  • 1. Data: 2003-01-20 22:08:17
    Temat: pod rygorem nieważności
    Od: "Organmistrz" <o...@w...pl.nospam>

    co to znaczy, że umowa jest zawierana pod rygorem nieważności ?

    org

  • 2. Data: 2003-01-20 22:27:29
    Temat: Re: pod rygorem nieważności
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Organmistrz" <o...@w...pl.nospam> naskrobał/a w

    > co to znaczy, że umowa jest zawierana pod rygorem nieważności ?

    To znacz, że jak nie zachowa się jakiś formalności (np. formy aktu
    natorialnego przy sprzedaży nieruchomości), to umowa jest nieważna.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    PAMIETAJ: Tylko CRAY wykonuje nieskonczona petle w zaledwie cztery godziny.

  • 3. Data: 2003-01-20 22:32:04
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Organmistrz" <o...@w...pl.nospam> napisał w wiadomości
    > co to znaczy, że umowa jest zawierana pod rygorem nieważności ?
    >
    > org

    Rygor nieważności dotyczy formy zawarcia umowy.
    Oznacza, że jeśli wymagana w danym wypadku forma (pisemna, aktu
    notarialnego, albo z podpisami poświadczonymi notarialnie) nie zostanie
    zachowana, wtedy umowa jest nieważna, czyli uznaje się, że nie została
    wcale zawarta.

    A przekładając na jeszcze bardziej ludzki - zwykle, żeby zawrzeć umowę,
    wystarczy się dogadać między sobą. Ale czasem bez papieru, albo notariusza
    ani rusz. Chodzi o to, że czasami, żeby umowa była ważna, to musi być
    zawarta na piśmie (bez zapisania jej na papierze żadne ustalenia się nie
    liczą, choćby strony dogadały się przy całym autobusie świadków :), albo w
    formie aktu notarialnego (wtedy trzeba iść do notariusza).

    Mam nadzieję, że teraz już wszystko jest jasne :)
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 4. Data: 2003-01-20 22:33:25
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Organmistrz" <o...@w...pl.nospam> naskrobał/a w

    > co to znaczy, że umowa jest zawierana pod rygorem nieważności ?

    To znaczy, że jak nie zachowa się jakiś formalności, to umowa jest nieważna.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Zycie to nie film... TO JEST WOJNA, MUSICIE ZABIJAC!

  • 5. Data: 2003-01-20 22:44:59
    Od: "Organmistrz" <o...@w...pl.nospam>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > formie aktu notarialnego (wtedy trzeba iść do notariusza).
    >
    > Mam nadzieję, że teraz już wszystko jest jasne :)

    Ale to właśnie jest napisane na papierze... :)
    Dokładnie to ten artykuł znajduje się w dziale pt "Zawieranie umowy" i brzmi
    następująco:
    "Umowa zostaje zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności". To teraz
    co ? Hmm ?

    org

  • 6. Data: 2003-01-20 22:49:04
    Temat: Odp: pod rygorem nieważności
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Goomich <g...@u...to.wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@1...0.0.1
    > "Organmistrz" <o...@w...pl.nospam> naskrobał/a w

    > To znaczy, że jak nie zachowa się jakiś formalności, to umowa jest
    nieważna.

    ja dodam ze swojej działki :-) jesli nawiążesz ją z nielatem bez zgody
    rodziców rownież będzie nieważna...

    Sandra

  • 7. Data: 2003-01-20 23:08:19
    Temat: Re: Odp: pod rygorem nieważności
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Sandra" <d...@w...pl> naskrobał/a w

    > ja dodam ze swojej działki :-) jesli nawiążesz ją z nielatem bez
    > zgody rodziców rownież będzie nieważna...

    Kulejąca :D
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Outlook is a massive flaming horrid blatant security violation, which also happens to
    be a mail reader.

  • 8. Data: 2003-01-20 23:09:31
    Temat: Odp: Odp: pod rygorem nieważności
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>