  • 1. Data: 2005-04-16 06:57:31
    Temat: Art. 56 k.c a funkcja kształtująca
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    Witam,
    Cytuję odpowiedz od zakładu ubezpieczeń S.A:
    "Zgodnie z art.41 par 2 Kodeksu postępowania karnego z 1969r.,wg stanu na
    dzień powstania szkody oraz na dzień wniosku zakładu ubezpieczeń S.A o
    dokonanie wglądu do akt zakład ubezpieczeń miał status strony
    (pokrzywdzonego), jeżeli pokrył szkodę wyrządzoną przez przestępstwo. Moze
    to oznaczać , ze do w/w dnia nasz zakład wypłacił już odszkodowanie."
    Cytuję oświadczenie woli : "Likwidator (świadek) wyjaśnił, iż z aktami mógł
    zapoznać się na skutek powzięcia nieoficjalnej infomacji o fakcie kradzieży
    pojazdu".
    Zakład ubezpieczeń Spółka Akcyjna działały poprzez osobę reprezentującą
    zgodnie z zasadami reprezentacji, ustawy ubezpieczeniowej, współżycia
    społecznego itp.

    Nadmieniam, iż sprawa jest nadal w sadzie.
    Jak ma sie jego oswiadczenie woli, które jest ewidentnym kłamstwem przed
    sądem?.
    I czy w tej sytuacji mogę zgłosić przestępstwo do prokuratury?.

  • 2. Data: 2005-04-16 09:26:59
    Temat: Re: Art. 56 k.c a funkcja kształtująca
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alicja napisał(a):

> [...]
    >
    > Nadmieniam, iż sprawa jest nadal w sadzie.
    > Jak ma sie jego oswiadczenie woli, które jest ewidentnym kłamstwem przed

    A w którym miejscu jest tu kłamstwo? Bo jakoś nie widzę. "Może oznaczać
    ..." nie jest zbyt kategoryczne.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2005-04-16 13:17:44
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    Moze

    > A w którym miejscu jest tu kłamstwo? Bo jakoś nie widzę. "Może oznaczać
    > ..." nie jest zbyt kategoryczne.

    Prokuratura i Prawo 1996/11/52 nr.publikacji: 9610 Tezy publikacji:
    1. Nie przysługuje zakładowi ubezpieczeń status pokrzywdzonego w sytuacji,
    gdy z przepisów, ogólnych warunków ubezpieczenia lub umowy wynika, ze szkoda
    nie jest objęta ubezpieczeniem lub występują okoliczności wyłaczające
    odpowiedzialność.

  • 4. Data: 2005-04-16 14:02:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alicja napisał(a):

> [...]
    > nie jest objęta ubezpieczeniem lub występują okoliczności wyłaczające

    No, ale gdzie to kłamstwo? Nie rozumiem jaki ma związek to orzeczenie z
    tym co przytoczyłaś.

  • 5. Data: 2005-04-16 14:28:25
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    > No, ale gdzie to kłamstwo? Nie rozumiem jaki ma związek to orzeczenie z
    > tym co przytoczyłaś.

    To jest ustawa obowiazujaca na dzień wniosku i wglądu

    Art 41 par 2: Za pokrzywdzonego uważa się także zakład ubezpieczeń w
    zakresie, w jakim pokrył szkodę wyrządzoną pokrzywdzonemu przez
    przestępstwo.

    Oznacza to jednoznacznie, ze nie mógł otrzymać statusu pokrzywdzonego i to
    jest przestępstwo

  • 6. Data: 2005-04-16 14:36:44
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

> [...]
    > przestępstwo.
    >
    > Oznacza to jednoznacznie, ze nie mógł otrzymać statusu pokrzywdzonego i to

    Jezeli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze z tytułu auto-casco,
    których widocznie nie chciałem i nie chce odebrać, a oni mi wypłacili a ja
    nie odebrałem.

  • 7. Data: 2005-04-16 14:43:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alicja napisał(a):

> [...]
    > przestępstwo.
    >
    > Oznacza to jednoznacznie, ze nie mógł otrzymać statusu pokrzywdzonego i to

    Po pierwsze jak sama widzisz nie ma tu żadnego kłamstwa tylko błędny
    pogląd prawny i dziwaczne rozumowanie. Ten twój zakład twierdzi
    odwrotnie niż ty. Twierdzi że zapłacił, bo inaczej nie byłby
    pokrzywdzonym. Z tego że było pokrzywdzonym wyciąga sobie wniosek że
    zapłacił.
    Zresztą nie wiem czy wiesz, że treść tego przepisu się zmieniła w 1996
    roku - poszerzono definicje pokrzywdzonego. Nie podałaś kiedy to było? W
    starym brzmieniu, czy w nowym?
    A po drugie nie ma tu żadnego przestępstwa. W sądzie cywilnym można
    prezentować różne poglądy prawne. To bez znaczenia. Źle tylko świadczy o
    wiedzy prawnika ubezpieczyciela.

  • 8. Data: 2005-04-16 14:45:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alicja napisał(a):

    > Jezeli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze z tytułu auto-casco,
    > których widocznie nie chciałem i nie chce odebrać, a oni mi wypłacili a ja
    > nie odebrałem.

    Ale masz oczywistą sprawę. Skoro nie kwestionują odpowiedziności, a
    tylko twierdzą że juz zapłacili, to niech przedstawią sądowi
    pokwitowanie. Nie ma pokwitowania, przegrają sprawę.

  • 9. Data: 2005-04-16 14:58:53
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    . Nie podałaś kiedy to było? W
    > starym brzmieniu, czy w nowym?

    Napisałem przepis, który obowiazywał do 1996r. Zdarzenie miało miejsce w
    1993r.

    > A po drugie nie ma tu żadnego przestępstwa.

    Jest przestepstwo bo do dnia dzisiejszego nie otrzymałem pieniedzy, dlatego
    jest sprawa w sadzie i pod przysięgą likwidator zeznał, iż z aktami mógł
    zapoznać się na skutek nieoficjalnej informacji o fakcie kradzieży pojazdu.

  • 10. Data: 2005-04-16 15:17:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alicja napisał(a):

> [...]
    > zapoznać się na skutek nieoficjalnej informacji o fakcie kradzieży pojazdu.

    Nic z tego co napisałaś nie przeczy słowom likwidatora.