  • 1. Data: 2004-02-06 18:46:56
    Temat: Czy policja mogła tak postąpić ?? - ciąg dalszy sprawy z września...
    Od: "air-lord" <n o s p a m - a i r - l o r d @ g a z e t a . p l>

    wracam do sparwy która miała miejsce w miesiacu wrześniu
    tutaj jest wątek
    http://groups.google.pl/groups?q=Czy+policja+mog%C5%
    82a+tak+post%C4%85pi%C4%87+group:pl.soc.prawo.*&hl=p
    l&lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&group=pl.soc.prawo.*&selm=b
    kkr2v%24dms%241%40nemesis.news.tpi.pl&rnum=1

    No więc po kolei:
    1. Najpierw nasza skarga do Komendanta
    2. Sprawa trafia do prokuratury w zwiazku z tym że nic u Komentanta sie nie
    stało.
    3. Funkcjonariusze założyli równolegle sprawe że zostaliśmy napadnieci przez
    nich (oczywiście bzdura totalna.
    4. Prokurator po przesłuchaniach i analizie dokumentów postanowił umożyc
    sledztwo pzreciw Policjantom.
    5. Uzasadnienie jest naprawde baaaardzo kulawe.
    6. Nie wiemy jszczcze co jest z postępowaniem na napaść na policjantów
    (oczywiście bzdura totalna)

    W miedzyczasie funcjonariusz K. (130148) został zawieszony w czynnościach i
    toczy się postępowanie
    w prokuraturze przeciwko niemu o przyjęcie korzyści majątkowych w zamian za
    odstąpienie
    od czynności.

    Wszyskie 3 sprawy prowadzi ten sam Prokurator. Ponieważ uzasadnienie
    umorzenia jest oparte w głównej mierze na
    zeznaniach funkcjonariusza K. (130148) wydaje mi się że można je łatwo
    podwarzyć jako niewiarygodną osobe (przyjmującą korzysci majątkowe).

    I TERAZ NAJWAŻNIEJSZE
    Chce sie zażalić na powyższe postanowienie , odwołać się i pytanie:
    - do kogo mam to adresowac,
    - czy moge napisać to ja czy musi prawnik,
    i co to zanczy że "termin do wniesienai zażalenia wynosi 7 dni od daty
    doręczenia odpisu postanowienia i jest zawity".
    Jeżeli sa jakieś dostępne wzory to proszę o linka.
    Z góry dziękuje z wszelkie pomocne podpowiedzi dotyczące odwołania od
    postanowienia..

    Pozdrawiam
    Air Lord

  • 2. Data: 2004-02-06 19:27:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Chce sie zażalić na powyższe postanowienie , odwołać się i pytanie:
    > - do kogo mam to adresowac,

    Do prokuratora nadrzędnego nad prokuratorem prowadzącym za posrednictwem
    prowadzacego. W praktyce do kogo byś nei zaadresował, to i tak muszę temu
    nadać właściwy bieg. Pouczenie o tym jest na końcu postepowania.

    > - czy moge napisać to ja czy musi prawnik,

    Nie ma obowiązku, by zażalenie sporządził prawnik. Ale zastanów się, czy
    posiadasz jakieś rozsądne uzasadnienie. Nie wdając się w meritum sprawy
    uważam, że na stwierdzeniu, iż jeden ze świadków jest mało wiarygodny w
    sytuacji, gdy innych bardziej wiarygodnyh nie ma to daleko niw zajedziesz.
    Oczywiście możesz mieć rację - nie przeczę. Tylko, że więzienia są pełne
    nie tych, co kradną, ale tych, którym to udowodniono.

    > i co to zanczy że "termin do wniesienai zażalenia wynosi 7 dni od daty
    > doręczenia odpisu postanowienia i jest zawity".

    Oznacza, że pismo wniesione po upływie tego terminu pozostanie generalnie
    bez rozpatrzenia. Wyjatkowo możesz wnosić wraz z wniesionym po terminie
    zażaleniem o przywrócenie terminu, ale musisz mieć na to mocne argumenty.

    > Jeżeli sa jakieś dostępne wzory to proszę o linka.

    Wzór ogólny pisma procesowego możesz znaleźć na mojej stronie
    http://republika.pl/roberttomasik/ . Ale podejrzewam, że raczej
    poszukujesz wzoru zażalenia, a tam jest tylko szata graficzna pisma
    procesowego.