  • 11. Data: 2006-06-09 19:55:32
    Temat: Re: Posiadanie nagrywarki-wiezienie?
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl> writes:

    [...]

    > A przy tym robia ludziom niezle pranie mozgu - kogos, kto sciagnie
    > sobie jakies mp3 z netu i poslucha, nazywa sie zlodziejem...

    Bo od tego jest radio internetowe, ew. serwisy w rodzaju jamendo.com,
    w których pliki z muzyką są udostępniane na warunkach licencji CC.

  • 12. Data: 2006-06-09 20:19:04
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable>

    Piotr Dembiński wrote:

    > Bo od tego jest radio internetowe, ew. serwisy w rodzaju jamendo.com,
    > w których pliki z muzyką są udostępniane na warunkach licencji CC.

    Czyli jak ktoś ściągnie skądinąd, to dla ciebie złodziej?

    PS: nie wszyscy mają łącza zapewniające stabilną transmisję strumieniową.

  • 13. Data: 2006-06-10 20:23:54
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable> writes:

    > Czyli jak ktoś ściągnie skądinąd, to dla ciebie złodziej?

    Ja nie oceniam, od tego są odpowiednie instytucje.

    > PS: nie wszyscy mają łącza zapewniające stabilną transmisję
    > strumieniową.

    Nie wszyscy mają odtwarzacze DVD.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 14. Data: 2006-06-11 12:29:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Dembiński wrote:

    > Ja nie oceniam, od tego są odpowiednie instytucje.

    Odpowiedz: czy wg. ciebie ściąganie muzyki z internetu inaczej niż
    poprzez słuchanie internetowego radia czy używanie tego jamendo to
    łamanie prawa?

    > Nie wszyscy mają odtwarzacze DVD.

    Odtwarzacze DVD można tanio kupić w każdym sklepie.

    Łącza zapewniające stabilną transmisję strumieniową to nieco trudniejszy
    do zdobycia towar (takie słowo może znasz: inftrastruktura; ma to pewien
    związek z tym problemem).

  • 15. Data: 2006-06-11 13:39:09
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    > Odpowiedz: czy wg. ciebie ściąganie muzyki z internetu inaczej niż
    > poprzez słuchanie internetowego radia czy używanie tego jamendo to
    > łamanie prawa?

    Andrzej, ja naprawdę nie mam pojęcia, jak wygląda całe to prawo.

    Po prostu sam staram się nie robić tego, co uważam za nieetyczne
    i cały czas mam nadzieję, że moje postępowanie jest zgodne z obecnie
    panującym prawem, jakiekolwiek by ono nie było.

> [...]
    > trudniejszy do zdobycia towar (takie słowo może znasz:
    > inftrastruktura; ma to pewien związek z tym problemem).

    Obecnie są dostępne tanie łącza 512 kb/s, co w zupełności wystarcza
    dla porządnej transmisji strumieniowej.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 16. Data: 2006-06-11 14:02:09
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

> [...]
    > i cały czas mam nadzieję, że moje postępowanie jest zgodne z obecnie
    > panującym prawem, jakiekolwiek by ono nie było.

    Nawiasem mówiąc, to byłoby dobrze, gdyby producenci częściej
    korzystali z licencji CC i podobnych, bo to fajny wynalazek.

  • 17. Data: 2006-06-11 14:12:55
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Piotr Dembiński napisał(a):

> [...]
    > i cały czas mam nadzieję, że moje postępowanie jest zgodne z obecnie
    > panującym prawem, jakiekolwiek by ono nie było.

    sciaganie muzyki z internetu o ile nie rozpowszechniasz, w przypadkach w
    ktorych nie jest rozpowszechniona przez osoby uprawnione jest
    'zlodziejstwem' ale zgodnym z prawem.

    P.

    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".
    Też masz pytanie do naszych expertów? >> cafe.love-office.com <<

  • 18. Data: 2006-06-11 14:20:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Dembiński wrote:

> [...]
    > i cały czas mam nadzieję, że moje postępowanie jest zgodne z obecnie
    > panującym prawem, jakiekolwiek by ono nie było.

    OK, to powiedz, czy byś robił to, o czym powyżej napisałem. Czy uznałbyś
    to za etyczne.

    Serio?

    Wszędzie?

    Na terenie całego kraju?

    No popatrz...

  • 19. Data: 2006-06-11 14:32:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Dembiński wrote:

    > Nawiasem mówiąc, to byłoby dobrze, gdyby producenci częściej
    > korzystali z licencji CC i podobnych, bo to fajny wynalazek.

    Producentów ten wynalazek nie interesuje.

    Twórców - owszem. Ale nie producentów. Za mało okazji do naciągania.

  • 20. Data: 2006-06-11 15:12:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R. wrote:

    > sciaganie muzyki z internetu o ile nie rozpowszechniasz, w przypadkach w
    > ktorych nie jest rozpowszechniona przez osoby uprawnione jest

    OK, teraz rozpoznaj czy - w przypadku p2p - rozpowszechnia osoba
    uprawniona, czy też nie ;->