  • 1. Data: 2004-08-09 15:18:43
    Temat: Pozew do Sądu Pracy i odpowiedź Pozwanego...Prosze o komentarze
    Od: "Iwona" <i...@i...pl>

    Witam,

    pozwałam firmę do Sądu pracy, ponieważ nie wystawiła mi w terminie
    świadectwa pracy (opóźnienie ponad miesiac) oraz zwolniła mnie jako
    wypowiedzenie z pracy podczas gdy była to zwykła redukcja etatów.
    Udokumentowałam wszystko i dziś dostałam odpowiedz od pranika firmy gdzie
    uznaje on mój pozew jako bezpodstawny - i w dodatku wypisuje rzeczy typi -
    że jest to moja wina z opóźnieniem wydania świadectwa pracy (oryginału nigdy
    nie otrzymałam i brak jest potwierdzenia nadania go w firmie - wysłano mi
    duplikat - a potrzebny był Odpis - w piśmie adwokat firmy twierdzi że sama
    ubiegałam się o duplikat co jest nie prawdą), co do drugiego zarzutu -
    rozwiązania stosunku pracy - pisze że wypowiedziano mi umowe z przyczyn
    leżących po stronie pracownika - ani na wypowiedzeniu, ani w świadectwie
    pracy nie ma o tym ani słowa. zgupiałam więc zupełnie i teraz nie wiem - czy
    prawnicy Pozwanych nie otrzymują dokumentów jakie składałam razem z pozwem?
    I kolejne pytanie w PIP pani prawnik twierdziła że to pracodawca musi
    udowodnić swój brak winy, tymczasem wygląda na to że to ja muszę przedstawić
    dowody - choć nie mam już pomysłu jakie, ponieważ razem z pozwem podłączyłam
    korespondencję z PUP oraz Pozwanym. I ponadto czy dowodem są zeznania mojego
    uwczesnego bezpośredniego przełożonego? Jeśli tak jak powinnam to zrobić
    formalnie - tzn. spisac je notarialnie, czy ma uczestniczyć jako świadek w
    ewentualnej rozprawie??
    No i jeszcze oczywiscie firma wystąpiła o zasądzenie kosztów postępowania w
    tym kosztów zastępstwa prawnego - jakie są szanse że Sąd je mi zasądzi??

    dziękuję za wszelkie odpowiedzi

    Iwona

  • 2. Data: 2004-08-09 19:53:44
    Od: Dredd<...@...pl>

    > tymczasem wygląda na to że to ja muszę przedstawić
    > dowody

    To prawda. Ciężar dowodu (czyli wykazania tego co się twierdzi i z
    czego wywodzi się skutki prawne) spoczywa na Tobie jako powodzie
    Sąd pracy może i powinien jednak w razie potrzeby przeprowadzić także
    nie wskazane przez Ciebie dowody niezbędne do wyjaśnienia sprawy

    > I ponadto czy dowodem są zeznania mojego
    > uwczesnego bezpośredniego przełożonego?

    Tak. By były wprowadzone do procesu należy złożyć wniosek o
    przesłuchanie go w charakterze świadka przed Sądem (ze
    wsjkazaniem imienia, nazwiska, adresu i okoliczności na które świadek
    ma zeznać)

    > No i jeszcze oczywiscie firma wystąpiła o zasądzenie kosztów
    postępowania w
    > tym kosztów zastępstwa prawnego - jakie są szanse że Sąd je mi
    zasądzi??

    Są takie, choć nikłe. Ponieważ pracowników tylko wyjątkowo obciąża się
    kosztami

    A to że prawnik pracodawcy wypisuje to co wypisuje - cóż - coś musi
    pisać. Twoją rolą jest takie kierowanie postępowaniem dowodowym by
    wykazać to co dla Ciebie jest istotne.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-08-09 20:02:16
    Od: "koyot" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iwona" <i...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > świadectwa pracy (opóźnienie ponad miesiac) oraz zwolniła mnie jako
    > wypowiedzenie z pracy podczas gdy była to zwykła redukcja etatów.

    ze świadectwem pracy wszystko jasne ale nie rozumiem tej
    drugiej czesci
    jaki byl powod podany przy zwolnieniu Ciebie z zachowaniem
    okresu
    wypowiedzenia ? byla to zwykla reducja etatow - ale bylas
    zatrudniona
    na czas nieokreslony? - jak tak to musieli uzasadnic
    wypowiedzenie
    poprosze wiecej szczegolow

    > Udokumentowałam wszystko i dziś dostałam odpowiedz od pranika firmy gdzie
    > uznaje on mój pozew jako bezpodstawny

    odpowiedz na pozew - naturalne ze beda negowac Twoje roszczenia

> [...]
    > duplikat - a potrzebny był Odpis - w piśmie adwokat firmy twierdzi że sama
    > ubiegałam się o duplikat co jest nie prawdą),

    to juz kwestia dowodow

    co do drugiego zarzutu -
    > rozwiązania stosunku pracy - pisze że wypowiedziano mi umowe z przyczyn
    > leżących po stronie pracownika

    ze niby z 52 albo 53 k.p.- a nie masz tego rozwiazania stosunku za
    wypowiedzeniem
    na pismie ? podaja dokladnie jakie zarzuty ? ciezkie naruszenie
    podstawowych obowiazkow
    pracowniczych ?

