  • 11. Data: 2004-11-05 14:15:05
    Temat: Re: Prawo a stary serial??
    Od: "jeziorm" <j...@p...onet.pl>

    Własnie dlatego sie pytam czy to aby napewno jest kradzież?

  • 12. Data: 2004-11-05 14:35:37
    Od: "::WireFree::" <m...@n...chipdrive.pl>

    Chyba po 20 latach prawa autorskie wygasaja ale moge sie mylic.

  • 13. Data: 2004-11-05 14:48:18
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "::WireFree::" <m...@n...chipdrive.pl> napisał w wiadomości
    > Chyba po 20 latach prawa autorskie wygasaja ale moge sie mylic.

    Mylisz sie. Prawa do Robina wygasna najwczesniej po 50 latach, bo to serial
    brytyjski. Obowiazuje prawo brytyjskie.
    A serial jak widac http://tinyurl.com/4apjx ma 20 lat dopiero.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 14. Data: 2004-11-05 19:04:38
    Od: "jeziorm" <j...@p...onet.pl>

    Czyli jednym słowem sciagnaie wersji Divx z intu tego serialu teraz jest
    złodziejstwem?

  • 15. Data: 2004-11-05 19:32:24
    Temat: Re: Prawa autorskie a dozwolony użytek
    Od: piotrs<p...@o...pl>

    Ściąganie z Internetu jest legalne, w ramach własnego użytku.
    Jeśli nie rozprzestrzeniasz utworu, własności intelektualnej, czyli
    mówiąc wprost - nie udostępniasz, a tylko ściągasz na własny użytek,
    to wszystko jest OK. Możesz udostępniać, tj. np nagrać film i zanieść
    kobiecie, mamie, bliskim znajomym i też nie będzie to złamanie praw
    autorskich, mieścisz się wciąż w dozwolonym użytku. Jeśli jednak
    uzyskasz jakiekolwiek korzyści z tak ściągniętego "czegoś", to już jest
    wykroczenie poza ramy na które pozwala prawo autorskie.

    Abstrahując, lepiej by było gdyby wszystkich było na tego typu rzeczy
    stać.

    IMHO

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 16. Data: 2004-11-05 22:47:09
    Od: "MistrzGospodarki" <m...@w...pl>

    Użytkownik "jeziorm" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czyli jednym słowem sciagnaie wersji Divx z intu tego serialu teraz jest
    > złodziejstwem?

    Jesli dobrze pamiętam to serial był emitowany w TVP. Nagrywanie filmów z
    telewizji nie jest zabronione. Czy ktos jest w stanie udowodnic ci że
    ściągnąłeś go z sieci a nie skompresowałeś do DivX'a z kasety VHS ?

  • 17. Data: 2004-11-05 23:50:47
    Od: "jeziorm" <j...@p...onet.pl>

    Wystarczy popatrzec na film zeby uznac odrazu ze zostrał nagrany z DVD bo
    nie ma lektora ani znaczka TVP1 ale nadal sie pytam czy ktos wie czy jest to
    złodziejstwo czy nie?

  • 18. Data: 2004-11-06 09:12:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lesio5 wrote:

    > Mylisz sie. Prawa do Robina wygasna najwczesniej po 50 latach, bo to serial
    > brytyjski. Obowiazuje prawo brytyjskie.

    W Polsce obowiązuje polskie prawo.

    Równie dobrze firmy z USA mogłyby ścigać ludzi w Polsce (czy
    gdziekolwiek na świecie) za naruszenia ich idiotycznego Digital
    Millenium Copyright Act (i ja np. mógłbym zostać skazany za oglądanie
    pod linuxem moich własnych, legalnie kupionych filmów - chodzi o kwestię
    deCSS).

  • 19. Data: 2004-11-06 10:10:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cmi4ia$qtd$1@news2.ipartners.pl>, Andrzej Lawa wrote:
    > W Polsce obowiązuje polskie prawo.

    Cooorrrrect.
    Z tym, że akurat tu zgodnie z Art. 5. u.1(1) serial brytyjski podlega
    takiej ochronie jak polski czyli 70 od śmierci ostatniego z autorów lub
    momentu rozpowszechnienia. No chyba, że znowu coś namiesza art. 124.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2004-11-06 12:02:51
    Od: "jeziorm" <j...@p...onet.pl>

    Prosze wiec wkoncu o prosta odpowiedz jesli mozna czyli sciaganie w tym
    przypadku tego serialu jest złodziejstwem czy nie?