  • 1. Data: 2008-07-09 21:14:06
    Temat: Wniosek o stwierdzenie nabycia spadku/wniosek o otwarcie testamentu - kilka watpliwosci
    Od: "guru" <s...@s...spam>

    Witam.

    Kilka tygodni temu zmarł mój tata, pozostawiając testament własnoręczny.
    Chcemy teraz przeprowadzić postępowanie spadkowe, lecz mam nastepujące
    wątpliwości:

    1. Czy możemy złożyć wniosek o stwierdzenie nabycia spadku, czy musimy
    najpierw złożyć wniosek o otwarcie i ujawnienie testamentu? A może oba
    jednocześnie? Kiedy należy złożyć oświadczenie o przyjęciu spadku?
    2. Jakie odpisy aktów SC musimy dołączyć do wniosku o stwierdzenie nabycia
    spadku - czy w przypadku żony i córki zmarłego wystarczą odpisy aktów
    małżeństwa, czy wymagane są również odpisy aktów urodzenia?
    3. Czy osoba dziedzicząca z ustawy, ale nie wskazana w testamencie jest
    uczestnikiem wniosku i należy dołączyć odpis aktu SC tej osoby?
    4. W przykładowych wzorach wniosku o stwierdzenie nabycia spadku wymienia
    sie jako załączniki odpisy ww wniosku - jak ma taki odpis wyglądać?

    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    guru

  • 2. Data: 2008-07-10 04:10:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    guru pisze:

    > A może oba jednocześnie?

    To.

    > Kiedy należy złożyć oświadczenie o przyjęciu spadku?

    6 miesięcy od śmierci ojca.

    > Jakie odpisy aktów SC musimy dołączyć do wniosku o stwierdzenie nabycia spadku -
    czy w przypadku żony i córki zmarłego wystarczą odpisy aktów
    > małżeństwa,

    Wystarczy.

    > 3. Czy osoba dziedzicząca z ustawy, ale nie wskazana w testamencie jest
    > uczestnikiem wniosku i należy dołączyć odpis aktu SC tej osoby?

    Jest, załączyć.

    > 4. W przykładowych wzorach wniosku o stwierdzenie nabycia spadku wymienia
    > sie jako załączniki odpisy ww wniosku - jak ma taki odpis wyglądać?

    Jak odpis :)

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 3. Data: 2008-08-04 22:03:37
    Od: "guru" <s...@s...spam>

    Użytkownik "guru" <s...@s...spam> napisał w wiadomości
> [...]
    > 4. W przykładowych wzorach wniosku o stwierdzenie nabycia spadku wymienia
    > sie jako załączniki odpisy ww wniosku - jak ma taki odpis wyglądać?

    A może wystarczy złożyć tylko wniosek o stwierdzenie nabycia spadku,
    dołączyć do niego testament a sąd już "sam z siebie" dokona otwarcia i
    ogłoszenia?