  • 41. Data: 2008-07-12 22:37:10
    Temat: Re: Pozostawienie pojazdu i wlaczenie silnika
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    zenek wrote:

    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0807120924550.3052@quad...

    > Hej!
    > Mam wrażenie, że żaden sąd nie będzie miał wątpliwości i przyjmie
    > wyjaśnienie zdroworozsądkowe. "Silnik w ruchu" to silnik uruchomiony.
    > Odpowiada to 1 punktowi definicji słownikowej "zmiana położenia punktu
    > materialnego w stosunku do innych punktów dokonująca się w czasie".
    >
    > Jesli komuś nie odpowiada założenie, że silnik jest w ruchu, gdy tłoki i
    > korbowody się ruszają, to niech przyłoży rękę do obudowy pracującego
    > silnika - wykonuje mniejsze lub większe drgania - przesunięcia, a więc
> [...]

    W ten sposób rozumując całkiem nieruchomy samochód stojący na parkingu
    należałoby uznać za "będący w ruchu", bo do środka dostała się mucha i
    lata .. :).

    p. m.

  • 42. Data: 2008-07-14 07:51:02
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał
    > A jeżeli silnik włączyła osoba, która nie jest kierującym ? Kierujacy nic
    > nie wie o włączeniu silnika...

    Jeśli się oddalił, gdy silnik nie był w ruchu to ok.

    a i tak zawsze może dostac w tyłek;
    Art. 46. 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany w czasie postoju zabezpieczyć
    pojazd przed możliwością jego uruchomienia przez osobę niepowołaną oraz
    zachować inne środki ostrożności niezbędne do uniknięcia wypadku.

  • 43. Data: 2008-07-14 08:21:41
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 11 Jul 2008 14:53:14 +0200, TomaSz. napisał(a) w

    > A jak się jużcepiamy słówek - co oznacza zwrot "silnik jest w ruchu" ?
    > Mamy ruch postępowy (po linii, po łuku, po krzywej) i obrotowy, czyli wokół
    > osi. Uruchomiony *silnik* nie wykonuje żadnego z nich.

    Jakiś ruch musi wykonywać, skoro jest uRUCHomiony.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 44. Data: 2008-07-14 08:39:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Jul 2008, Marcin Mokrzycki wrote:

    > Tak na logikę (nie wiem czy wolno ją stosować w przypadku przepisów
    > stworzonych przez nasz parlament) to gdyby chodziło o poruszający się
    > samochód, to napisanoby wprost o poruszającym się samochodzie,
    > a nie jego silniku, lusterku czy zbiorniku na płyn do spryskiwacza. Dlatego też,
    > według mnie, należy przyjąć, że chodzi tu o pracujący silnik.

    Przyjrzawszy się reszcie, przyznać trzeba że jest pojęcie "samochodu
    w ruchu" i faktycznie jest w ruchu mimo że stoi :]
    Z tego (istnienia definicji dla całego samochodu) faktycznie można
    wywodzić iż "ruch" nie jest tożsamy (w tej ustawie) z "przemieszczeniem".

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2008-07-14 13:13:31
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'Piotr [trzykoty]'
    Wpis z dnia 14-07-2008:

> [...]
    > pojazd przed możliwością jego uruchomienia przez osobę niepowołaną oraz
    > zachować inne środki ostrożności niezbędne do uniknięcia wypadku.

    I na podstawie tego artykułu, jak mi ukradną auto, to JA złamałem prawo.
    Bo niedostatecznie zabezpieczyłem auto przed możliwością jego uruchomienia
    przez osobę niepowołaną :)

    --
    TomaSz.
    http://www.kociezycie.net

  • 46. Data: 2008-07-15 07:01:51
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'Szerr'
    Wpis z dnia 14-07-2008:

    > Dnia Fri, 11 Jul 2008 14:53:14 +0200, TomaSz. napisał(a) w

    > Jakiś ruch musi wykonywać, skoro jest uRUCHomiony.

    Właśnie uRUCHomiłem WinAmp'a - nic się skubaniec nie rusza.

    --
    TomaSz.
    http://www.kociezycie.net

  • 47. Data: 2008-07-16 09:20:44
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "zenek" <z...@z...zz> napisał
    > Mam wrażenie, że żaden sąd nie będzie miał wątpliwości i przyjmie
    > wyjaśnienie zdroworozsądkowe. "Silnik w ruchu" to silnik uruchomiony.

    Tak.

    > Odpowiada to 1 punktowi definicji słownikowej "zmiana położenia punktu
    > materialnego w stosunku do innych punktów dokonująca się w czasie".

    Nie wiem po co rozdrabniać słowo uruchomiony na źródłosłów. Słowo
    uruchomiony ma rozszerzone pole znaczeniowe i jest synonimem np. słowa
    włączony. Ile jest uruchomień w komputerze, można też uruchomić radiostację
    itd..., a wcale nic tam ruchu nie wykonuje, no może oprócz elektronów
    walencyjnych sunących obwodami.
    I ustawodawca z pewnością użył go w tym znaczeniu-włączony, wszak silniki,
    jako takie, raczej się nie ruszają.

  • 48. Data: 2008-07-18 22:39:29
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:g5f0gn$nd5$1@z-news.pwr.wroc.pl...

> [...]
    > zabezpieczyć pojazd przed możliwością jego uruchomienia przez osobę
    > niepowołaną oraz zachować inne środki ostrożności niezbędne do uniknięcia

    Czy uruchomienie silnika jest równoznaczne z uruchomieniem całego pojazdu ??

    Pozdrawiam Przemek

  • 49. Data: 2008-07-25 07:33:59
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Jeśli się oddalił, gdy silnik nie był w ruchu to ok.

    Nic, tylko odpalanie z pilota trzeba sobie zrobić i najpierw się
    oddalić, a potem uruchamiać silnik :)

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \

  • 50. Data: 2008-07-25 07:40:57
    Temat: Re: mandat za pozostawienie pojazdu z wlaczonym silnikiem
    Od: m...@v...pl

    > Chodzi o możliwe wywołanie pewnego łańcucha zdarzeń. Zostawiasz kaszlaka
    > włączonego. Akurat napatoczy sie złodziej. Narobisz pracy organom ścigania i
    > stąd ten mandat:)

    Heheheheh, To żony/dziweczyny/córki (powiedzmy skąpo odzianej) też nie można
    na chwilę zostawić przed sklepem bo nóż gwałciciel się napatoczy...