  • 1. Data: 2005-04-16 08:24:06
    Temat: Prawo Autorskie, Zaiks itp
    Od: "kuba D." <k...@p...pl>

    jestem kompozytorem - nie mam na to żadnych kwitów a chcę zarobić na moich
    zdolnościach jakąś tam kasę pisząc muzykę dla piosenkarzy lub reklam.
    Chciałbym się dowiedzieć jak jest ze sprzedawaniem kompozycji? czy mogę ją
    sprzedać tylko jednamu klientowi? i jak to ogólnie wygląda?

  • 2. Data: 2005-04-16 09:31:50
    Temat: Odp: Prawo Autorskie, Zaiks itp
    Od: "Z.J." <r...@f...nl>

    dołączam się do pytania ... jak na ewentulanej umowie zaznacze się , że
    chodzi o TEN a nie INNY utwór muzyczny ??/

  • 3. Data: 2005-04-16 10:58:13
    Temat: Re: Prawo Autorskie, Zaiks itp
    Od: "news.tpi.pl" <r...@S...pl>

    Użytkownik "Z.J." <r...@f...nl> napisał w wiadomości
    > dołączam się do pytania ... jak na ewentulanej umowie zaznacze się , że
    > chodzi o TEN a nie INNY utwór muzyczny ??/

    zaiks.org.pl

  • 4. Data: 2005-04-16 11:15:08
    Temat: Re: Odp: Prawo Autorskie, Zaiks itp
    Od: Piotr Zdziechowiak <p...@s...zdziechowiak.pl>

    Z.J. wrote:
    > dołączam się do pytania ... jak na ewentulanej umowie zaznacze się , że
    > chodzi o TEN a nie INNY utwór muzyczny ??/

    Utwór na pewno ma jakieś cechy. Tytuł choćby. Zapis nutowy? Nagranie? Musi
    to mieć. I wtedy albo zaiks albo samodzielnie piszesz umowę na sprzedaż
    autorskich praw majątkowych.

    ====
    Piotr Zdziechowiak

    Do budzenia mam żone. Nie po to tyle pieniedzy w nią
    wsadziłem, by mnie teraz jakies ustrojstwo dręczylo.
    piotr (at) zdziechowiak.pl
    [JID: mortar(at)chrome.pl] : [GG 298063]
    ====

  • 5. Data: 2005-04-16 11:18:00
    Od: Piotr Zdziechowiak <p...@s...zdziechowiak.pl>

    kuba D. wrote:
> [...]
    > Chciałbym się dowiedzieć jak jest ze sprzedawaniem kompozycji? czy mogę ją
    > sprzedać tylko jednamu klientowi? i jak to ogólnie wygląda?

    Lepiej nie zamykać sobie drzwi sprzedając tylko jednemu klientowi. Lepiej
    sprzedać licencję niewyłączną - w ten sposób można sprzedać komu się podoba.
    Do tego potrzebna jest umowa na sprzedaż licencji.
    No chyba, że się upierasz przy sprzedaniu tylko jednemu. Wtedy albo
    udzielasz wyłącznej licencji, albo sprzedajesz autorskie prawa majątkowe do
    utworu. Tak czy inaczej umowa musi być na piśmie.

    pzdr,
    ====

  • 6. Data: 2005-04-16 11:47:35
    Od: mad <g...@g...pl>

    On Sat, 16 Apr 2005 13:18:00 +0200, Piotr Zdziechowiak

    >kuba D. wrote:

    >Lepiej nie zamykać sobie drzwi sprzedając tylko jednemu klientowi. Lepiej
    >sprzedać licencję niewyłączną - w ten sposób można sprzedać komu się podoba.
    zawrzec umowe licencji niewylacznej - badzmi precyzyjni co to znaczy
    sprzedac licencje ???

    >No chyba, że się upierasz przy sprzedaniu tylko jednemu. Wtedy albo
    >udzielasz wyłącznej licencji, albo sprzedajesz autorskie prawa majątkowe
    >utworu. Tak czy inaczej umowa musi być na piśmie.
    rozporzadzasz autorskimi prawami majatkowymi....

    nie jestem wariatem jestem samolotem