  • 21. Data: 2011-11-29 19:45:36
    Temat: Re: Praktyki energetyki - odczyt licznika i prognozy
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-11-29 20:30, Animka pisze:

    > Na dodatek dostawca prądu musiałby wymienić licznik w mieszkaniu na
    > swój, a to chyba niemało kosztuje.

    Kogo?

    --
    spp

  • 22. Data: 2011-11-29 20:00:56
    Od: TheWarAgainstTerror <n...@o...pl>

    podsumowując:

    ty sie puknij w głowę, pracuje w tym tauronie i powiem ci tak:

    masz 2 razy w roku odczyt (raz możesz podać stan a raz inkasent musi
    widzieć licznik) a ty kurna nie potrafisz udostępnić licznika do
    odczytu, co by było gdybyś miał odczyt co miesiąc (a możesz zmienić
    sobie na rozliczanie co miesięczne wg odczytu co miesiąc (opłata stała
    zamiast 0.5groszy cośtam wzrasta do 5złcośtam) - szczegóły taryfa tauron
    http://www.tauron-dystrybucja.pl/r/res/taryfa/Tekst_
    taryfy_ENION_S_A.pdf

    i tak będzie jak zmienisz sobie sprzedawcę:
    http://www.tauron-dystrybucja.pl/pl/dla_domu/strefa_
    klienta/connection

    ale u nowego też jest 2 miesiące (G11) i musisz udostępniać do odczytu
    bo inkasent musi widzieć licznik

    jak będą zdalne odczyty w G11 problem zniknie ale do tego czasu sporo
    wody upłynie

    możesz sobie wynieść układ na zewnątrz w miejsce dostępne i będzie
    łatwiej dla nas i dla ciebie

  • 23. Data: 2011-11-29 20:08:49
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "TheWarAgainstTerror" napisał w wiadomości grup
    > jak będą zdalne odczyty w G11 problem zniknie ale do tego czasu sporo wody
    > upłynie

    Oczywiście. Liczniki są, ale nie ma jak odczytywać zdalnie. :)

  • 24. Data: 2011-11-30 11:44:46
    Od: "JeSt" <o...@w...eu>

    Użytkownik "spp" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2011-11-29 20:30, Animka pisze:

    > Na dodatek dostawca prądu musiałby wymienić licznik w mieszkaniu na
> [...]

    Licznik energii jest własnością dystrybutora a jego zmienić nie możesz
    chyba, że ułożysz sobie kabelek do innego dystrybutora>
    Będziesz więc korzystał z usługi obecnego dystrybutora a tylko
    za energię będziesz płacił nowemu dostawcy.
    Te opłaty tak mniej więcej są po połowie więc twoje groszowe "oszczędności"
    jeśli w ogóle będą (inne opłaty które zastrzegają sobie różni dostawcy)
    raczej
    nie są warte zachodu. Odczyty liczników robi dystrybutor a więc to on
    nadal będzie wymagał dostępu i to chyba nawet bardziej niż dotąd.

  • 25. Data: 2011-11-30 12:08:15
    Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl>

    > a ty kurna nie potrafisz udostępnić licznika do odczytu,

    A ty kurna powiedz jak to zrobić, hę?
    Mam klucze do mieszkania za każdym razem zostawiać obcym ludziom, bo a nuż
    pojawi się 'odczytywacz'?
    Mają wieloletnią historię mojego zużycia - co stoi na przeszkodzie, żeby w
    przypadku braku możliwości odczytu licznika zastosować prognozę i wystawić
    fakturę?

  • 26. Data: 2011-11-30 12:27:15
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 30 Nov 2011 13:08:15 +0100, Robert napisał(a):

    > co stoi na przeszkodzie, żeby
    > w przypadku braku możliwości odczytu licznika zastosować prognozę i
    > wystawić fakturę?

    Np. ustawa o CIT, która wymaga dokonania rzeczywistego odczytu co
    najmniej raz do roku.

  • 27. Data: 2011-11-30 15:29:18
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości grup
    > Np. ustawa o CIT, która wymaga dokonania rzeczywistego odczytu co
    > najmniej raz do roku.

    I oczywiście zakład nie może w ostatnim rachunku wysłać informację kiedy będzie
    odczyt? Korona im spadnie?

  • 28. Data: 2011-11-30 19:53:44
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-11-29 20:45, spp pisze:

    > Kogo?

    Ciebie by to kosztowało. Za licznik się placi.

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

  • 29. Data: 2011-12-01 09:49:49
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Na dodatek dostawca prądu musiałby wymienić licznik w mieszkaniu na swój,
    > a to chyba niemało kosztuje.

    Licznik należy do właściciela sieci, a nie dostawcy energii.
    Niczego się nie wymienia.

    N.