  • 1. Data: 2004-02-06 19:51:24
    Temat: Prawo budowlane i ogrodzenie POMOCY!
    Od: "NN" <m...@w...pl>

    Witam!
    Spółdzielnia mieszkaniowa która posiada działkę obok mojej wybudowała
    ogrodzenie, w związklu z tym mam następujące pytania:
    1. czy mogli to zrobic nie pytając o pozwolenie sąsiadów?
    2. czy jeśli powinni się spytać a nie spytali to co mogę teraz zrobić? gdzie
    zgłosić ten fakt?

    Jest to dla mnie niezwykle wazne gdyż dzięki temu ogrodzeniu:
    1. niemożliwy jest wjazd samochodem na moją działkę (ok.1metr pomiędzy
    ścianą budynku a ogrodzeniem)
    2. niemozliwy jest dojazd straży pożarnej pod same bloki (o czym się dziś
    przekonałem!)
    3. dzięki temu ogrodzeniu kontenery ze śmieciami z pobliskich sklepów są
    przy samej ulicy (zamiast za sklepami jak wcześniej) co strasznie psuje
    estetykę okolicy

    z góry dzieki za wszelkie odpowiedzi !

  • 2. Data: 2004-02-07 23:55:02
    Temat: Re: Prawo budowlane i ogrodzenie POMOCY!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Feb 2004, NN wrote:

> [...]
    >+ ogrodzenie, w związklu z tym mam następujące pytania:
    >+ 1. czy mogli to zrobic nie pytając o pozwolenie sąsiadów?

    Mi się *zdaje* że to zależy czy postawili je na swoim gruncie
    czy w granicy. Na swoim AFAIK mogą. Natomiast jeśli w granicy
    - to jeśli zaakceptujecie postawienie płotu to bedziecie
    zobowiązani go (w częsci) również konserwowować/utrzymywać.
    [...]
    >+ Jest to dla mnie niezwykle wazne gdyż dzięki temu ogrodzeniu:
    >+ 1. niemożliwy jest wjazd samochodem na moją działkę (ok.1metr pomiędzy
    >+ ścianą budynku a ogrodzeniem)

    Jest coś takiego jak przymusowa służebność drogowa. Jeśli nie masz
    innego dojazdu... to sąd ci ją przyzna.
    Oczywiście służebność jest ODPŁATNA !

    [...]
    >+ 3. dzięki temu ogrodzeniu kontenery ze śmieciami z pobliskich sklepów są
    >+ przy samej ulicy (zamiast za sklepami jak wcześniej) co strasznie psuje
    >+ estetykę okolicy

    Znaczy: postawili płot bo za darmo korzystaliście z ich terenu.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-02-09 14:30:38
    Od: "NN" <m...@w...pl>

> [...]
    > - to jeśli zaakceptujecie postawienie płotu to bedziecie
    > zobowiązani go (w częsci) również konserwowować/utrzymywać.
    nie wiem czy jest to w granicy czy na ich terenie, niczego nie
    akceptowaliśmy i właśnie chciał bym wiedziec czy powinni nas jako sąsiadów
    zapytać o zgodę?

    > [...]
    >
    > Jest coś takiego jak przymusowa służebność drogowa. Jeśli nie masz
    > innego dojazdu... to sąd ci ją przyzna.
    > Oczywiście służebność jest ODPŁATNA !
    kiedyś była podpisana umowa pozwalająca na kożystanie z tej drogi [w zamian
    za ułożenie na niej kostki brukowej], ponieważ jednak nie była ona
    potwierdzona notarialnie Spółdzielnia uznała ją za nieważną, nawiasem mówiąc
    na podst. tej umowy urząd wydał pozwolenie na budowe budynku na mojej
    działce

    > [...]

    > Znaczy: postawili płot bo za darmo korzystaliście z ich terenu.
    nie do końca za darmo bo w zamian za utwardzenie drogi i na podst.
    [nienotarialnej] umowy, w miedzy czasie oczywiscie zmienił się właściciel
    gruntu o którym mowa[jakies przekształcenia w spółdzielniach]

    teraz budowa płotu została wstrzymana zgodnie z postanowieniem sądu

  • 4. Data: 2004-02-10 09:22:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Feb 2004, NN wrote:
    [...]
    >+ nie wiem czy jest to w granicy czy na ich terenie,

    Wydaje mi się że to jest krytyczne.

    >+ niczego nie akceptowaliśmy i właśnie chciał bym wiedziec
    >+ czy powinni nas jako sąsiadów zapytać o zgodę?

    O ile ogrodzenie spełnia jakieś-tam warunki (nie może być
    "pełne" tylko jakiś procent prześwitu, ograniczona wysokość
    itp) to "na swoim" AFAIK nie muszą.
    [...]
> [...]
    >+ za ułożenie na niej kostki brukowej], ponieważ jednak nie była ona
    >+ potwierdzona notarialnie Spółdzielnia uznała ją za nieważną,

    Nie wypowiem się. Mogą mieć prawo, pomimo że to chamstwo by było.
    Jeśli tak jest - to najwyższy czas spróbować ją wyegzekwować (ową
    umowę): albo coś z tego wyjdzie, albo się dowiecie że macie świstek
    papieru :[
    [...]

    Acha, czyli coś się dzieje :)

    pozdrowienia, Gotfryd