  • 1. Data: 2008-07-09 18:45:25
    Temat: kupno działki... jak to się robi?
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    Nigdy wcześniej nie kupowałem gruntu i mam kilka pytań:

    Czy płaci się u notariusza sprzedającemu od razu? A dokładniej podobno przy
    sprzedaży gruntu ileś tam czasu ma na zastopowanie transakcji agencja
    rolna..... I czy to prawda że muszę u notariusza pojawić się razem z żoną
    chociaż ja jestem kupującym? Co powinienem wiedzieć przed zakupem takiego
    gruntu?

  • 2. Data: 2008-07-09 18:51:14
    Temat: Re: kupno działki... jak to się robi?
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "J.S" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chociaż ja jestem kupującym? Co powinienem wiedzieć przed zakupem takiego

    A co ci odpowiedział notariusz na te pytania?
    Bo z pewnością nie jestes idiotą i najpierw zapytałeś u konkretnego źródła a
    nie anonimowe pół Polski.

    --
    andreas

  • 3. Data: 2008-07-09 18:57:33
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    Użytkownik "andreas" <a...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > A co ci odpowiedział notariusz na te pytania?
    > Bo z pewnością nie jestes idiotą i najpierw zapytałeś u konkretnego źródła

    A wyobraź sobie że znacznie łatwiej zapytać pół Polski bo z owych 18
    milionów mieszkańców kilkaset tysięcy zna odpowiedź na moje pytanie.... nie
    licząc idiotów którzy nie znają ale pisać lubią /oczywiście nie mam na myśli
    Ciebie :) /

  • 4. Data: 2008-07-09 19:03:31
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    > bo z owych 18 milionów mieszkańców kilkaset tysięcy zna odpowiedź na moje
    > pytanie....

    Skąd będziesz wiedział, które kilkaset tysięcy z owych 18 milionów będzie
    znało właściwą odpowiedź?

    --
    andreas

  • 5. Data: 2008-07-09 19:08:51
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "J.S" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Skąd będziesz wiedział, które kilkaset tysięcy z owych 18 milionów będzie
> [...]

    Ano tylko stąd że udzielą takiej odpowiedzi... a dokładniej wystarczy jak
    udzielą 2-3 osoby. Zakładam że odpowedzi udzielą tylko Ci którzy ją znają a
    jeśli znają to prawidłową....

  • 6. Data: 2008-07-09 20:27:43
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > chociaż ja jestem kupującym? Co powinienem wiedzieć przed zakupem takiego

    Notariusz nie spisze umowy sprzedaży do czasu gdy ARRR nie zrezygnuje z
    pierwokupu. Jeśli chcesz na czas tego sprawdzania "zarezerwować" sobie
    działkę spisujesz umowę przedwstępną. Z żoną idziesz jeśli kupujesz z
    pieniędzy małżeńskich, bez żony jeśli z majątku odrębnego (masz taki ?).
    Forma spłaty i termin jest do uzgodnienia ze sprzedającym. Jeśli chcesz dać
    zadatek to musisz go mieć w gotówce lub przelać PRZED wizytą u notariusza.

  • 7. Data: 2008-07-10 05:07:29
    Od: "witek67" <w...@o...pl>

    widze ze fachowcy jak zawsze na temat odpowiadają. co do działki .płaci sie
    odrazu mozesz mieć gotówke u notariusza albo przed podpisaniem aktu zrobić
    przelew i z potwierdzeniem isc na podpisanie, tylko wczesniej ustal ze
    sprzedajacym czy woli gotówke czy przelew. sprawdz przy podpisywaniu umowy
    czy dane sie zgadzają (miałem juz przypadek ze kwota sprzedaży nie grała i
    pesel) notariusz to tez tylko człowiek. jesli kupujesz od osoby fizycznej to
    kiedyś było tak ze w gestii notariusza było sprawdzenie czy nieruchomość nie
    jest obciązana np zastawami bankowymi, komorniczymi czy nie ma tam jakaś
    babcia dożywocia (księga wieczysta )

    3. Dział trzeci- wpisy ciężarów i ograniczeń ciążących na nieruchomości, z
    wyjątkiem hipoteki / prawo pierwokupu, najmu, dzierżawy, dożywocie,
    służebnośc przejazdu i przechodu, ostrzeżenie o toczącym się procesie, o
    zawarciu umowy przedwstępnej kupna- sprzedaży/.
    4. Dział czwarty- wpisy hipotek / jej rodzaj, termin termin zapłaty
    wierzytelności zabezpieczonej hipoteką/.

    jeśli coś nie bedzie tak w tych działach to nawet nie myśl o kupnie, szkoda
    zdrowia potem z odkręcaniem o ile sie da.

  • 8. Data: 2008-07-10 14:31:30
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "witek67" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > widze ze fachowcy jak zawsze na temat odpowiadają. co do działki .płaci
    > sie odrazu mozesz mieć gotówke u notariusza albo przed podpisaniem aktu
    > zrobić przelew i z potwierdzeniem isc na podpisanie...

    Nie ma to jak wypowiedź fachowca :)
    A co zrobić jak się juz przelało a sprzedający rozmysli się i aktu nie
    podpisze, albo w ogóle do notariusza nie przyjdzie?

    --
    andreas

  • 9. Data: 2008-07-10 14:47:38
    Od: "witek67" <w...@o...pl>

    Użytkownik "andreas" <a...@y...com> napisał w
    > Nie ma to jak wypowiedź fachowca :)
    > A co zrobić jak się juz przelało a sprzedający rozmysli się i aktu nie
    > podpisze, albo w ogóle do notariusza nie przyjdzie?

    poszukaj w prawie bankowym co zrobić, po Twoim toku myślenia to pewnie byś
    nie przyszedł do notariusza jako sprzedający

  • 10. Data: 2008-07-10 17:53:05
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    > Użytkownik "andreas" <a...@y...com> napisał w
    >>

    > poszukaj w prawie bankowym co zrobić, po Twoim toku myślenia to pewnie byś
    > nie przyszedł do notariusza jako sprzedający

    No jakbym się rozmyślił bo akurat Janosik leciał w telewizorze, albo padało
    to mnie ciekawi czy ten niedoszły klient wytargałby ode mnie przelaną kasę
    :)

    --
    andreas