  • 1. Data: 2007-07-04 19:39:04
    Temat: [PA] legalność udostępniania wyników reverse-engineeringu
    Od: Daniel Janus <p...@n...korpus.pl>

    Witam,

    Jest sobie program X. Komercyjny, closed-source i dostępny wyłącznie
    na systemy Windows. Integralną częścią programu X jest baza danych,
    przechowywana na dysku w zamkniętym formacie, obsługiwanym tylko przez
    tenże program. Program pozwala na przeszukiwanie tejże bazy pod kątem
    pewnych ustalonych kryteriów i wyświetlanie wyników przeszukiwania.

    Działając w celu poznania idei i zasad rządzących owym zamkniętym
    formatem, udało mi się ustalić część jego specyfikacji i napisać
    konwerter bazy programu na format czysto tekstowy. Wynik działania
    konwertera można dalej obrabiać ogólnodostępnymi narzędziami,
    uzyskując w ten sposób nadzbiór funkcjonalności programu wyjściowego.
    Oczywiście z konwertera nie można zrobić użytku, o ile nie dysponuje
    się licencją na oryginalny program (ja taką licencją dysponuję).

    Pytanie: Czy zgodnie z polskim prawem mogę taki konwerter rozpowszechniać na
    licencji GPL?

    Dziękuję, pozdrawiam,
    --
    Daniel 'Nathell' Janus, GG #1631668, p...@n...korpus.pl
    create_initial_thread(initial_function);

  • 2. Data: 2007-07-04 19:50:53
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Daniel Janus" <p...@n...korpus.pl> wrote in message
    pl...

    > Pytanie: Czy zgodnie z polskim prawem mogę taki konwerter rozpowszechniać
    > na
    > licencji GPL?

    Nawet komercyjnie możesz.

  • 3. Data: 2007-07-04 22:49:57
    Od: Daniel Janus <p...@n...korpus.pl>

    Dnia 04.07.2007 witek <w...@g...pl.invalid> napisał/a:

    > "Daniel Janus" <p...@n...korpus.pl> wrote in message
    pl...

    > Nawet komercyjnie możesz.

    Hm. Czyli ten konwerter można uznać za niezależnie stworzony program w
    rozumieniu art. 75 ust. 3 pkt 3 PA?

  • 4. Data: 2007-07-05 09:50:14
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Daniel Janus pisze:

    > Hm. Czyli ten konwerter można uznać za niezależnie stworzony program w
    > rozumieniu art. 75 ust. 3 pkt 3 PA?

    Odwrotna inżynieria nie jest kopiowaniem utworu, lecz stanowi
    odtworzenie jego działania na podstawie analizy mechanizmów jego
    działania. Nie skopiowałeś programu, lecz napisałeś własny mający
    funkcjonować jak ten, którego działanie starannie przeanalizowałeś.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 5. Data: 2007-07-05 17:23:39
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Wed, 4 Jul 2007 14:50:53 -0500, witek napisał(a):

    > Nawet komercyjnie możesz.
    Dlaczego 'nawet'?
    A do roota: Tylko co tepsa na to, że rozpowszechnisz dekoder ich bazy nr
    umożliwiający potem szukanie nr>abonent? ;)))

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2007-07-05 17:44:12
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    poreba <d...@p...com> writes:

    > Dlaczego 'nawet'?
    > A do roota: Tylko co tepsa na to, że rozpowszechnisz dekoder ich
    > bazy nr umożliwiający potem szukanie nr>abonent? ;)))

    Właśnie, bo jest jeszcze kwestia tajemnicy przemysłowej i tym podobne.