  • 1. Data: 2008-05-12 19:23:54
    Temat: PoRD: Tramwaj a kierunek zamknięty
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    zastanawiam się, z czego to wynika, że tramwaj wjeżdżający w kierunek
    zamknięty nie ma pierwszeństwa, a w otwarty ma. Nie umiem tego wydedukować
    z PoRD. Czy ktoś mógłby podpowiedzieć?

    W ogóle znajduję w Sieci masę opracowań o tramwajach, ale żadne nie jest
    poparte artykułami PoRD, więc nie wiem skąd są wywodzone np. takie opisy:

    http://www.motofakty.pl/artykul/kiedy_tramwaj_ma_rac
    je_cz_3.html

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 2. Data: 2008-05-12 19:36:31
    Temat: Re: PoRD: Tramwaj a kierunek zamknięty
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tristan pisze:

    > http://www.motofakty.pl/artykul/kiedy_tramwaj_ma_rac
    je_cz_3.html

    A pro po tytułu: tramwaj ma zazwyczaj racje bo jest większy, a większy
    ma zawsze rację ... na drodze :)

    I co to jest ten kierunek zamknięty? Jazda tramwaju "pod prąd" na drodze
    jednokierunkowej ? Czy co innego?

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 3. Data: 2008-05-12 19:46:06
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 12 maj 2008 21:36
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g0a67v$79a$1@inews.gazeta.pl>):

    je_cz_3.html

    > I co to jest ten kierunek zamknięty?

    No na skrzyżowaniu. Masz krzyżyk. Na pion masz zielone, a na poprzek
    czerwone i trańwaj skręca z zielonego w czerwone.

    Dałem odsyłacz. Konia z rzędem temu, co to załapie :D Tutaj zaś:

    http://www.motofakty.pl/artykul/kiedy_tramwaj_ma_rac
    je_cz_4.html

    streścili to krócej:

    ,,Tramwaj jadący prosto lub skręcający ma pierwszeństwo przed skręcającymi
    pojazdami. Jednak skręcając, musi ustąpić pierwszeństwa pojazdom jadącym na
    wprost.''

    Tylko skąd to kuźwa wynika?

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 4. Data: 2008-05-12 19:49:25
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tristan w <news:g0a5g9$3rv$1@news.onet.pl>:

> [...]

    > zastanawiam się, z czego to wynika, że tramwaj wjeżdżający w kierunek
    > zamknięty nie ma pierwszeństwa, a w otwarty ma. Nie umiem tego wydedukować

    Przyjąłeś jakieś założenie o "kierunkach otwartych/zamkniętych" -- co to
    jest za stwór? -- zamiast skupić się na tym czy jedzie prosto/skręca

> [...]
    > poparte artykułami PoRD, więc nie wiem skąd są wywodzone np. takie opisy:

    <q>
    Najprościej można powiedzieć, że na skrzyżowaniu, na którym ruch sterowany
    jest sygnalizacją świetlną, pierwszeństwo ma zawsze samochód jadący prosto
    przed skręcającym tramwajem.
    </q>

    Czego nie rozumiesz?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2008-05-12 19:58:25
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Tristan pisze:
> [...]
    > pojazdami. Jednak skręcając, musi ustąpić pierwszeństwa pojazdom jadącym na

    ze świateł

    KG

  • 6. Data: 2008-05-12 20:02:05
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 12 maj 2008 21:58
    (autor kam
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g0a7h0$fd4$1@inews.gazeta.pl>):

    A dokładniej?
    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 7. Data: 2008-05-12 20:04:11
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 12 maj 2008 21:49
    (autor 'Tom N'
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <0...@i...dyndns.org.invalid>):

    > Przyjąłeś jakieś założenie o "kierunkach otwartych/zamkniętych" -- co to
    > jest za stwór?

    Nie wiem, tak mówił mi instruktor na kursie. I nie jestem pewien czy na
    płytce Winforu nie używają takich sformułowań, musiałbym ją przeglądnąć,
    ale mam wrażenie, że tak tam lektor mówi.

> [...]
    > jest sygnalizacją świetlną, pierwszeństwo ma zawsze samochód jadący prosto

    Z czego to wnika. Przecie napisałem ,,nie wiem skąd są wywodzone np. takie
    opisy''.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 8. Data: 2008-05-12 20:23:09
    Temat: Re: Tramwaj a kierunek zamknięty
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    >
    > zastanawiam się, z czego to wynika, że tramwaj wjeżdżający w kierunek
    > zamknięty nie ma pierwszeństwa, a w otwarty ma. Nie umiem tego wydedukować

    Par 95 ust 4 rozporzadzenia w sprawie znakow i sygnalow drogowych, wydanego
    na podstawie delegacji art 7 ust 2 PoRD

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2008-05-12 20:37:09
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    SDD wrote:

    > Par 95 ust 4 rozporzadzenia w sprawie znakow i sygnalow drogowych, wydanego
    > na podstawie delegacji art 7 ust 2 PoRD

    A potem zdarzają się cyrki, jak w Warszawie na placu Zawiszy (z C-12),
    gdzie skręcający tramwaj ma światło czerwone. Tyle, że nie wszyscy
    jadący "prostu" o tym wiedzą. Ostrych hamowań i stłuczek jest tam trochę.

    Moim zdaniem zbyt dużo *podstawowych* zasad pierwszeństwa (i ruchu)
    umieszczono w rozporządzeniach, których nikt nie czyta. Przykład koronny
    § 72.3 tego samoego rozporządzenia.

    M.

  • 10. Data: 2008-05-12 20:48:16
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 12 maj 2008 22:23
    (autor SDD
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g0a8ve$g7h$1@news.onet.pl>):

    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Par 95 ust 4 rozporzadzenia w sprawie znakow i sygnalow drogowych,

    No tak... Kurde balans, kolejne stosy papierów do przegrzebania się.
    Myślałem, że tam nie ma zasad tylko wzory i opisy znaków.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu