-
1. Data: 2008-09-04 09:07:07
Temat: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
Od: a...@g...com
Kiedy liczy sie ze klient zostal powiadomiony o wyniku reklamacji
jezeli powiadamiany byl przez poczte polska? Czy w chwili wyslania
poleconego czy moze w chwili odbioru tego poleconego przez klienta?
Przeciez klient moze nie odbierac poleconych az przekroczy te 2
tygodnie i wtedy dopiero odebrac.
-
2. Data: 2008-09-04 09:39:41
Temat: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
Od: "Daniel" <w...@w...pl>
> Kiedy liczy sie ze klient zostal powiadomiony o wyniku reklamacji
> jezeli powiadamiany byl przez poczte polska?
Liczy sie dzien wyslania powiadomienia.
D.
-
3. Data: 2008-09-04 09:50:14
Temat: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
Od: PlaMa <m...@w...pl>
Daniel pisze:
>> Kiedy liczy sie ze klient zostal powiadomiony o wyniku reklamacji
>> jezeli powiadamiany byl przez poczte polska?
> Liczy sie dzien wyslania powiadomienia.
A dlaczego tak?
Czy możesz to czmś poprzeć? Jakiś zapis? Wyrok?
pozdrawiam.
PlaMa
-
4. Data: 2008-09-04 10:02:27
Temat: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
PlaMa pisze:
> Daniel pisze:
>
>>> Kiedy liczy sie ze klient zostal powiadomiony o wyniku reklamacji
>>> jezeli powiadamiany byl przez poczte polska?
>> Liczy sie dzien wyslania powiadomienia.
>
> A dlaczego tak?
> Czy możesz to czmś poprzeć? Jakiś zapis? Wyrok?
Zdanie przeciwne spowodowałoby, że w niektórych sytuacjach
sprzedający nigdy nie zmieściłby się w 14-dniowym terminie, choćby
wysłał odpowiedź następnego dnia po złożeniu reklamacji.
Poza tym sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się. Jeśli 14 dnia
wysyła list, to znaczy że już się do reklamacji ustosunkował.
Równie dobrze mógłby listu nie wysyłać, tylko że udowodnienie, że
ustosunkowanie nastąpiło 14. dnia, a nie później, mogłoby być trudne.
--
pozdrawiam!
Liwiusz
-
5. Data: 2008-09-04 10:16:56
Temat: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 04.09.2008 PlaMa <m...@w...pl> napisał/a:
> Daniel pisze:
>>> Kiedy liczy sie ze klient zostal powiadomiony o wyniku reklamacji
>>> jezeli powiadamiany byl przez poczte polska?
>> Liczy sie dzien wyslania powiadomienia.
> A dlaczego tak?
> Czy możesz to czmś poprzeć? Jakiś zapis? Wyrok?
Chyba tylko art. 5.
--
Marcin
-
6. Data: 2008-09-04 10:31:32
Temat: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
Marcin Debowski pisze:
> Dnia 04.09.2008 PlaMa <m...@w...pl> napisał/a:
>> Daniel pisze:
>>>> Kiedy liczy sie ze klient zostal powiadomiony o wyniku reklamacji
>>>> jezeli powiadamiany byl przez poczte polska?
>>> Liczy sie dzien wyslania powiadomienia.
>> A dlaczego tak?
>> Czy możesz to czmś poprzeć? Jakiś zapis? Wyrok?
>
> Chyba tylko art. 5.
kodeksu cywilnego - dodajmy.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
-
7. Data: 2008-09-04 10:32:37
Temat: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 04.09.2008 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
> Poza tym sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się. Jeśli 14 dnia
> wysyła list, to znaczy że już się do reklamacji ustosunkował.
> Równie dobrze mógłby listu nie wysyłać, tylko że udowodnienie, że
> ustosunkowanie nastąpiło 14. dnia, a nie później, mogłoby być trudne.
No co za problem, może powiedzieć kolegom. Będzie to "ustosunkowanie" w
rozumieniu Ustawy, czy raczej jednak nie?
--
Marcin
-
8. Data: 2008-09-04 10:49:49
Temat: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
Marcin Debowski pisze:
> Dnia 04.09.2008 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
>> Poza tym sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się. Jeśli 14 dnia
>> wysyła list, to znaczy że już się do reklamacji ustosunkował.
>> Równie dobrze mógłby listu nie wysyłać, tylko że udowodnienie, że
>> ustosunkowanie nastąpiło 14. dnia, a nie później, mogłoby być trudne.
>
> No co za problem, może powiedzieć kolegom. Będzie to "ustosunkowanie" w
> rozumieniu Ustawy, czy raczej jednak nie?
Przede wszystkim kupujący i sprzedający powinni ustalić w jaki sposób
poinformowanie się odbędzie, można ustalić, że odbędzie się drogą
telefoniczną. Od rozstrzygania sporów są sądy. Natomiast z powyższego
nie wynika, że w 14-dniowym terminie sprzedawca ma zagwarantować
dostarczenie odpowiedzi pocztą do kupującego pocztą, bo jest
niewykonalne zadanie.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
-
9. Data: 2008-09-04 11:14:44
Temat: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
Od: PlaMa <m...@w...pl>
Liwiusz pisze:
>>>>> Kiedy liczy sie ze klient zostal powiadomiony o wyniku reklamacji
>>>>> jezeli powiadamiany byl przez poczte polska?
>>>> Liczy sie dzien wyslania powiadomienia.
>>> A dlaczego tak?
>>> Czy możesz to czmś poprzeć? Jakiś zapis? Wyrok?
>> Chyba tylko art. 5.
> kodeksu cywilnego - dodajmy.
tzn że sprzedawca może wysłać ostatniego dnia list polecony, który może
przyjść tydzień później i jest kryty?
A co jak list w ogóle nie przyjdzie?
pozdrawiam.
PlaMa
-
10. Data: 2008-09-04 11:19:07
Temat: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
PlaMa pisze:
> Liwiusz pisze:
>
>>>>>> Kiedy liczy sie ze klient zostal powiadomiony o wyniku reklamacji
>>>>>> jezeli powiadamiany byl przez poczte polska?
>>>>> Liczy sie dzien wyslania powiadomienia.
>>>> A dlaczego tak?
>>>> Czy możesz to czmś poprzeć? Jakiś zapis? Wyrok?
>>> Chyba tylko art. 5.
>> kodeksu cywilnego - dodajmy.
>
> tzn że sprzedawca może wysłać ostatniego dnia list polecony, który może
> przyjść tydzień później i jest kryty?
Tak. Rozumowanie przeciwne prowadzi do absurdu, że sprzedawca wysyła
odpowiedź na następny dzień, klient czeka z odebraniem 14 dni awizacji,
a potem twierdzi, że sprzedawca nie wyrobił się w terminie.
>
> A co jak list w ogóle nie przyjdzie?
To się składa reklamację na poczcie.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz