  • 1. Data: 2011-11-26 18:16:58
    Temat: Cło, vat - ile będzie mnie wynosić?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Witam.
    Pisałem na pl.soc.prawo.podatki ale nie dostałem odpowiedzi.
    Kupiłem na ebay podzespół komputerowy - dokładnie to kartę sieciową wifi do
    laptopa.
    Koszt to $22 + koszt wysyłki $3,99. Wygląda na to, że kupiłem od osoby prywatnej
    mimo, że ma swój sklep na ebay. Ile będę musiał zapłacić cła, podatku i jakichś
    innych opłat (od dwóch dni widzę, że paczka jest w Polsce, ale poczta nie
    dostała tej przesyłki (pewnie celnicy ją mają)?

  • 2. Data: 2011-11-26 18:23:36
    Temat: Re: Cło, vat - ile będzie mnie wynosić?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.11.2011 19:16, qwerty pisze:
    > Witam.
    > Pisałem na pl.soc.prawo.podatki ale nie dostałem odpowiedzi.

    Masz 3 możliwości:

    1. poczekać na odpowiedź
    2. samemu się nauczyć
    3. znaleźć fachowca za pieniadze

> [...]
    > podatku i jakichś innych opłat (od dwóch dni widzę, że paczka jest w
    > Polsce, ale poczta nie dostała tej przesyłki (pewnie celnicy ją mają)?

    NTG, zapytaj się na pl.soc.prawo.podatki

  • 3. Data: 2011-11-26 18:32:19
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-26 19:16, qwerty pisze:
> [...]
    > podatku i jakichś innych opłat (od dwóch dni widzę, że paczka jest w
    > Polsce, ale poczta nie dostała tej przesyłki (pewnie celnicy ją mają)?

    Zakładam, że kupione poza UE.
    Cło raczej 0%
    Jest wystawiona faktura (invoice) na ten towar? Jeśli tak, to podstawą
    VAT będzie wartość faktury po kursie dnia + koszt przesyłki od granic UE
    do Ciebie. Chyba, że na fakturze będziesz miał wyspecyfikowany jakiś
    trzyliterkowy Incoterm - wtedy w zależności od niego dodany koszt
    odpowiedniej przesyłki lub nie.
    A VAT to jaki się spodziewasz? Inny niż 23%?
    Chyba, że całość przyjdzie jako prywatna przesyłka i nie oclą - wtedy
    bez cła i VAT.

    Nie jest to skomplikowane. Poszukaj sobie odpowiedniego kodu celnego dla
    danego produktu na stronie Urzędu Celnego. W tabelce znajdziesz obok
    stawkę cła.
    Potem, jeśli jest faktura, sprawdź kod Inconterm i czy jest
    wyspecyfikowny oddzielnie koszt dostawy - z tych informacji wynikają
    dodatkowe koszty dokładane do podstawy opodatkowania VAT.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 4. Data: 2011-11-26 23:20:29
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-26 18:16:58 +0000, "qwerty" <q...@p...fm> said:

    > Ile będę musiał zapłacić cła, podatku i jakichś innych opłat

    Dokładnie tyle, ile ci naliczą.
    A mogą jak chcą - od zera do...

    zacznij np. tu:
    <http://bip.warszawa.ic.gov.pl/files/Formularze/Info
    rmator/zwolnienia_celne/20110613_zwolnienia_celne.pd
    f>

    --

    Bydlę