  • 1. Data: 2004-02-06 20:19:14
    Temat: Poszukiwany prawnik od ustawy o zwalczaniu bezrobocia
    Od: "jac" <j...@h...com>

    Witam,

    Poszukuje prawnika bieglego w przepisach w/w ustawy. Chodzi o sporzadzenie
    opinii prawnej i umowy firmy z klientami. Jest to praca za pieniadze, ale
    potrzebny jest specjalista.

    Prosze o info na adres j_sz-malpa-hotmail-kropka-com (oczywiscie w
    miejsce -malpa- i -kropka- nalezy wstawic odpowiednie znaczki).

    Dziekuje,
    Jacek

  • 2. Data: 2004-02-06 20:24:47
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Poszukuje prawnika bieglego w przepisach w/w ustawy. Chodzi o sporzadzenie
    > opinii prawnej i umowy firmy z klientami. Jest to praca za pieniadze, ale
    > potrzebny jest specjalista.

    a dlaczego prawnik? czyzby chodzilo o "darmowe" posrednictwo pracy?
    napisz cus wiecej

  • 3. Data: 2004-02-07 22:09:17
    Od: "jac" <j...@h...com>

    Cos w tym rodzaju. Chodzi o dosc popularna forme zatrudnienia mlodych ludzi.
    Wszystkie firmy, ktore w tym posrednicza kasuja spora prowizje i chcemy sie
    dowiedziec na czym to polega.

    Jacek

  • 4. Data: 2004-02-08 08:22:15
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    Użytkownik "jac" <j...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    ludzi.
    > Wszystkie firmy, ktore w tym posrednicza kasuja spora prowizje i chcemy

    niepolecam pobierania kasy za szukanie pracy
    posrednictwo pracy jest u nas bezplatne dla osob szukajacych pracy
    choc czesto, firmy stosuja triki na "szkolenie", "obowiazkowe" podreczniki
    szukania pracy itp
    jesli chodzi o wynajem pracownikow, to od pracodawcy mozesz pobierac dowolne
    oplaty, to juz nie jest zabronione
    zatrudniasz sam takie osoby, placac im (niestety zazwyczaj um-zlec) a
    roznice masz dla siebie

    Jean

  • 5. Data: 2004-02-08 12:04:12
    Od: "jac" <j...@h...com>

> [...]
    dowolne
    > oplaty, to juz nie jest zabronione
    > zatrudniasz sam takie osoby, placac im (niestety zazwyczaj um-zlec) a

    Posrednictwo, z tego co wiem jest nie tyle bezplatne to firma posredniczace
    nie moze na tym zarobic. Szukajacy pracy powinien wiec pokryc koszty
    zwiazane ze znalezieniem mu pracy.

    Forma zatrudnienia mlodziezy, o ktorej pisalem, to "work and travel" w USA.
    Osoba wyjezdzajaca placi za kilkumiesieczny pobyt ok 8 tys. PLN. Wiekszosc
    wedruje do firmy amarykanskiej, ale cos pozostaje w Polsce i daje to pewien
    zysk firmie organizujacej taki wyjazd. Czy kruczek jest w tym, ze to jest
    kontrakt terminowy? Jesli tak to jaki maksymalny okres zatrudnienia moze byc
    brany pod uwage, zeby to nie bylo posrednictwo pracy?

    A moze ktos zna dobre miejsce w sieci skad moglbym sciagnac teksty
    potrzebnych ustaw.

    Dziekuje i pozdrawiam,
    --Jacek

  • 6. Data: 2004-02-08 13:00:48
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Posrednictwo, z tego co wiem jest nie tyle bezplatne to firma
    posredniczace
    > nie moze na tym zarobic. Szukajacy pracy powinien wiec pokryc koszty
    > zwiazane ze znalezieniem mu pracy.

    tu sie mylisz ;)

    nie mozesz pobierac oplat innych niz kwoty nalezne jednostce kierujacej z
    tytulu faktycznie poniesionych
    kosztow zwiazanych ze skierowaniem do pracy za granica

> [...]
    byc
    > brany pod uwage, zeby to nie bylo posrednictwo pracy?

    tutaj mozesz pobierac oplaty, ale do wysokosci kosztow faktycznie
    poniesionych
    art.12 ustawy o zatr i pr.dzial bez
    Pośrednictwo pracy polega na udzielaniu pomocy bezrobotnym i innym osobom
    poszukującym pracy w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia
    oraz pracodawcom w znalezieniu odpowiednich pracowników.

    > A moze ktos zna dobre miejsce w sieci skad moglbym sciagnac teksty
    > potrzebnych ustaw.

    www.prawo.lex.pl

    jean

  • 7. Data: 2004-02-10 09:16:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Feb 2004, jac wrote:
    [...]
    >+ Posrednictwo, z tego co wiem jest nie tyle bezplatne to firma posredniczace
    >+ nie moze na tym zarobic.

    No to wKF: a jaki cel gospodarczy inny niż osiągnięcie zysku
    może mieć w tym momencie firma ?? Firmy (działalności gospodarcze)
    nie są od rozwiązywania celów politycznych, społecznych i innych
    takich...

    pozdrowienia, Gotfryd