  • Data: 2008-01-07 13:18:36
    Temat: Re: Pozew w postępowaniu upominawczym - do jakiej kwoty
    Od: Piotr <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > uproszczonym, jak i w trybie zwykłym. Tak więc wybór postępowania
    > (zwykłe lub uproszczone) zależy od tego, czy sądzisz się o więcej, czy o
    > mniej niż 10 000zł. W obu przypadkach możesz prosić o wydanie nakazu
    > zapłaty.
    >
    > Jeśli posiadasz uznanie długu przez dłużnika, albo podpisaną fakturę,
    > to możesz żądać wydania nakazu zapłaty w postępowaniu nakazowym (a nie
    > upominawczym), co będzie dla Ciebie bardziej korzystne. Za wpis od pozwu
    > w postępowaniu nakazowym sąd pobiera tylko 1/4 standardowej opłaty. A
    > standardowa opłata to 5% wartości przedmiotu sporu.

    Niestety nie mam uznania dlugu (probowalem wyciagnac ale klient jest
    cwany i miga sie od tego), faktury tez nie mam podpisanej, ale od
    jakiegos czasu nie musze juz miec podpisanej faktury, tak jest
    przynajmniej w US i PIH, wystarczy ze jest moj podpis na fakturze (np w
    Fakturce WAPRO nie ma nawet miejsca na podpis odbioru faktury)
    Nie wiem czy mam racje ale moim zdaniem faktura + potwierdzenie nadania
    listu jest wystarczajace, klient zadnej z tych faktur nie zwrocil ani
    nie zakwestionowal.

    Juz sam nie wiem, nakazowe czy upominawcze?

    > Ale co, dostałeś nakaz zapłaty (w postępowaniu upominawczym czy
    > nakazowym), czy była rozprawa?

    Dostalem nakaz zaplaty w postepowaniu upominawczym po prawie miesiacu
    dostalem pieniadze od komornika. Rozprawy nie bylo bo genialny pozwany
    (Sp. z o.o.) zmienil siedzibe i nie zglosil do KRSu nowej, sad ktory
    rozpatrywal pozew wyslal na stary adres i jak dostal zwotke to uznal ze
    zostalo doreczone :)

    Dziekuje za bardzo pomocne i obszerne odpowiedzi

    Pozdrawiam
    Piotr