    From: "Mocny Benno" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Potencjalne problemy prawne z domenami COM i PL
    Date: Mon, 22 Aug 2011 09:15:11 +0000 (UTC)

    Hejka. Od 6 lat posiadam domenę COM pod którą jest strona jednoosobowej
    działalności gospodarczej. Ot taka mała strona-wizytówka, na której znajduje
    się opisany zakres usług (doradztwo personalne) oraz komórkowy numer
    kontaktowy. Nic więcej. Jak wspomniałem domena jest zagraniczna, serwer, na
    którym stoi strona zresztą też (Kanada).
    2 tygodnie temu zadzwoniła do mnie jakaś panienka, informując, że w ostatniej
    chwili firma, którą ona reprezentuje (zapomniałem nazwy) "przejęła" domenę
    PL, której nazwa jest taka sama, jak nazwa mojej firmy i domeny COM, którą
    posiada. Mówiła, że przejęli ją od nieuczciwego skupowacza domen i chętnie mi
    ją odsprzedadzą za 300 zł + VAT w tym przedłużenie ważności domeny na rok.
    Oczywiście kazałem jej (dosłownie!) spierdalać i zrobić mi laskę. Tydzień
    temu znowu zadzwonił, tym razem pan, z tej firmy i powiedział, że mogę mieć
    kłopoty prawne, jeśli ktoś inny odkupi moja domenę PL, bo dla polskich sądów
    liczy się przedsiębiorca posiadający domenę PL a nie domenę COM w razie
    jakiegoś konfliktu interesów. Jemu też kazałem spierdalać (też dosłownie!),
    ale zacząłem sie zastanawiać czy faktycznie istnieje taka praktyka prawna, że
    osoba prowadząca działalność gospodarczą i mająca zagraniczną domenę, jest
    gorzej traktowana przez polskie sądy, np. w ewentualnym sporze o nazwę firmy,
    znaku towarowego itp. Nie mam żadnych takich problemów, więc nie wiem czy ci
    naganiacze domenowi wciskają tylko kit, czy jednak jest coś na rzeczy?
    Jeśli ktoś wie, będę wdzięczny za odpowiedź.
    Benno