eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPozew do Sądu Pracy i odpowiedź Pozwanego...Prosze o komentarze › Re: Pozew do Sądu Pracy i odpowiedź Pozwanego...Prosze o komentarze
    From: "Iwona" <i...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pozew do Sądu Pracy i odpowiedź Pozwanego...Prosze o komentarze
    Date: Mon, 9 Aug 2004 22:19:11 +0200
    Sender: e...@b...pl@r1-netia.smsnet.pl

    From: "koyot" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Sent: Monday, August 09, 2004 10:02 PM

    > Użytkownik "Iwona" <i...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > ze świadectwem pracy wszystko jasne ale nie rozumiem tej
    > drugiej czesci
    > jaki byl powod podany przy zwolnieniu Ciebie z zachowaniem
    > okresu
    > wypowiedzenia ? byla to zwykla reducja etatow - ale bylas
    > zatrudniona
    > na czas nieokreslony? - jak tak to musieli uzasadnic
    > wypowiedzenie
    > poprosze wiecej szczegolow

    umowe mialam na czas okreslony, ale od razu bylo zastrzezenie ze pracodawca
    ma prawo wypowiedziec umowe bez podania przyczyny - i tak wlasnie
    postapiono. Skad wiem ze byla to redukcja - od przelozonego ktory mnie
    zwalnial - i ktory bedzie o tym swiadczyl w sadzie, poza mna na jego rejonie
    zwolniono jeszcze 3 osoby - ile w calej Polsce - nie mam dostepu do danych.
    Ponadto nikt nie zostal zatrudniony na moje miejsce, nie zostal
    przeprowadzony zaden proces rekrutacji. Dla mnie to tez dowod ze redukowali
    a nie wymieniali kiepska w ich mniemaniu obsade - poza tym, mam nadzieje ze
    warto i jest sens - chcialabym podlaczyc do sprawy referencje wystawione mi
    zarowno przez kierownika tu lokalnie jak i glownego dyrektora z warszawy
    oraz listy referencyjne swoich najwiekszych klientow - to chyba jakis dowod
    ze zlym pracownikiem nie bylam ?

    > odpowiedz na pozew - naturalne ze beda negowac Twoje roszczenia
    >
    > - i w dodatku wypisuje rzeczy typi -
    > nigdy
    >
    > to juz kwestia dowodow

    do pozwu zalczylam pismo z PUP rejestrujace mnie jako bezrobotna lecz nie
    przyznajace mi zasilku z powodu braku udokumentowania przepracowanego
    okresu - przyznanie zasilku nastapilo dopiero po uzupelnieniu Swiadectwem
    pracy Odpis - Duplikat zostal odrzucony - czy powinnam zarzadac
    potwierdzenia wyslania oryginalu i zaswiadczenia mojego odbioru tego
    swiadectwa jezeli mam pelna swiadomosc ze firma tego nie ma - czy to
    swiadczy na moja korzysc??

    > co do drugiego zarzutu -
    >
    > ze niby z 52 albo 53 k.p.- a nie masz tego rozwiazania stosunku
    za
    > wypowiedzeniem
    > na pismie ? podaja dokladnie jakie zarzuty ? ciezkie naruszenie
    > podstawowych obowiazkow
    > pracowniczych ?

    absolutnie wypowiedzenie mam bez uzasadnienia (niestety sama taka umowe
    podpisalam, gdzie zgadzalam sie na to) zas w swiadectwie pracy mam za
    wypowiedzeniem dokonanym przez pracodawce Art.30&1.pkt.2k.p. dodam tez ze
    nie otrzymalam w okresie swojej pracy ani pouczenia, ani upomnienia, nic co
    swiadczylo by o niezadowoleniu pracodawcy

    > - ani na wypowiedzeniu, ani w świadectwie
    > czy
    > pozwem?
    > przedstawić
    > podłączyłam
    > mojego
    >
    > zlozyc wniosek o wezwanie go jako swiadka i podac na jakie
    > okolicznosci - najlepiej ogolnie
    > jak masz jescze kogos kto potwierdzi Twoja wersje wal do sadu z
    tym
    > smialo

    troche osob sie porozjezdzalo, troche wciaz pracuje i nie bedzie chcialo
    sobie bruzdzic w pracy
    ale moj byly kierownik i owszem bedzie zeznawal

    > to ze wystapili to standard - jakie szanse - heh to tak latwo nie
    > ma - nie znam wszystkich okolicznosci
    > sprawy nie mam pism Twojego i pozwanego przed soba ani akt sprawy

    > jak bede potrafil pomoc - to cala przyjemnosc po mojej stronie

    > koyot pozdrawia Iwone :)

    Iwona pozdrawia i strasznie dziekuje Koyotowi - jak wygram zapraszam na
    szalenstwo z odszkodowania :)))