  • 1. Data: 2008-07-10 06:59:47
    Temat: mandat za pozostawienie pojazdu z wlaczonym silnikiem
    Od: krzysiekm <n...@t...pl>

    witam

    niebieskie wlepily mi mandat za "oddalenie sie od pojazdu i
    pozostawienie wlaczonego silnika na terenie zabudowanym" bylo to tuz pod
    drzwiami sklepu na terenie nalezacym do sklepu jak sie okazalo

    czy za pozostawienie auta na prywatnym terenie tez moga wlepiac mandaty?

    kierowca praujacy w sklepie powiedzial mi ze nie maja prawa czepiac sie
    za parkowanie na ich terenie ale powiedzial po czasie jak juz mandat
    wziolem :\

    krzysiek

  • 2. Data: 2008-07-10 07:12:40
    Od: "CN" <C...@n...pl>

    > czy za pozostawienie auta na prywatnym terenie tez moga wlepiac mandaty?

    Moga, a nawet powinni.
    Zgodnie z prawem stanowi to zagrozenie i wlasnosc terenu nie ma nic do tego

  • 3. Data: 2008-07-10 07:20:19
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > czy za pozostawienie auta na prywatnym terenie tez moga wlepiac mandaty?

    Masz obowiazek zabezpieczyc pojazd. Teren nie ma znaczenia. Okreslone jest
    to w PoRD.

  • 4. Data: 2008-07-10 07:36:00
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 10 Lip, 09:20, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:

    > Masz obowiazek zabezpieczyc pojazd. Teren nie ma znaczenia. Okreslone jest
    > to w PoRD.

    tylko, ze PoRD obowiazuje generalnie na drogach publicznych

    Art. 1. 1. Ustawa reguluje zasady ruchu na drogach publicznych oraz w
    strefach zamieszkania, warunki dopuszczenia pojazdów do tego ruchu,
    wymagania w stosunku do osób kierujących pojazdami i innych
    uczestników ruchu oraz zasady kontroli ruchu drogowego.

    jest tam punkt

    2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza
    drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia
    zagrożenia bezpieczeństwa uczestników tego ruchu.

    no i oczywiscie z interpretacja "jeżeli jest to konieczne dla
    uniknięcia zagrożenia" jest maly problem ;)
    z tego, co sie orientuje praktyka jest taka, ze udowodnic takie
    zagrozenie mozna tylko w wypadku kolizji (czyli jak sa jakies realne
    skutki zpowodowania zagrozenia), dopoki nic sie nie dzieje, to po
    terenie prywatnym (nie bedacym strefa zamieszkania) mozna jezdzic i
    200km/h, lewa strona, parkowac na trawnikach... itp ;)

    WS

  • 5. Data: 2008-07-10 07:45:01
    Od: "CN" <C...@n...pl>

    >Art. 1. 1. Ustawa reguluje zasady ruchu na drogach publicznych oraz w
    >strefach zamieszkania, warunki dopuszczenia pojazdów do tego ruchu,
    ////////////////////////////////

    Oj tak

  • 6. Data: 2008-07-10 07:46:25
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 10 lipiec 2008 08:59
    (autor krzysiekm
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <M...@n...onet.pl>):

    > kierowca praujacy w sklepie powiedzial mi ze nie maja prawa czepiac sie
    > za parkowanie na ich terenie ale powiedzial po czasie jak juz mandat
    > wziolem :\

    No i zapłać. Zachowałeś się nieodpowiedzialnie i już.
    --
    Tristan

  • 7. Data: 2008-07-10 07:48:39
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Uzytkownik "krzysiekm" <n...@t...pl> napisal w wiadomosci

    > kierowca praujacy w sklepie powiedzial mi ze nie maja prawa czepiac sie
    > za parkowanie na ich terenie ale powiedzial po czasie jak juz mandat
    > wziolem :\

    Jakby Ci podprowadzili samochód, jak to nazywasz na terenie prywatnym, to
    gdzie polecisz:
    Do kierowcy ze sklepu, czy do wladzy?
    A mandat nie pasuje.
    --
    Maluch

  • 8. Data: 2008-07-10 08:20:42
    Od: krzysiekm <n...@t...pl>

    In article <g54eve$79d$1@atlantis.news.neostrada.pl>, n...@m...pl says...

    > Uzytkownik "krzysiekm" <n...@t...pl> napisal w wiadomosci

    > Jakby Ci podprowadzili samochód, jak to nazywasz na terenie prywatnym, to
> [...]
    zgadza sie :) nie wolno ufac wlaczy

  • 9. Data: 2008-07-10 09:18:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jul 2008, Maluch wrote:

    > Jakby Ci podprowadzili samochód, jak to nazywasz na terenie prywatnym,

    W kwestii formalnej: tamta ustawa (Kodeks Karny) obowiązuje na terenie
    .pl, w odróżnieniu od PoRD która obowiązuje tylko tu i ówdzie i z której
    "podpaść" pod KK można tylko w miejscu obowiązywania.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-07-10 09:53:44
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > W kwestii formalnej: tamta ustawa (Kodeks Karny) obowiązuje na terenie
    > .pl, w odróżnieniu od PoRD która obowiązuje tylko tu i ówdzie i z której
    > "podpaść" pod KK można tylko w miejscu obowiązywania.

    Pomijam aspekt prawny, to było już aluzyjnie. Co raz słychać jakie to
    nieszczęście kogoś spotyka ze strony władzy. To po cholerę bierze ten mandat
    skoro jest tak skrzywdzony. Zresztą swoją drogą gdybym tam był w pobliżu
    jako zwykły obywatel, sam bym go zje...ł chociażby za to, że niepotrzebnie
    smrodzi.
    Czasami okazja czyni z porządnego człowieka złodzieja. Potem taki okradziony
    leci do władzy i płacze, że coś ponieśli, a on nie wie jak to możliwe. To
    jak dawniej mąż przechlał wypłatę i gdy leżał na trawniku ponieśli mu
    zegarek, obrączkę i pozostałe drobne jaki mu zostały. Jak się ocknął to
    leciał do władzy i lamentował, że go okradli. Tylko nie wie jak to się stało
    i jak to możliwe, bo wypili tylko jedną flaszkę w czterech. Tylko, że
    dawniej taki delikwent szybciej wychodził niż wchodził jak przyszedł z taką
    sprawą ;). Karę wymierzyła ślubna ;)
    --
    Maluch