  • 1. Data: 2004-02-06 19:13:10
    Temat: Umowa zlecenie
    Od: "ankastys" <a...@p...onet.pl>

    Witam.

    Proszę o informację jakie są koszty podpisania umowy zlecenia dla obydwóch
    stron.

    Anna Styś

  • 2. Data: 2004-02-07 23:54:19
    Temat: Re: Umowa zlecenie
    Od: Paul <paul1981@ANIHILUJ_TO.interia.pl>

    On Fri, 6 Feb 2004 20:13:10 +0100, "ankastys"
    <a...@p...onet.pl> wrote:

    >Proszę o informację jakie s? koszty podpisania umowy zlecenia dla obydwóch
    >stron.

    Jeszcze wiecej VAT'owcow ;-)

    Paul
    "...Look at the Latvian's attitude. They even hate asparagus.
    'Falck Apsargs' Who has something against asparagus?..." J.K.

  • 3. Data: 2004-02-08 12:17:44
    Od: "Piter" <p...@a...pl>

    zawarciu umowy zlecenia powoduje obowiązek uiszczania zaliczki na podatek
    dochodowy, oraz składek na ZUS według takich samych zasad jak przy umowie o
    pracę. Obowiązek wpłacania skladek ciąży na zleceniobiorcy. Natomiast
    sytuacja jest inna gdy mam już składki ZUS opłacane z innego żródła np.
    umowy pracę ( conajmnie 824 zl miesięćznie brutto ).Wówczas z tytułu umowy
    zlecenia nalezy płacić jedynie zaliczkę na podatek dochodowy. Rozliczać i
    wpłacać zaliczki możesz sama lub twój zleceniodawca. Jeszcze inna sytuacja
    ma miejsce gdy prowadzisz działalność gospodarczą i w jej ramach zawierasz
    umowę zlecenia wówczas płacisz także podatek VAT i wystawiasz faktury, chyba
    że wystąpisz o zwolnienie.
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2004-02-10 09:27:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Feb 2004, Piter wrote:

    >+ zawarciu umowy zlecenia powoduje obowiązek uiszczania zaliczki na podatek
    >+ dochodowy, oraz składek na ZUS według takich samych zasad jak przy umowie o
    >+ pracę. Obowiązek wpłacania skladek ciąży na zleceniobiorcy.

    Sprzeciw.
    To zlecenio*DAWCA* ma obowiązek:
    - sprawdzić czy zleceniobiorca poprawnie je wykazał na rachunku
    - pobrać
    - sporządzić deklarację zaliczkową (PIT-4) i roczną (PIT-8b)
    - odprowadzić do US

    Z powodów jak wyżej część zleceniodawców wypełnia wszystkie
    rozliczenia podsuwając zleceniobiorcy tylko rachunek (JEGO
    rachunek :)) do podpisu, niemniej... powinien go sporządzić
    zleceniobiorca, wszystko wykazać, ale SPRAWDZIĆ, POBRAĆ
    oraz WPŁACIĆ ma zleceniodawca :)
    [...]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd