  • 1. Data: 2004-11-05 07:36:15
    Temat: Przysposobienie obronne studentów i studentek.
    Od: "Pajchiw" <p...@p...home.pl>

    Witam.
    W naszej uczelni jest możliwość skorzystania
    z "Przysposobienia obronnego studentów i studentek".
    Nikt jednak nie wie co to daje.
    Czy odbycie takiego przeszkolenia zwalnia od służby wojskowej,
    czy sa to tylko zajęcia fakultatywne?
    Orientuje się może ktoś z Was w tym temacie?
    Proszę o odpowiedź.

    Pozdrawiam:
    Kuba

  • 2. Data: 2004-11-05 17:01:01
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Pajchiw wrote:

> [...]
    > Czy odbycie takiego przeszkolenia zwalnia od służby wojskowej,
    > czy sa to tylko zajęcia fakultatywne?
    > Orientuje się może ktoś z Was w tym temacie?

    Nieno, genialne pytanie.
    Nikt ci nie odpowie - z prostej przyczyny.
    Nie chciało ci się nawet napisać co to za uczelnia.
    Poza tym - co uczelnia, to obyczaj.
    Najprościej chyba będzie pójśc do dziekanatu i zapytać...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 3. Data: 2004-11-05 17:16:36
    Od: "Pajchiw" <p...@p...home.pl>

    > Nieno, genialne pytanie.
    > Nikt ci nie odpowie - z prostej przyczyny.
    > Nie chciało ci się nawet napisać co to za uczelnia.

    Bo to nie ma nic wspólnego z uczelnią.

    > Poza tym - co uczelnia, to obyczaj.

    Nie no - prawo obowiązuje wszystkich.

    > Najprościej chyba będzie pójśc do dziekanatu i zapytać...

    Właśnie wczoraj odesłali mnie do stron w Internecie.
    Sami nie wiedzą.
    Na stronie MON - nic konkretnego,
    Na stronie MENiS - to samo.

    Ale dostałem od pewnego uprzejmego Pana takie wiadomości:
    "odbycie przysposobienia obronnego ma umożliwić studentom
    uregulowanie stosunku do służby wojskowej w trakcie studiów.
    Należy nadmienić, że będzie to możliwe o ile ukończy się to
    szkolenie z pozytywnym wynikiem i złoży się wniosek o drugi etap szkolenia
    tj. przeszkolenie wojskowe, również organizowane w trakcie studiów.
    Ukończenie z pozytywnym wynikiem drugiego etapu może stanowić
    istotne ułatwienie w rozpoczęciu kariery żołnierza zawodowego"

    I to niezależnie od uczelni. :-)))

    Niemniej dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam:
    Kuba

  • 4. Data: 2004-11-06 22:54:28
    Od: "Pix" <m...@w...pl>

    Pisałem kiedyś na ten temat tekst do naszego uczelnianego periodyku.
    Poczytaj:
    http://www.suplement.us.edu.pl/index.php?op=artykul&
    rok=2003&miesiac=11&id=116&type=norm
    dotyczy Uniwersytetu Śląskiego