  • Data: 2017-04-26 00:53:41
    Temat: Re: Prawa kotów
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Autor pomysłu budowy budek i dokarmiania powinien się cieszyć, ze nie
    > wpadli na pomysł skierowania zawiadomienia o przestępstwie polegającym
    > na bezprawnym prowadzeniu schroniska dla zwierząt.

    Koty wolno żyjące to zwierzęta dzikie, które w myśl art. 21 ustawy z
    dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2003, Nr 106,
    poz. 1002 z późn. zm.) stanowią dobro ogólnonarodowe i powinny mieć
    zapewnione warunki rozwoju i swobodnego bytu. Stanowią one stały element
    ekosystemu miejskiego, a ich obecność w budynkach w zdecydowany i
    naturalny sposób zapobiega obecności i rozmnażaniu się gryzoni (myszy i
    szczurów), które mogą być potencjalnym źródłem niebezpiecznych chorób.
    Koty wolno żyjące nie są zwierzętami bezdomnymi, w związku z tym, nie
    wolno ich wyłapywać, wywozić, ani utrudniać im bytowania w danym
    miejscu. Utrudnianie, czy zamykanie dostępu do ich naturalnych schronień
    w terenie zabudowanym, jakim są przede wszystkim piwnice, jest
    niehumanitarne. Dlatego też powyższa ustawa daje możliwości wszczęcia
    postępowania wobec osób, które znęcają się nad zwierzętami poprzez
    świadome zamykanie ich w pomieszczeniach, bez możliwości wydostania się,
    skazując je na śmierć z powodu głodu i pragnienia.
    Wszelkie działania podjęte przez zarządców nieruchomości, jak też osoby
    opiekujące się wolno żyjącymi kotami, powinny odbywać się z zachowaniem
    zasad współżycia społecznego tak, aby nie stwarzać uciążliwości dla
    mieszkańców, a jednocześnie zgodnie z wymogiem ustawowym humanitarnie
    traktować zwierzęta.

    http://kocieadopcje.blox.pl/2011/09/Koty-wolno-zyjac
    e-pod-ochrona-prawa.html