  • 11. Data: 2008-05-13 09:46:11
    Temat: Re: Prawo drogowe
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@p...onet.pl> napisał
    > Ale ja mowie o tym, ze w papierach bylo przeklamanie. Powinna byc brana
    > pod
    > uwage calkowita masa dopuszczalna.

    Chcesz ograniczeń na wyrost...? To może przy wykroczeniach przekraczania
    prędkości powinno brać się pod uwagę maksymalną "kreskę" na liczniku na
    tablicy rozdzielczej zamiast aktualnego wskazania radaru...?

    >A tak, to kierowcy zawsze moga miec w
    > papierach podana mala mase towaru i "legalnie" niszczyc mosty.

    Wagi są, oprócz Policji jest ITD. W razie podjerzeń, myślę, że można nawet
    przeprowadzić takie mini-śledztwo, które w kpow zwie się postępowaniem
    sprawdzającym.

  • 12. Data: 2008-05-13 09:57:03
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > Chcesz ograniczeń na wyrost...? To może przy wykroczeniach przekraczania
    > prędkości powinno brać się pod uwagę maksymalną "kreskę" na liczniku na
    > tablicy rozdzielczej zamiast aktualnego wskazania radaru...?

    Porownanie jest troche chybione. Bo predkosc mierzy sie nie zatrzymujac auta
    (kierowca nawet o tym nie wie), natomiast zeby zmierzyc mase auta trzeba je
    zatrzymac, podlozyc wage itd. I nie zawsze da sie to zrobic, np. gdy nie ma
    miejsca przed mostem.

    I mam takie pytanie. Kto wie jaka jest masa wlasna ciezarowki typu 1/S42 (3 osie
    z tylu - calkowita masa 42 tony) i 2/S32 (2 osie z tylu - calkowita masa 32 tony).
    adam

  • 13. Data: 2008-05-13 10:07:07
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    >natomiast zeby zmierzyc mase auta trzeba je
    > zatrzymac, podlozyc wage itd. I nie zawsze da sie to zrobic, np. gdy nie

    A kto każe mierzyć przed mostem..?, mierzyć można i 200 m za mostem. Problem
    jest raczej sprzętowo-techniczny i małego zainteresowania służb problem, bo
    może nie jest duży.
    Na dobrą sprawę auto można "zaprowadzić" do ważenia w dowolne miejsce,
    np. gdyby było podejrzenie tego wykroczenia - kierowca pokazuje kwit na 0,5
    tony a tam góóraaa węgla, to się wszczyna postępowanie wskutek uzasadnionego
    podejrzenia...

  • 14. Data: 2008-05-13 14:14:57
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Czyli jaki kontrargument? Rowerem trzeba przestrzegać ograniczeń
    > prędkości, bo czasem policjanci ważą ciężarówki?

    Trzeba przestrzegać bo jak zatrzymają go za przekroczenie to przy
    okazji zważą i każą się odchudzać ;)

  • 15. Data: 2008-05-13 22:18:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 May 2008, Liwiusz wrote:

    > Czyli jaki kontrargument? Rowerem trzeba przestrzegać ograniczeń prędkości,
    > bo czasem policjanci ważą ciężarówki?

    Mniej więcej.
    To drugie uzmysławia, że brak obowiązku posiadania urządzenie pomiarowego
    nie stanowi żadnego usprawiedliwienia. Kierujący ma zadbać żeby nie
    przekroczyć przepisów i tyle, fakt że ładowacz napisał mu na kwitku
    "500 kG węgla" nie stanowi usprawiedliwienia, tak samo jak stwierdzenie
    "nie wiedziałem że jadę 60/40" :)
    To czy policja ma czym mierzyć prędkość roweru jest już sprawą uboczną :)
    (a jak mniemam tu jest problem większy niż z ważeniem ciężarówki)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2008-05-14 09:33:44
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    Dnia Tue, 13 May 2008 11:57:03 +0200, adam napisał(a):

> [...]
    > auta (kierowca nawet o tym nie wie), natomiast zeby zmierzyc mase auta
    > trzeba je zatrzymac, podlozyc wage itd. I nie zawsze da sie to zrobic,

    Porównanie bardzo dobre - analogicznie nie ma możliwości sprawdzenia
    rzeczywistej prędkości samochodu jak nie ma miejsca na jej pomiar czy nie
    mamy radaru do mierzenia prędkości.

    R.