  • 1. Data: 2003-01-21 06:32:19
    Temat: Prawo autorskie - po ilu latach sie konczy
    Od: ab <b...@i...wroc.pl>

    Po ilu latach mozna uznac ksiazke za legalna do drukowania bez
    naruszania prawa autorskiego?
    W stosunku do ktorego jej wydania sie liczy?

    --
    !!!!!!!!!!!!
    Piszac do mnie, usun cyfry z adresu.

  • 2. Data: 2003-01-23 06:54:25
    Temat: Re: Prawo autorskie - po ilu latach sie konczy
    Od: ab <b...@i...wroc.pl>

    > Po ilu latach mozna uznac ksiazke za legalna do drukowania
    > bez naruszania prawa autorskiego?
    > W stosunku do ktorego jej wydania sie liczy?

    Czyzby nie bylo okreslonego czasu?

    --
    !!!!!!!!!!!!
    Piszac do mnie, usun cyfry z adresu.

  • 3. Data: 2003-01-23 10:19:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik ab napisał:

    > Czyzby nie bylo okreslonego czasu?

    Chyba jest. I liczy sie od smierci autora a nie od wydania.
    Po głowie chodzi mi 25 lat, ale nie wiem czy nie wydłuzyli tego okresu w
    ramach dostosowań do standartów międzynarodowych.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-01-23 11:29:36
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Maddy wrote:
    > Chyba jest. I liczy sie od smierci autora a nie od wydania.
    > Po głowie chodzi mi 25 lat, ale nie wiem czy nie wydłuzyli tego okresu w
    > ramach dostosowań do standartów międzynarodowych.

    Art. 36.
    Z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w ustawie, autorskie prawa majątkowe gasną
    z upływem lat pięćdziesięciu:
    1) od śmierci twórcy, a od utworów współautorskich - od śmierci współtwórcy, który
    przeżył pozostałych,
    2) jeżeli twórca nie jest znany - od pierwszego rozpowszechnienia, chyba, że
    pseudonim nie pozostawia
    wątpliwości co do tożsamości autora, lub jeżeli autor wyjawił swoją tożsamość.
    3) od pierwszej publikacji, jeżeli z mocy ustawy autorskie prawa majątkowe
    przysługują innej osobie niż
    twórca, a gdy utwór nie został rozpowszechniony- od daty jego ustalenia.
    4) W odniesieniu do utworu audiowizualnego od śmierci najpóźniej zmarłej z
    wymienionych osób:
    głównego reżysera, autora scenariusza, autora dialogów, kompozytora muzyki.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 5. Data: 2003-01-23 11:32:38
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w ustawie, autorskie prawa
    majątkowe gasną
    : z upływem lat pięćdziesięciu:

    do wielokrotnego wyboru:

    [ ] nie
    [ ] kup nowsze wydanie ustawy
    [ ] nie znasz się
    [ ] ustawy się zmieniają tak jak ludzie
    [ ] pantha rei
    [ ] siedemdziesięciu

    pozdr.

    marcin

  • 6. Data: 2003-01-23 11:53:46
    Od: c...@p...onet.pl

    Poproszę o pomoc publiczność :)))

    Ciacho

  • 7. Data: 2003-01-23 12:26:36
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    c...@p...onet.pl wrote:
    > Poproszę o pomoc publiczność :)))

    Publiczność składa autopoprawkę :

    [x] siedemdziesięciu :)

    pozdrawia
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 8. Data: 2003-01-23 12:29:59
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 9. Data: 2003-01-24 06:25:02
    Od: ab <b...@i...wroc.pl>

    > 1) od smierci tworcy

    Calkiem rozsadne. Tylko tak mi po glowie chodzi - jak sprawdzic,
    czy tworca zyje lub czy ktos nie otrzymal praw w spadku?
    Szczegolnie, gdy tworca jest spoza Polski.

    I jeszcze drobiazg. A jesli autor to obcokrajowiec i ksiazka
    byla kiedys tlumaczona na nasze. To obowiazuje prawo wobec
    autora i tlumacza?

    --
    Piszac do mnie, usun cyfry z adresu.