  • 1. Data: 2007-07-04 20:36:20
    Temat: Pralnia - odpowiedzialność za szkodę
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Taki może śmieszny kazus, ale chciałem się upewnić co do pewnego w sumie
    prostego zagadnienia teoretycznego ;-)

    W pralni chemicznej ulega zniszczeniu garnitur oddany do czyszczenia.
    Czy przedsiębiorca prowadzący pralnię odpowiada za szkodę na zasadzie
    ryzyka zgodnie z 435 kc?

    IMHO tak (wiec do odpowiedzialności pralni potrzebny bedzie mi tylko
    dowod oddania garinituru do czyszczenia?)
    I czy pomimo tego, że garintur był używany (choć w niezłym stanie) mam
    prawo domagać się zakupu nowego garnituru lub kwoty pozwalającej na
    zakup nowego

    pozdr
    luck

  • 2. Data: 2007-07-04 21:13:26
    Temat: Re: Pralnia - odpowiedzialność za szkodę
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kauzyperda pisze:

    > W pralni chemicznej ulega zniszczeniu garnitur oddany do czyszczenia.
    > Czy przedsiębiorca prowadzący pralnię odpowiada za szkodę na zasadzie
    > ryzyka zgodnie z 435 kc?

    A jakich sił przyrody używają w pralni chemicznej?

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 3. Data: 2007-07-05 07:55:23
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

    > A jakich sił przyrody używają w pralni chemicznej?
    Co najmniej prądu :-)

    pozdr
    luck

  • 4. Data: 2007-07-05 08:11:43
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    kauzyperda napisał(a):

    > Co najmniej prądu :-)

    To moze jeszcze napisze skad te "prostackie" rozmyslania - z pralnia
    laczy mnie jakas umowa (usluga pralnicza), ale w takim przypadku
    podstawa odpowiedzialnosci mimo to bedzie 435 a nie odpowiedzialnosc
    kontraktowa z umowy

    pozdr
    luck

  • 5. Data: 2007-07-05 09:53:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kauzyperda pisze:

    > Co najmniej prądu :-)

    Chemiczna ?? Czyszczą chemikaliami, chyba :)