> [...]
    > formalnie - tzn. spisac je notarialnie, czy ma uczestniczyć jako świadek w

    zlozyc wniosek o wezwanie go jako swiadka i podac na jakie
    okolicznosci - najlepiej ogolnie
    jak masz jescze kogos kto potwierdzi Twoja wersje wal do sadu z tym
    smialo

    > No i jeszcze oczywiscie firma wystąpiła o zasądzenie kosztów postępowania
    > tym kosztów zastępstwa prawnego - jakie są szanse że Sąd je mi zasądzi??

    to ze wystapili to standard - jakie szanse - heh to tak latwo nie
    ma - nie znam wszystkich okolicznosci
    sprawy nie mam pism Twojego i pozwanego przed soba ani akt sprawy

    > dziękuję za wszelkie odpowiedzi

    jak bede potrafil pomoc - to cala przyjemnosc po mojej stronie

    > Iwona

    koyot pozdrawia Iwone :)

  • 4. Data: 2004-08-09 20:19:11
    Od: "Iwona" <i...@i...pl>

> [...]
    > zatrudniona
    > na czas nieokreslony? - jak tak to musieli uzasadnic

    umowe mialam na czas okreslony, ale od razu bylo zastrzezenie ze pracodawca
    ma prawo wypowiedziec umowe bez podania przyczyny - i tak wlasnie
    postapiono. Skad wiem ze byla to redukcja - od przelozonego ktory mnie
    zwalnial - i ktory bedzie o tym swiadczyl w sadzie, poza mna na jego rejonie
    zwolniono jeszcze 3 osoby - ile w calej Polsce - nie mam dostepu do danych.
    Ponadto nikt nie zostal zatrudniony na moje miejsce, nie zostal
    przeprowadzony zaden proces rekrutacji. Dla mnie to tez dowod ze redukowali
    a nie wymieniali kiepska w ich mniemaniu obsade - poza tym, mam nadzieje ze
    warto i jest sens - chcialabym podlaczyc do sprawy referencje wystawione mi
    zarowno przez kierownika tu lokalnie jak i glownego dyrektora z warszawy
    oraz listy referencyjne swoich najwiekszych klientow - to chyba jakis dowod
    ze zlym pracownikiem nie bylam ?

    > odpowiedz na pozew - naturalne ze beda negowac Twoje roszczenia
    >
    > - i w dodatku wypisuje rzeczy typi -
    > nigdy
    >
    > to juz kwestia dowodow

    do pozwu zalczylam pismo z PUP rejestrujace mnie jako bezrobotna lecz nie
    przyznajace mi zasilku z powodu braku udokumentowania przepracowanego
    okresu - przyznanie zasilku nastapilo dopiero po uzupelnieniu Swiadectwem
    pracy Odpis - Duplikat zostal odrzucony - czy powinnam zarzadac
    potwierdzenia wyslania oryginalu i zaswiadczenia mojego odbioru tego
    swiadectwa jezeli mam pelna swiadomosc ze firma tego nie ma - czy to
    swiadczy na moja korzysc??

> [...]
    za
    > wypowiedzeniem
    > na pismie ? podaja dokladnie jakie zarzuty ? ciezkie naruszenie

    absolutnie wypowiedzenie mam bez uzasadnienia (niestety sama taka umowe
    podpisalam, gdzie zgadzalam sie na to) zas w swiadectwie pracy mam za
    wypowiedzeniem dokonanym przez pracodawce Art.30&1.pkt.2k.p. dodam tez ze
    nie otrzymalam w okresie swojej pracy ani pouczenia, ani upomnienia, nic co
    swiadczylo by o niezadowoleniu pracodawcy

> [...]
    > okolicznosci - najlepiej ogolnie
    > jak masz jescze kogos kto potwierdzi Twoja wersje wal do sadu z

    troche osob sie porozjezdzalo, troche wciaz pracuje i nie bedzie chcialo
    sobie bruzdzic w pracy
    ale moj byly kierownik i owszem bedzie zeznawal

> [...]
    > sprawy nie mam pism Twojego i pozwanego przed soba ani akt sprawy

    > jak bede potrafil pomoc - to cala przyjemnosc po mojej stronie

    Iwona pozdrawia i strasznie dziekuje Koyotowi - jak wygram zapraszam na
    szalenstwo z odszkodowania :)))

  • 5. Data: 2004-08-09 20:30:18
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Iwona napisał(a):
> [...]
    > oraz listy referencyjne swoich najwiekszych klientow - to chyba jakis dowod

