  • 1. Data: 2011-11-26 11:29:06
    Temat: Sprowadznanie rozpuszczalnika
    Od: "stabillo" <c...@o...eu>

    Witam!
    Chcialbym sie dowiedziec, jak wyglada sprawa sprowadzenia benzyny pod
    postacia rozpuszczalnika do Polski, jaka regulacja prawna, okresla ze cos
    jest rozpuszczalnikiem a cos paliwem do pojazdow. Przeciez jak sie upre i
    powiem ze mam benzyne po niskiej cenie do mycia tokarek, ktora zakupilem w
    obwodzie Kaliningradzkim, nikt nie moze mi udowodnic ze mam zamiar uzywac
    jej do czegokolwiek innego. Oczywiscie ma ona paremetry paliwa , tak jak np.
    olej opalowy, ale traktowany jak paliwo nie jest.

    st.

  • 2. Data: 2011-11-26 11:52:22
    Temat: Re: Sprowadznanie rozpuszczalnika
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "stabillo" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > zamiar uzywac jej do czegokolwiek innego. Oczywiscie ma ona paremetry
    > paliwa , tak jak np. olej opalowy, ale traktowany jak paliwo nie jest.

    Zmiana przeznaczenia celnego jest przestępstwem kks. Dokąd bedziesz to w
    zbiorniku trzymał, to raczej nie da sie dowieść, ze masz zamiar zatankować
    tym pojazd.

  • 3. Data: 2011-11-26 13:02:18
    Od: "stabillo" <c...@o...eu>

> [...]

    > zbiorniku trzymał, to raczej nie da sie dowieść, ze masz zamiar zatankować

    moment, bede mial wpisane ze to rozpuszczalnik przez rosjan i tak to wwioze
    na teren RP, wydaje mi sie ze sprawa jest czysta. W RP bede to sprzedawal
    dalej jako rozpuszczalnik, co beda robic z tym ludzie, absolutnie nie bedzie
    mnie interesowalo. Dziwi mnie tylko to , ze jeszcze nikt tak nie robi ,
    podejrzewam ze ruscy tez pilnuja, bo boja sie pogorszenia stosunkow i
    konfliktow etc.

  • 4. Data: 2011-11-26 13:32:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > absolutnie nie bedzie mnie interesowalo. Dziwi mnie tylko to , ze jeszcze
    > nikt tak nie robi , podejrzewam ze ruscy tez pilnuja, bo boja sie

    A kto powiedział, że nikt tak nie robi?

  • 5. Data: 2011-11-26 13:46:15
    Od: "stabillo" <c...@o...eu>

    > A kto powiedział, że nikt tak nie robi?

    to skontaktuj mnie z kims z Warszawy, chetnie kupie pare litrow ;)

  • 6. Data: 2011-11-26 13:52:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > to skontaktuj mnie z kims z Warszawy, chetnie kupie pare litrow ;)

    Google wysiadło? Mało masz hurtowni chemicznych?

  • 7. Data: 2011-11-26 16:55:17
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Chcialbym sie dowiedziec, jak wyglada sprawa sprowadzenia benzyny pod
    > postacia rozpuszczalnika do Polski, jaka regulacja prawna, okresla ze cos

    A po co będziesz sprowadzał do Polski. Zamów od razu u producenta w
    Polsce (np. Lotos, Orlen itp.) 10 tys. litrów rozpuszczalnika o podanych
    parametrach i składzie chemicznym wymaganego rozpuszczalnika. Może
    będzie drożej niż u ruskich, ale pod ręką i nie trzeba daleko wozić.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 8. Data: 2011-11-26 19:26:07
    Od: marcin <l...@k...cwo>

> [...]
    > parametrach i składzie chemicznym wymaganego rozpuszczalnika. Może
    > będzie drożej niż u ruskich, ale pod ręką i nie trzeba daleko wozić.

    rotfl !

  • 9. Data: 2011-11-27 11:56:51
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Sat, 26 Nov 2011 12:29:06 +0100, stabillo napisał(a):

> [...]
    > jej do czegokolwiek innego. Oczywiscie ma ona paremetry paliwa , tak jak np.
    > olej opalowy, ale traktowany jak paliwo nie jest.

    Ale tak moga robic tylko wybrancy.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 10. Data: 2011-11-28 11:13:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Nov 2011, stabillo wrote:

> [...]
    > postacia rozpuszczalnika do Polski, jaka regulacja prawna, okresla ze cos
    > jest rozpuszczalnikiem a cos paliwem do pojazdow.

    Sprawdź może ile kosztuje w sklepie nafta. Taka zwyczajna.
    I dowiedz się dlaczego ;)

    > Przeciez jak sie upre i powiem ze mam benzyne po niskiej cenie
    > do mycia tokarek,

    A nie jest tak, że akcyzę nałożono na materiały które *mogą być*
    stosowane jako zamienniki, ulepszacze i dodatki do paliw silnikowych?

    Bardzo polecam art.86 tu:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,1,akcyzowy,4,3
    1,31,218,,,ustawa-z-dnia-6122008-r-o-podatku-akcyzow
    ym.html

    Zwróć uwagę, że 86.1.2, .3, .5, .6 i .7 *nie* zawierają warunku
    "jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych".
    Na tych numerkach się nie wyznaję, ale jak na mój gust benzyna do
    zapalniczek jest obłożona taką samą akcyzą jak benzyna stosowana
    jako paliwo do samochodu lub samolotu.

    > ktora zakupilem w obwodzie Kaliningradzkim, nikt nie moze mi udowodnic
    > ze mam zamiar uzywac jej do czegokolwiek innego.

    Tak, ale ten numer działa tylko dla niektórych materiałów palnych.
    Chodzi o "używanie" albo "przeznaczenie" rzecz jasna.
    O ile pamiętam, w archiwach tej grupy lub .podatki było o tym, że
    w razie dolewania oleju spożywczego należy zgłosić do US wniosek
    o stosowanie czynnego żalu :P

    > Oczywiscie ma ona paremetry paliwa , tak jak np.
    > olej opalowy, ale traktowany jak paliwo nie jest.

    Tak, ale zróżnicowanie stawek dotyczy tylko części paliw, które
    ze względów "społecznych" nie bardzo dało się objąć jednolitą
    wysoką stawką.
    Resztę "wyrobów" traktuje się *jak* paliwo samochodowe, co z p. widzenia
    fiskusa uszczelnia system.

    pzdr, Gotfryd