  • 1. Data: 2006-06-09 11:48:23
    Temat: Posiadanie nagrywarki-wiezienie?
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Ministerstwo Kultury opracowało projekt nowelizacji ustawy o prawie
    autorskim i prawach pokrewnych. Nielegalne stanie się nie tylko posiadanie
    oprogramowania, które umożliwia łamanie zabezpieczeń na płytach, ale również
    posiadanie zwykłej, komputerowej nagrywarki płyt.

    REKLAMA Czytaj dalej

    Zabronione ma być również produkowanie takiego sprzętu. Producentowi będą
    groziły trzy lata więzienia, a klientom - rok. Specjaliści alarmują, że nowe
    przepisy to absurd. Nie można zakładać, że każdy, kto ma możliwość
    skopiowania nielegalnego oprogramowania, zrobi to - komentuje dr inż. Wacław
    Iszkowski, prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji.

    Skonfiskujmy laptopy posłom. Większość ma nagrywarki płyt - mówi Piotr
    Gadzinowski, poseł SLD i członek Sejmowej Komisji Kultury, który zapowiada
    walkę z absurdalnymi przepisami.

    Projekt ustawy został przyjęty przez Komitet Europejski Rady Ministrów.
    Rzecznik ministra kultury Jan Kasprzyk twierdzi, że najbardziej
    kontrowersyjne elementy projektu ustawy będą konsultowane.

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344.

    begin 666 dol.gif
    M1TE&.#EA" `*`( !`)F9F?___R'Y! $```$`+ `````(``H`0 (-C(]IP*W*
    )'FH4+"=S`0`[
    `
    end

  • 2. Data: 2006-06-09 12:06:24
    Temat: Re: Posiadanie nagrywarki-wiezienie?
    Od: "Piotrek" <K...@i...pl>

    I tu też ty ????

    PLONK

  • 3. Data: 2006-06-09 14:08:08
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    *cut*

    Przypomnial mi sie stary kawal...

    Policja zrobila kontrole u Bacy i znalazla aparature do produkcji bimbru.
    Policjant powiedzial, ze musi Bace aresztowac.
    - A za co?! - pyta Baca
    - Za pedzenie bimbru!
    - A co, czy ja pedze?
    - Ale aparature macie!
    - No to aresztujcie mnie od razu za gwalt!
    - A kogo zgwalciliscie?
    - Nikogo, ale aparature mom!

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 4. Data: 2006-06-09 14:28:50
    Od: "ARO" <n...@d...mejla>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał :

    > Przypomnial mi sie stary kawal...
    >
    > Policja zrobila kontrole u Bacy i ...

    ...i bardzo trafnie to skwitowales.

    pozdrawiam

    --
    ARO
    "... zarosną te place i domy bardzo łatwo

  • 5. Data: 2006-06-09 14:58:02
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > ...i bardzo trafnie to skwitowales.

    Ciii... bo wprowadza zezwolenia na posiadanie nagrywarek po udowodnieniu
    zasadnosci ich uzytkowania ;-) Tak na serio, to wlasnie takiego rozwiazania,
    a nie pelnego zakazu, obawiam sie najbardziej. Kuriozalnosc jest
    oczywista... ale zgodnosc z prawem takiego rozwiazania bylaby chyba nie do
    podwazenia...

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 6. Data: 2006-06-09 15:20:22
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>

    Tiger napisał(a):
    > Ciii... bo wprowadza zezwolenia na posiadanie nagrywarek po udowodnieniu
    > zasadnosci ich uzytkowania ;-)

    A co, miałbyś problem z wykazaniem zasadności użytkowania nagrywarki?
    Bo ja nie bardzo. Nagrywam sobie np. na płytki ciekawe programy
    z telewizji (wolno mi - dozwolony użytek własny). Nagrywam na DVD
    własne nagrania i zdjęcia z wycieczek. Archiwizuję na płytach
    istotne dane, materiały potrzebne mi do wykonywania zamówionych
    dzieł, oraz wykonuję kopie zapasowe. To wszystko jest legalne
    i uzasadnia potrzebę wykorzystania nagrywarki.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 7. Data: 2006-06-09 15:31:30
    Od: "ARO" <n...@d...mejla>

> [...]

    > rozwiazania, a nie pelnego zakazu, obawiam sie najbardziej. Kuriozalnosc
    > jest oczywista... ale zgodnosc z prawem takiego rozwiazania bylaby chyba

    ...no tak - panstwo nie kradnie, tylko pobiera oplaty.

    Jak to mowia - nie ma przestepstwa bez ustawy - a nasz nowy rzad chyba za
    cel wzial sobie "tworzenie" nowych przestepstw.

    paranoja...

    Kiedys bylo wielka sztuka wyjechac za granice do roboty. Teraz z tego co
    widac, wielka sztuka jest zostac w kraju.

    Oby tak dalej!

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-06-09 15:34:58
    Od: "ARO" <n...@d...mejla>

    Użytkownik "ARO" <n...@d...mejla> napisał :

> [...]

    Ty piszesz o nagrywarkach, a co w taki razie z drukarkami ? Zawsze mozna
    zdobyc nielegalnie skopiowana ksiazke czy inny tekst, a drukarka umozliwi
    powielanie. Co ze skanerami i aparatami fotograficznymi? Jajca normalnie
    jajca... ten cyrk przestal smieszyc.

  • 9. Data: 2006-06-09 16:02:47
    Od: "DS" <s...@t...wp.pl>

    To co - będę musiał sprzedać nagrywarkę, czy prawo nie zadziała wstecz!

  • 10. Data: 2006-06-09 16:48:33
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    ARO <n...@d...mejla> napisali:

    > Kiedys bylo wielka sztuka wyjechac za granice do roboty. Teraz z tego co
    > widac, wielka sztuka jest zostac w kraju.

    Moze pojedz do USA, hehe...
    To nie jest sprawa naszego kraju. To jest ogolna tendencja, bo koncerny
    medialne sa bardzo wplywowe. I beda forsowac rozne korzystne dla siebie
    ustawy.
    A przy tym robia ludziom niezle pranie mozgu - kogos, kto sciagnie sobie
    jakies mp3 z netu i poslucha, nazywa sie zlodziejem...

    . KRZYZAK .
    . Skierniewice Jesli nie masz pomyslu na 1% podatku .
    .......................... http://www.pomocdladominiki.com.pl .