eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPozew do Sądu Pracy i odpowiedź Pozwanego...Prosze o komentarze › Re: Pozew do Sądu Pracy i odpowiedź Pozwanego...Prosze o komentarze
    From: "koyot" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pozew do Sądu Pracy i odpowiedź Pozwanego...Prosze o komentarze
    Date: Mon, 9 Aug 2004 22:02:16 +0200

    Użytkownik "Iwona" <i...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:cf84ju$p4d$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > pozwałam firmę do Sądu pracy, ponieważ nie wystawiła mi w terminie
    > świadectwa pracy (opóźnienie ponad miesiac) oraz zwolniła mnie jako
    > wypowiedzenie z pracy podczas gdy była to zwykła redukcja etatów.

    ze świadectwem pracy wszystko jasne ale nie rozumiem tej
    drugiej czesci
    jaki byl powod podany przy zwolnieniu Ciebie z zachowaniem
    okresu
    wypowiedzenia ? byla to zwykla reducja etatow - ale bylas
    zatrudniona
    na czas nieokreslony? - jak tak to musieli uzasadnic
    wypowiedzenie
    poprosze wiecej szczegolow

    > Udokumentowałam wszystko i dziś dostałam odpowiedz od pranika firmy gdzie
    > uznaje on mój pozew jako bezpodstawny

    odpowiedz na pozew - naturalne ze beda negowac Twoje roszczenia

    - i w dodatku wypisuje rzeczy typi -
    > że jest to moja wina z opóźnieniem wydania świadectwa pracy (oryginału
    nigdy
    > nie otrzymałam i brak jest potwierdzenia nadania go w firmie - wysłano mi
    > duplikat - a potrzebny był Odpis - w piśmie adwokat firmy twierdzi że sama
    > ubiegałam się o duplikat co jest nie prawdą),

    to juz kwestia dowodow

    co do drugiego zarzutu -
    > rozwiązania stosunku pracy - pisze że wypowiedziano mi umowe z przyczyn
    > leżących po stronie pracownika

    ze niby z 52 albo 53 k.p.- a nie masz tego rozwiazania stosunku za
    wypowiedzeniem
    na pismie ? podaja dokladnie jakie zarzuty ? ciezkie naruszenie
    podstawowych obowiazkow
    pracowniczych ?

    - ani na wypowiedzeniu, ani w świadectwie
> [...]
    pozwem?
    > I kolejne pytanie w PIP pani prawnik twierdziła że to pracodawca musi
    > udowodnić swój brak winy, tymczasem wygląda na to że to ja muszę
    przedstawić
    > dowody - choć nie mam już pomysłu jakie, ponieważ razem z pozwem
    podłączyłam
    > korespondencję z PUP oraz Pozwanym. I ponadto czy dowodem są zeznania
    mojego
    > uwczesnego bezpośredniego przełożonego? Jeśli tak jak powinnam to zrobić
    > formalnie - tzn. spisac je notarialnie, czy ma uczestniczyć jako świadek w

    zlozyc wniosek o wezwanie go jako swiadka i podac na jakie
    okolicznosci - najlepiej ogolnie
    jak masz jescze kogos kto potwierdzi Twoja wersje wal do sadu z tym
    smialo

    > No i jeszcze oczywiscie firma wystąpiła o zasądzenie kosztów postępowania
    > tym kosztów zastępstwa prawnego - jakie są szanse że Sąd je mi zasądzi??

    to ze wystapili to standard - jakie szanse - heh to tak latwo nie
    ma - nie znam wszystkich okolicznosci
    sprawy nie mam pism Twojego i pozwanego przed soba ani akt sprawy

    > dziękuję za wszelkie odpowiedzi

    jak bede potrafil pomoc - to cala przyjemnosc po mojej stronie

    > Iwona

    koyot pozdrawia Iwone :)