  • 11. Data: 2009-07-17 16:30:14
    Temat: Re: Prawo do 26 dni urlopu, jak wyliczyć?
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef w <news:h3q821$kib$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > Jeśli studiuje w trakcie zatrudnienia, to zalicza się albo lata pracy,
    > albo okres za ukonczone studia - w zależności co wyjdzie korzystniej.
    > Tu korzystniej wyjdzie za lata pracy i okres nauki w liceum.

    Art. 155.
    § 2. Jeżeli pracownik pobierał naukę w czasie zatrudnienia, do okresu pracy,
    od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się bądź okres zatrudnienia, w
    którym była pobierana nauka, bądź okres nauki, zależnie od tego, co jest
    korzystniejsze dla pracownika.

    > Za późno zaczął studiować, albo za wcześnie pracować ;-)

    <q>
    zaczęte studia w 1999
    oraz zaczęta praca na etat od 1. stycznia
    2004. Pracuję cały czas,a w tym miesiącu
    udało mi się nareszcie ukończyć studia.
    </q>

    Załóżmy, że pobierał naukę od 1999 do 2003, przebrnął 4 lata, a w 2008 się
    reaktywował...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 12. Data: 2009-07-17 16:50:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

    > Załóżmy, że pobierał naukę od 1999 do 2003, przebrnął 4 lata, a w
    > 2008 się reaktywował...

    Napisz proszę jak to wpłynie wg Ciebie na wymiar urlopu.

  • 13. Data: 2009-07-17 17:04:24
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef w <news:h3qaqc$nkq$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

> [...]

    od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się bądź okres zatrudnienia, w
    którym była pobierana nauka, bądź okres nauki, zależnie od tego, co jest

    Okres zatrudnienia w którym pobierał naukę to 1 rok, okres zatrudnienia 5
    lat. Przez 4 lata pracował nie pobierając nauki, resztę chyba sobie
    potrafisz policzyć mając na uwadze Art. 155.

    § 1. Do okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się z tytułu
    ukończenia:
    6) szkoły wyższej - 8 lat.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 14. Data: 2009-07-17 17:40:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

    > Okres zatrudnienia w którym pobierał naukę to 1 rok, okres
    > zatrudnienia 5 lat. Przez 4 lata pracował nie pobierając nauki,
    > resztę chyba sobie potrafisz policzyć mając na uwadze Art. 155.

    No tak. Wychodzi, że w takim skrajnym przypadku tak można obliczyć.
    Ale pewnie Lisciasty nie był tak sprytny, żeby wykonać taki
    manewr :-)

  • 15. Data: 2009-07-17 17:46:36
    Od: "Baloo" <n...@o...eu>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał

    > No tak. Wychodzi, że w takim skrajnym przypadku tak można obliczyć.

    Ale co to zmienia, bo nie bardzo rozumiem.

  • 16. Data: 2009-07-17 17:56:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Baloo wrote:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał

    > Ale co to zmienia, bo nie bardzo rozumiem.

    Dokładnie to, że jeśli zachodzi taki szczególny przypadek -
    opisany przez Tom N, to wymiar 26 dni jest od zaraz, bo liczy się
    8 lat za ukończone studia i 4 lata pracy (tedy kiedy nie studiował)

    Podejrzewam, że jeszcze można sięgnąć do różnych ustaw
    i się zastanawiać co oznacza w sensie ustawy (i której) "pobieranie nauki",
    bo może się okazać, że liczy się to od momentu rozpoczęcia do momentu
    ukończenia szkoły i okresy przerw w nauce liczą się do okresu pobierania
    i z planu Toma nici :-)

  • 17. Data: 2009-07-17 21:18:16
    Od: "Baloo" <n...@o...eu>

    "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie to, że jeśli zachodzi taki szczególny przypadek -
    > opisany przez Tom N, to wymiar 26 dni jest od zaraz, bo liczy się
    > 8 lat za ukończone studia i 4 lata pracy (tedy kiedy nie studiował)

    Które 4 lata pracy kiedy nie studiował? :)
    Przecież studia rozpoczął wcześniej niż pracę.

> [...]
    > bo może się okazać, że liczy się to od momentu rozpoczęcia do momentu
    > ukończenia szkoły i okresy przerw w nauce liczą się do okresu pobierania

    Moim zdaniem nieistotne jest to, kto się ile uczy i ile ma przerw w nauce.
    Staż za ukończoną szkołę/studia przysługuje dopiero w momencie ukończenia
    danej szkoły/uczelni, a nie wynika z samego faktu, że się człowiek uczy.
    Czyli możesz studiować i 20 lat, ale jeśli nie skończysz studiów, to nic Ci
    to w sensie podwyższenia wymiaru urlopu nie da.

  • 18. Data: 2009-07-17 21:53:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Baloo wrote:

> [...]
    > człowiek uczy. Czyli możesz studiować i 20 lat, ale jeśli nie
    > skończysz studiów, to nic Ci to w sensie podwyższenia wymiaru urlopu

    Ale jak zwykle nie przeczytałeś podanego na tacy
    przepisu, albo uznałeś, że to zbyt skomplikowane.
    Więc niech tak już zostanie.

  • 19. Data: 2009-07-17 22:10:06
    Od: "Baloo" <n...@o...eu>

    "cef" <c...@i...pl> napisał

    > Ale jak zwykle nie przeczytałeś podanego na tacy
    > przepisu, albo uznałeś, że to zbyt skomplikowane.
    > Więc niech tak już zostanie.

    Przepis akurat jest zupełnie nieskomplikowany, natomiast jeśli czegoś nie
    zrozumiałem, to jedynie początkowo kombinacji Toma. Ale już wszystko jasne.

  • 20. Data: 2009-07-20 06:09:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 17 Lip, 18:30, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:
    > Załóżmy, że pobierał naukę od 1999 do 2003, przebrnął 4 lata, a w 2008 się
    > reaktywował...

    Zdaje się, że od 2005 do 2009 znalazłoby się kilkanaście miesięcy
    kiedy byłem skreślony, czy w ten sposób można próbować
    uzyskać ten brakujący okres?

    Ogólnie sądziłem, że skoro okres studiów mi się nieco rozciągnął
    (prawie do 10 lat) to nawet wykrajając te standardowe 5 lat na
    studiowanie
    + przepracowane 5 lat na etacie + szkoła średnia wystarczy z
    naddatkiem :>

    Pzdr.
    L.