    Skoro była to umowa na czas określony i był przewidziany dwutygodniowy okres
    wypowiedzenia, to pracodawca nie musi uzasadniać tego wypowiedzenia, a co za tym
    idzie jego zasadność, czy bezzasadności nie może być badana przez sąd. Może on
    co najwyżej zbadać sprawę z punktu widzenia zachowania przepisów formalnych
    (forma wypowiedzenia).
    Dla Ciebie lepiej by było gdyby to była właśnie tak zwana redukcja (zmniejszenie
    zatrudnienia z przyczyn leżących po stronie pracodawcy), gdyż w takiej sytuacji
    można by rozważać zasadność roszczenia o odprawę.

    --
    JOHNSON :)

  • 6. Data: 2004-08-09 20:51:47
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Może Johnson kiedyś będzie się wstydził tego co tu
    <news:cf8ms6$cba$1@news.onet.pl> powiedział...

> [...]
    > idzie jego zasadność, czy bezzasadności nie może być badana przez sąd.

    I tu niestety jesteś w mylnym błędzie. Sądy NOTORYCZNIE badają przyczynę
    wypowiedzenia także w przypadku umów o pracę na czas określony i to
    również zawartych na stosunkowo krótki okres czasu (1-3 lata).

    --
    pozdrawiam :-) Olgierd
    "Nie można usprawiedliwiać istnienia żadnego państwa o szerszym zakresie

  • 7. Data: 2004-08-09 20:55:44
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Może koyot kiedyś będzie się wstydził tego co tu
    <news:cf8kpt$bd5$1@nemesis.news.tpi.pl> powiedział...

    > ze niby z 52 albo 53 k.p.- a nie masz tego rozwiazania stosunku za
    > wypowiedzeniem
    > na pismie ? podaja dokladnie jakie zarzuty ? ciezkie naruszenie
    > podstawowych obowiazkow pracowniczych ?

    Wypowiedzenie z przyczyn leżących po stronie pracownika to nie 52 i 53
    kp! Wskazuje na to także tytuł Oddziału 5 "Rozwiązanie umowy o pracę bez
    wypowiedzenia".

    --
    Olgierd
    gsm: +48.502.D.E.F.U.N.K.

  • 8. Data: 2004-08-09 21:05:18
    Od: "koyot" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

> [...]
    sytuacji
    > można by rozważać zasadność roszczenia o odprawę.

    Iwono po Twoich wyjasnieniach koyot niestety musi podpisać sie wszsytkimi
    lapami pod tym co napisal Johnson

    jezeli to byla umowa na czas okreslony - zawarta na czas dluzszy niz 6
    miesiecy to strony mogly przewidziec w umowie dopuszczalnosc wczesniejszego
    rozwiazania za 2 tyg wypowiedzniem
    w takim wypadku faktycznie pracodawca nie musi uzasadniac Twojego
    zwolnienia.
    Jakkolwiek jak Johnson zauwazyl - mozna byloby sie podpiac pod odprawy ze
    zwolnienia grupowego (swoja droga ciekawa kwestia - dyrektywa Rady 98/59
    uzywa pojecia zwolnień grupowych a nasza wspaniala ustawa z 13 marca 2003 r.
    pojecia zwolnienia grupowego w liczbie pojedyńczej). Johnsonie juz nie ma
    "zmniejszenie z przyczyn lezacych po stronie zakladu pracy" ale rozwiazanie
    pracy z przyczyn nie dotyczacych pracowników (osobiscie uwazam ze to samo
    :-) i brak przeslanki zmniejszenia zatrudnienia.
    Pytanie czy zachodzi wogole zwolnienie grupowe - jak byly pracodawca nie
    informuje czy procedura ma miejsce - to telefon do panstwowej inspekcji
    pracy powinien zalatwic sprawe - ma bowiem obowiazek informacji a pozniej
    notyfikacji takiego zwolnienia - ale z tymi kwestiami najlepiej zapoznac sie
    samemu - http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html i sciagnac:
    Ustawa z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z
    pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników. - art 1
    pojecie zwolnienia

  • 9. Data: 2004-08-09 21:07:11
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    rozwiazanie
    > pracy z przyczyn nie dotyczacych pracowników (osobiscie uwazam ze

    Oczywiście że to nie to samo
    Np. przyczyny nie dotyczące pracowników mogą też nie leżeć po stronie
    zakładu pracy, a zatem podana przez Ciebie wersja jako obecnie
    obowiązująca wygląda na korzystniejszą dla pracowników

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2004-08-09 21:13:25
    Od: "koyot" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Wypowiedzenie z przyczyn leżących po stronie pracownika to nie 52 i 53
    > kp! Wskazuje na to także tytuł Oddziału 5 "Rozwiązanie umowy o pracę bez

    ok racja - pospieszylem sie