    From: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prad przeciw zlodziejom...
    Date: Fri, 19 May 2006 12:01:45 +0200

    Hikikomori San napisał(a):

    > No dobrze. Ale jezeli ten czlowiek nie mialby przy sobie noza i przez
    > to,z e niemogl go uzyc zostalby pobity ze skutkiem smiertelnym. To
    > byloby sprawiedliwe? Nie przekroczyl obrony koniecznej. Wszyscy sa
    > szczesliwi? (Po za denatem i jego rodzina oczywiscie)?

    Po pierwsze nie gdybamy, po drugie, gdyby rzeczywiscie w trakcie tej
    obrony bylby tak bity to mysle ze slady byly by na tyle widoczne i
    wyrazne ze prokuratura nie zarzucala by mu zabojstwa ani przekroczenia
    granic brony, po trzecie uzycie noza daje prawie zawsze ten sam efekt -
    smierc, wiec jezlei ktos taki srodek sobie przygotowuje na ewentulana
    obrone to moim zdaniem jest to przekroczenie granic, do tego sluza inne
    rzeczy, paralizator np, gaz, itd, a przestepstwa nalezy zglaszac
    SKUTECZNIE i dokumentowac a nie czekac na pogorszenie sytuacji.
    Tyle w temacie jezeli o mnie chodzi.
    Nie wykluczam obrony, nie wykluczam zabojstwa w afekcie, nie wykluczam
    morderstwa, nie wykluczam przekroczenia granic, po prostu nie wiem jak
    bylo naprawde ale wiem ze noszenie noza na wzelki wypadek przekracza
    wpspomniane wyzej normy akceptowane przez spoleczenstwo dlatego moim
    zdaniem na dziendobry mozna mowic tu o przekroczeniu granic.

    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".