  • 1. Data: 2008-09-04 07:15:38
    Temat: Spóźnienie do pracy - konsekwencje prawne ?
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Witam!

    Co mówią przepisy KP na temat spóźnienia do pracy ?
    Mieszkam w okolicach Miasta Świętej Wierzy i by dojechać
    do pracy muszę jechać PKS i MPK. Jako to, że
    w obu firmach pojęcie rozkład jazdy jest nieznane - często
    zdarzają mi się spóźnienia - tak 5-15 minut (i od czasu do
    czasu 25-30). Z tego co wiem jako pracownik siedzący przy
    komputerze mam prawo do 5 minut przerwy na każdą godzinę przy
    komputerze - co prawda nie korzystam z tego - ale czy mogę zaproponować,
    że nie będę robił sobie tych przerw ?

    A co jeśli winą mojego spóźnienia będzie (tak jak dzisiaj) remont drogi?

    PS. Ilekolwiek bym się nie spóźnił - nie ma to żadnego wpływu na
    wykonanie zadań związanych z pracą.

    Thx za wszelkie info

  • 2. Data: 2008-09-04 07:27:21
    Temat: Re: Spóźnienie do pracy - konsekwencje prawne ?
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Radek D pisze:

    > czasu 25-30). Z tego co wiem jako pracownik siedzący przy
    > komputerze mam prawo do 5 minut przerwy na każdą godzinę przy
    > komputerze

    PO każdej godzinie spędzonej przy komputerze IMO

    > - co prawda nie korzystam z tego - ale czy mogę zaproponować,
    > że nie będę robił sobie tych przerw ?

    A potem wpada PIP i dobiera się pracodawcy do dupy? :)

    > A co jeśli winą mojego spóźnienia będzie (tak jak dzisiaj) remont drogi?

    Chyba pracodawcy nie musi to interesować :/

  • 3. Data: 2008-09-04 07:28:34
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Radek D pisze:

    O! mam pomysł zostań kiedyś godzinę po pracy (nadgodziny) i nie bierz za
    to kasy tylko wolne.

    I wykorzystuj je w alarmowych dniach na te spóźnienia :P

  • 4. Data: 2008-09-04 07:42:15
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    PlaMa pisze:

    > PO każdej godzinie spędzonej przy komputerze IMO

    Czyli zaczynam o 8.00 i mam przerwę pomiędzy 9.00 a 9.05 ?
    Z tego co wiem mogę łączyć te przerwy po maksymalnie po dwie czyli
    zaczynam o 8.00 i mam przerwę 10.00 - 10.10 ?
    A mogę w tym czasie wyskoczyć do sklepu po śniadanie ?

    > A potem wpada PIP i dobiera się pracodawcy do dupy? :)

    A jak mogą to sprawdzić ? Poza tym to chyba byłoby najmniejsze z
    przewinień moich pracodawców.

    > Chyba pracodawcy nie musi to interesować :/

    No tak - ale wszystkie środki komunikacji z mojego miasta jadą na kilku
    odcinkach jedną drogą - mały wypadeczek i nie mam jak dojechać PKSem.
    Jedynym wyjściem byłby prywatny samochód/taxi - i karkołomny objazd.
    Aż strach pomyśleć co będzie za niedługo jak nad tą drogą zaczną budować
    autostradę ;-(

    >O! mam pomysł zostań kiedyś godzinę po pracy (nadgodziny) i nie bierz
    >za to kasy tylko wolne.

    Z raz na tydzień/dwa jestem tak z 15-20 minut wcześniej. I jak bardzo
    przypili to zostaję te 5 minut dłużej - co oznacza dla mnie bieg na
    autobus/30 minut czekania na przystanku.

  • 5. Data: 2008-09-04 07:43:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Radek D pisze:

> [...]
    > zaczynam o 8.00 i mam przerwę 10.00 - 10.10 ?
    > A mogę w tym czasie wyskoczyć do sklepu po śniadanie ?

    Nie możesz. To jest przerwa od pracy przy monitorze, możesz wykonywać
    inne obowiązki w tym czasie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-09-04 08:09:07
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

  • 7. Data: 2008-09-04 08:28:51
    Od: "Nodles" <n...@e...net.pl>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Z raz na tydzień/dwa jestem tak z 15-20 minut wcześniej. I jak bardzo
    > przypili to zostaję te 5 minut dłużej - co oznacza dla mnie bieg na
    > autobus/30 minut czekania na przystanku.

    A czy te autobusy którymi jeździsz to są pierwsze autobusy
    czy są jakieś wcześniejsze ? Moja żona jest w podobnej
    sytuacji co ty. Jeździ wcześniejszym autobusem i aby uniknąć
    kilkuminutowego, częstego spóźnienia jest CODZIENNIE
    w pracy godzinę wcześniej. I niestety nie chcą jej tej
    godziny zaliczyć do czasu pracy. Jak chce sobie coś nadrobic
    to może zostać w pracy dłużej i to się liczy a przyjście wcześniej nie.

  • 8. Data: 2008-09-04 08:41:39
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Nie możesz. To jest przerwa od pracy przy monitorze, możesz wykonywać
    > inne obowiązki w tym czasie.

    Ciekawa definicja przerwy wliczanej do czasu pracy - jest to wykonywanie
    innych obowiązków związanych z pracą ;)
    Na urlopie w sumie tez by mógłby podłogę mopem przejechać :D

    A.

  • 9. Data: 2008-09-04 08:54:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gruby Jendrek pisze:

> [...]
    > innych obowiązków związanych z pracą ;)
    > Na urlopie w sumie tez by mógłby podłogę mopem przejechać :D

    Przepis brzmi tak:
    § 7. Pracodawca jest obowiązany zapewnić pracownikom:
    1) łączenie przemienne pracy związanej z obsługą monitora
    ekranowego z innymi rodzajami prac nie obciążającymi narządu wzroku i
    wykonywanymi w innych pozycjach ciała - przy nieprzekraczaniu godziny
    nieprzerwanej pracy przy obsłudze monitora ekranowego lub
    2) co najmniej 5-minutową przerwę, wliczaną do czasu pracy, po
    każdej godzinie pracy przy obsłudze monitora ekranowego.

    Zatem możliwa jest sytuacja, że po 55 minutach pracy daje 5 minut innych
    obowiązków, a następnie znów 55 minut pracy przy komputerze. Ponieważ
    wtedy nie występuje przekroczenie godzinnej nieprzerwanej pracy przy
    monitorze, przerwa zupełna nie należy się.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2008-09-04 09:05:16
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Radek D pisze:
    > Z tego co wiem jako pracownik siedzący przy
    > komputerze mam prawo do 5 minut przerwy na każdą godzinę przy
    > komputerze - co prawda nie korzystam z tego - ale czy mogę zaproponować,
    > że nie będę robił sobie tych przerw ?

    Co godzine masz prawo do 5 minutowej przerwy, lub co 2 godziny do 10
    minutowej przerwy. Ale nie jest to przerwa od pracy, a przerwa od pracy
    przy monitorze ekranowym. W tym czasie mozesz wykonywac inne czynnosci,
    niezwiazane z praca przy komputerze.

    Jacek Kustra