  • 1. Data: 2011-08-22 09:15:11
    Temat: Potencjalne problemy prawne z domenami COM i PL
    Od: "Mocny Benno" <b...@g...pl>

    Hejka. Od 6 lat posiadam domenę COM pod którą jest strona jednoosobowej
    działalności gospodarczej. Ot taka mała strona-wizytówka, na której znajduje
    się opisany zakres usług (doradztwo personalne) oraz komórkowy numer
    kontaktowy. Nic więcej. Jak wspomniałem domena jest zagraniczna, serwer, na
    którym stoi strona zresztą też (Kanada).
    2 tygodnie temu zadzwoniła do mnie jakaś panienka, informując, że w ostatniej
    chwili firma, którą ona reprezentuje (zapomniałem nazwy) "przejęła" domenę
    PL, której nazwa jest taka sama, jak nazwa mojej firmy i domeny COM, którą
    posiada. Mówiła, że przejęli ją od nieuczciwego skupowacza domen i chętnie mi
    ją odsprzedadzą za 300 zł + VAT w tym przedłużenie ważności domeny na rok.
    Oczywiście kazałem jej (dosłownie!) spierdalać i zrobić mi laskę. Tydzień
    temu znowu zadzwonił, tym razem pan, z tej firmy i powiedział, że mogę mieć
    kłopoty prawne, jeśli ktoś inny odkupi moja domenę PL, bo dla polskich sądów
    liczy się przedsiębiorca posiadający domenę PL a nie domenę COM w razie
    jakiegoś konfliktu interesów. Jemu też kazałem spierdalać (też dosłownie!),
    ale zacząłem sie zastanawiać czy faktycznie istnieje taka praktyka prawna, że
    osoba prowadząca działalność gospodarczą i mająca zagraniczną domenę, jest
    gorzej traktowana przez polskie sądy, np. w ewentualnym sporze o nazwę firmy,
    znaku towarowego itp. Nie mam żadnych takich problemów, więc nie wiem czy ci
    naganiacze domenowi wciskają tylko kit, czy jednak jest coś na rzeczy?
    Jeśli ktoś wie, będę wdzięczny za odpowiedź.
    Benno

  • 2. Data: 2011-08-22 09:40:34
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.08.2011 11:15, Mocny Benno pisze:

> [...]
    > jakiegoś konfliktu interesów. Jemu też kazałem spierdalać (też dosłownie!),

    Ale bezczelni oszuści!

  • 3. Data: 2011-08-22 09:57:50
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-22 09:15:11 +0000, "Mocny Benno"
    <b...@g...pl> said:

    > Hejka. Od 6 lat posiadam

    Masz.
    ;>

    > domenę COM(...) domena jest zagraniczna, serwer, na
    > którym stoi strona zresztą też (Kanada).
    (...)
    > 2 tygodnie temu zadzwoniła do mnie jakaś panienka, informując, że w ostatniej
    > chwili firma, którą ona reprezentuje (zapomniałem nazwy) "przejęła"

    Czyli jej nie mają, skoro ją "przejęli".

    > Oczywiście kazałem jej (dosłownie!) spierdalać i zrobić mi laskę.

    Bez sensu - najpierw laska, potem spierdalanie - inaczej tylko żyrafa
    się łapie.
    ;>

> [...]
    > jakiegoś konfliktu interesów. Jemu też kazałem spierdalać (też dosłownie!)

    I słusznie.

> [...]
    > osoba prowadząca działalność gospodarczą i mająca zagraniczną domenę, jest

    Nie, istnieje taka praktyka prawna, że sąd w oparciu o przedstawione mu
    dowody wydaje wyrok.
    I zazwyczaj jednej ze stron się nie podoba.

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2011-08-22 13:09:13
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 22 Aug 2011 09:15:11 +0000 (UTC), "Mocny Benno"
    <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    >gorzej traktowana przez polskie sądy, np. w ewentualnym sporze o nazwę firmy,
    Tak. Podobnie jak osoba posiadająca zagraniczny samochód jest
    traktowana gorzej niż ta, która korzysta z polskiej myśli technicznej.

    Nie ma sie czym martwić.

    WAM

  • 5. Data: 2011-08-22 14:47:50
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "Mocny Benno" <b...@g...pl> napisał
> [...]
    > nieuczciwego skupowacza domen i chętnie mi ją odsprzedadzą za 300 zł +
    > VAT w tym przedłużenie ważności domeny na rok.

    Czyli dostałeś propozycję zakupu domeny PL.

    > Tydzień temu znowu
    > zadzwonił, tym razem pan, z tej firmy i powiedział, że mogę mieć
    > kłopoty prawne, jeśli ktoś inny odkupi moja domenę PL,

    A chwilę później dostałeś informację (z tej samej "firmy") że jeśli kupisz
    od nich tę właśnie domenę PL, to będziesz miał kłopoty prawne?
    Chcesz powiedzieć, że na dzień dobry mieli Cię za durnia? ;)

    > Jeśli ktoś wie, będę wdzięczny

    To stary numer jest. Olać i rozłączać rozmowę, bo szkoda nerwów.

    --
    M.

  • 6. Data: 2011-08-22 15:08:16
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Mocny Benno wrote:
    > [...] posiadam domenę COM pod którą jest strona jednoosobowej
    > działalności gospodarczej [...] (doradztwo personalne)[...]
    >
    > zadzwoniła do mnie jakaś panienka [...] Oczywiście kazałem jej
    > (dosłownie!) spierdalać i zrobić mi laskę. [...]
    > zadzwonił, tym razem pan, [...] Jemu też kazałem spierdalać
    > (też dosłownie!)

    super, ile kasujesz za porade personalna? ;>

  • 7. Data: 2011-08-22 17:58:37
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-22 17:08, m4rkiz pisze:

    > super, ile kasujesz za porade personalna? ;>

    no co, wykazal tak modna ostatnio postawe asertywna ;)

    --
    venioo
    GG:198909