  • 1. Data: 2004-08-09 14:33:56
    Temat: Odpowiedzialność Gminy za skutki nie przeprowadzenia eksmisji
    Od: "Krzysztof " <r...@i...com.pl>

    Skarżę gminę o zapłatę odszkodowania za straty jakie poniosłem na skutek nie
    przeprowadzanie przez wiele lat eksmisji lokatorów bezprawnie zajmujących
    moje spółdzielcze mieszkanie własnościowe.

    Eksmisja przez wiele lat nie była wykonywana mimo moich licznych interwencji &#8211;
    główną przyczyną był brak lokali socjalnych , a uchwała rady miasta nakazywała
    przeprowadzanie eksmisji do takich lokali.

    Moje straty wynikają z tego że lokatorzy czynszu nie płacili , ja musiałem go
    płacić spółdzielni (bo inaczej spółdzielnia podała by mnie do sądu). Przed
    laty wygrałem sprawę sądową przeciwko lokatorom o zwrot czynszu , ale byli
    praktycznie niewypłacalni ,komornik ściągał co miesiąc śmieszną kwotę niższą od
    narastających odsetek od długu. Informowałem gminę że lokatorzy są
    niewypłacalni , że komornik nie ma z nich co ściągać , i że nie płacą czynszu
    i miałem nadzieję że będzie to argument na przyspieszenie eksmisji. Niestety
    gminę to &#8222;nie ruszało&#8221;.

    W końcu lokatorzy zaszantażowali mnie , że się wyprowadzą jeżeli zrezygnuję z
    roszczeń wobec nich. W związku z tym , że nie było żadnego widoku na
    przeprowadzenie eksmisji , ani na zwrot zasądzonego czynszu , a ja stale czynsz
    musiałem płacić zgodziłem się na to.

    Obecnie Gmina stoi na stanowisku , że jest moją sprawą dochodzić zwrotu długu
    od nieprawnie zajmujących mój lokal lokatorów , i nie mogę zrzucać
    odpowiedzialność na gminę , ja usiłuję dowieść że dług powstał na skutek
    postępowania Gminy i Gmina powinna za to odpowiadać

    Potrzebuję pomocy poprzez wskazaniu precedensu , lub podaniu podstawy
    prawnej , lub chociaż określenia &#8222;mądrej regułki prawniczej&#8221; &#8211; może
    jakiejś
    sentencji łacińskiej ?? &#8211; która by stwierdzała , że jeżeli ktoś swoim
    postępowaniem (lub brakiem odpowiedniego postępowania) spowoduje czyjeś straty
    (nawet pośrednio!) &#8211; to ten ktoś za te straty odpowiada i powinien je
    zrekompensować .