    From: Trefniś <t...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa kotów
    Date: Tue, 25 Apr 2017 16:34:27 +0200

    W dniu .04.2017 o 16:04 Smok Eustachy <s...@w...pl> pisze:

    > Witajcie,
    > Poważne pytanie mam. Czy to pisemko:
    >
    > https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/181187
    64_1302267443175677_4138661193875059993_n.jpg?oh=afe
    5ae3f6a31c34365d8ccc83fd15eed&oe=598B7833

    > nie przekracza czasem norm prawnych u nas panujących? Nie znam stanu
    > prawnego ale może ktoś się zna?
    > I jakie kroki można podjąć wobec owej spółdzielni?

    Szczerze mówiąc, można się dostosować i to chyba najrozsądniejsze...
    :)
    Spółdzielnia ma prawo żądać utrzymywania porządku na swoim terenie.

    > W skrócie: rozpierniczyli budki dla kotów i zabraniają dokarmiania.

    Wiem, to tak ładnie brzmi "dokarmiamy kotki/gołąbki/kaczuszki"...
    Ale prawdziwa pomoc zwierzętom nie jest tak prosta, jak się wydaje.

    Prosty przykład - we Wrocławiu mały staw (ul. Dembowskiego), gdzie co roku
    pojawiało się stadko kaczuszek. Od czasu do czasu ktoś przychodził, rzucił
    chlebek (bo tak się przyjęło), dzieciaki zadowolone, kaczuszki z
    pisklętami syte...

    Ale oczywiście po jakimś czasie musiała pojawić się miłośniczka przyrody,
    która kompulsywnie zaczęła kaczuszki (nie więcej niż jedna rodzina, to
    mały staw) dokarmiać hurtowymi ilościami chleba.
    Prawdopodobnie zbierała go także po śmietnikach, bo nawet nie nadążała
    dzielić na kawałki, często w wodzie lądowały całe bochenki.
    Kaczuszki po jakimś czaise przestały przylatywać, chleb w stawie nadal
    lądował. W wodzie zmarniała nawet roślinność, pojawiły się olbrzymie
    ilości glonów i jakichś zawiesin. Smród...
    Nawet delikatne zwrócenie uwagi skutkowało wręcz ochotą do rękoczynów.

    Dawno tam nie byłem, nie wiem, czy staw się podniósł po tej katastrofie
    ekologicznej.
    Ewidentnie przyroda potrzebowała pomocy, pewnie psycholog pomógłby.

    Kaczkom chleb wcale nie służy, a reszcie biocenozy już na pewno:
    http://www.crazynauka.pl/przestancie-dokarmiac-kaczk
    i-chlebem/

    Dokarmianie kotów jest chwalebne, ale to też trzeba robić odpowiedzialnie!
    http://schroniskostarogard.pl/item/1276-czy-trzeba-d
    okarmia%C4%87-dzikie-koty
    Jeśli komuś powyższe nie działa, skrót:
    https://goo.gl/k5M5u8