaśniej: przekraczam 24 punkty, dostaję z Komendy Wojewódzkiej wniosek
    o sprawdzenie kwalifikacji, dostaję z Komendy Powiatowej skierowanie na
    badanie psychologiczne, po odbyciu którego udaję się z orzeczeniem do WK
    celem przekazania tegoż Panu Urzędnikowi i uzyskania od niego skierowania
    na egzamin. Tam P.U. zabiera mi dokument i mówi, że bez zatrzymania nie
    może wydać mi skierowania na egzamin. Ma do tego prawo? Przewertowałem
    kodeks drogowy, ale tam art. 135 mówi, że policjant ma prawo. Nie znalazłem
    nigdzie wzmianki o Panu Urzędniku.
    Wiem, że gdy nie zda się egzaminu traci się uprawnienia i wtedy P.U. ma
    prawo zatrzymać PJ, ale czy może zrobić to przed podejściem do egzaminu?
    Jeśli ktoś zna odpowiedź na powyższe powiedzcie proszę, na jakiej podstawie
    P.U. może/nie może zatrzymać PJ, tj. art.ust.pkt etc. :-)))
    Pozdrawiam grupę
    maczek

  • 2. Data: 2005-04-27 18:42:54
    Temat: Re: Prawo jazdy zatrzymane przez WK
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Wed, 27 Apr 2005 16:14:41 +0200, na pl.soc.prawo, maczekg napisał(a):

> [...]
    > Jeśli ktoś zna odpowiedź na powyższe powiedzcie proszę, na jakiej podstawie
    > P.U. może/nie może zatrzymać PJ, tj. art.ust.pkt etc. :-)))

    mądry urzędnik ,jednego łobuza na drodze mniej

    JanuszHr

  • 3. Data: 2005-04-27 19:27:19
    Od: maczekg <m...@n...gazeta.pl>

    JanuszHr napisał co następuje :

    > mądry urzędnik ,jednego łobuza na drodze mniej

    Ale tylko przez jakiś czas, mądralo :-)))
    Liczę na to, że ktoś na grupie wie coś więcej niż kolega JanuszHr.
    maczek

  • 4. Data: 2005-04-27 20:21:16
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Wed, 27 Apr 2005 21:27:19 +0200, na pl.soc.prawo, maczekg napisał(a):

    > Ale tylko przez jakiś czas, mądralo :-)))
    > Liczę na to, że ktoś na grupie wie coś więcej niż kolega JanuszHr.
    > maczek

    akurat mądralo na takie tematy wiem wszystko i myśle ,że nie zdasz tego
    egzaminu

    JanuszHr

  • 5. Data: 2005-04-27 21:47:06
    Od: maczekg <m...@n...gazeta.pl>

    JanuszHr napisał co następuje :

    > akurat mądralo na takie tematy wiem wszystko i myśle ,że nie zdasz tego
    > egzaminu

    I masz Waść rację. Póki co sprawa nie dotyczy na szczęście mojej skromnej
    osoby :-)
    A skoro wiesz wszystko, to może wyjaśnij, jak się sprawy mają?
    Tymczasem pozdrawiam
    maczek

  • 6. Data: 2005-04-27 23:14:06
    Od: "Sate" <s...@o...pl>

> [...]
    > Jeśli ktoś zna odpowiedź na powyższe powiedzcie proszę, na jakiej podstawie
    > P.U. może/nie może zatrzymać PJ, tj. art.ust.pkt etc. :-)))

    Na twoim miejscu zamiast się kłócić i bezsensu tracić czas po prostu
    powiedziałbym mu ze zgubiłem. Jeśli się uprze to ewentualnie może dostać
    wniosek o wydanie duplikatu :-).

    Pozdr.
    Sate

  • 7. Data: 2005-04-28 05:06:08
    Od: maczekg <m...@n...gazeta.pl>

    Sate napisał co następuje :

    > Na twoim miejscu zamiast się kłócić i bezsensu tracić czas po prostu
    > powiedziałbym mu ze zgubiłem. Jeśli się uprze to ewentualnie może dostać
    > wniosek o wydanie duplikatu :-).

    W zasadzie tak, ale równie dobrze może powiedzieć, że wyda skierowanie na
    egzamin dopiero po wydaniu przez siebie wtórnika PJ, a to zdaje się trwa
    dwa tygodnie o ile mnie pamięć nie myli. To jest dopiero strata czasu.
    Rzecz w tym, czy takie akcje są regulowane prawnie. Jedni P.U. zabierają,
    inni nie, stąd pytanie jak powinno być i kto to ustala. Bo jeśli tylko P.U.
    o tym decyduje, to sprawa jest dla mnie dziwna...
    Pozdro
    maczek

  • 8. Data: 2005-04-28 13:57:49
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Sate" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Na twoim miejscu zamiast się kłócić i bezsensu tracić czas po prostu
    > powiedziałbym mu ze zgubiłem. Jeśli się uprze to ewentualnie może dostać
    > wniosek o wydanie duplikatu :-).

    A jak przy jakiejś okazji-kontrola drogowa itp. wyda się, że kłamałes to z
    gówna zrobi się przestępstwo z art.233 K.K.
    Dobra rada;)

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 9. Data: 2005-04-28 19:05:26
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    maczekg <m...@n...gazeta.pl> napisał:

    >Tam P.U. zabiera mi dokument i mówi,
    Mowic sobie moze ;-) Nie ma takich uprawnien do zatrzymania PJ.
    P.U. w imieniu starosty ma obowiazek wydac ci decyzje o skierowaniu na
    egzamin. To nie ty o nia prosisz, tylko starosta wydaje !

    >Wiem, że gdy nie zda się egzaminu traci się uprawnienia i wtedy P.U. ma
    >prawo zatrzymać PJ,
    Jesli nie zdasz lub nie poddasz sie wezwaniu do stawienia tracisz
    uprawnienia, co nie oznacza, ze P.U. moze ci zatrzymac. Po prostu nie
    masz uprawnien, a dokument PJ jest niewazny.

    Artur Golański

  • 10. Data: 2005-04-28 20:38:38
    Od: maczekg <m...@n...gazeta.pl>

    Artur Golanski napisał co następuje :

    > Mowic sobie moze ;-) Nie ma takich uprawnien do zatrzymania PJ.
    > P.U. w imieniu starosty ma obowiazek wydac ci decyzje o skierowaniu na
    > egzamin. To nie ty o nia prosisz, tylko starosta wydaje !

    Też tak myślę, ale żeby negocjować cokolwiek z P.U. muszę mieć jakąś
    podstawę. Może wiesz, jakie przepisy regulują postępowanie P.U. w takich
    sytuacjach? Czy to jakieś wewnętrzne postanowienia starostwa czy mówi o tym
    coś więcej?
    I jeszcze jedno - jeśli rzeczywiście P.U. nie może i jest to jasno
    powiedziane, to do kogo i z czym się udać ( jakiś pozew czy cuś) żeby
    utrzeć P.U. nosa?
    Dzięki za już i proszę o jeszcze :-)))
    Pozdrawiam
    maczek