  • 21. Data: 2006-06-11 15:25:16
    Temat: Re: Posiadanie nagrywarki-wiezienie?
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl>
    writes:

    [...]

    > sciaganie muzyki z internetu o ile nie rozpowszechniasz,
    > w przypadkach w ktorych nie jest rozpowszechniona przez
    > osoby uprawnione jest 'zlodziejstwem' ale zgodnym z prawem.

    O.

  • 22. Data: 2006-06-11 15:26:39
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    > OK, to powiedz, czy byś robił to, o czym powyżej napisałem. Czy
    > uznałbyś to za etyczne.

    Kiedyś może tak.

  • 23. Data: 2006-06-11 16:36:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Dembiński wrote:

    > Kiedyś może tak.

    Kiedyś? No popatrz. Czyli ja, ściągając MP3 ze strony np. zespołu Big
    Cyc, działam nieetycznie?

    Fascynujące... To może Big Cyc robi podpuchę - wystawia pliki ze swoją
    muzyką, a potem będą razem z policją naloty robić? ;->

  • 24. Data: 2006-06-11 16:42:27
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Dembiński" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Po prostu sam staram się nie robić tego, co uważam za nieetyczne
    > i cały czas mam nadzieję, że moje postępowanie jest zgodne z obecnie
    > panującym prawem, jakiekolwiek by ono nie było.

    A więc zakładasz, że prawo jest etyczne i logiczne?
    To duży błąd, obyś nie musiał zapłacić za naiwność...

  • 25. Data: 2006-06-11 20:47:55
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    > OK, teraz rozpoznaj czy - w przypadku p2p - rozpowszechnia osoba
    > uprawniona, czy też nie ;->

    Z tego właśnie powodu licencje CC tak mi się podobają -- można
    wykorzystać cały potencjał technologii P2P.

  • 26. Data: 2006-06-11 20:50:12
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> writes:

    > Użytkownik "Piotr Dembiński" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A więc zakładasz, że prawo jest etyczne i logiczne?

    Etyka i moralność są różne u różnych klas społecznych, a nawet różne
    u różnych jednostek.

    > To duży błąd, obyś nie musiał zapłacić za naiwność...

    Cały czas mam nadzieję, że moja osobista moralność jest z polskim
    prawem kompatybilna.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 27. Data: 2006-06-11 20:51:31
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    > Kiedyś? No popatrz. Czyli ja, ściągając MP3 ze strony np. zespołu
    > Big Cyc, działam nieetycznie?

    Nie mam pojęcia, jaką kierujesz się etyką.

    > Fascynujące... To może Big Cyc robi podpuchę - wystawia pliki ze
    > swoją muzyką, a potem będą razem z policją naloty robić? ;->

    Moim zdaniem powinni udostępniać te pliki na warunkach jakiejś
    konkretnej licencji.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 28. Data: 2006-06-11 22:35:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Dembiński wrote:

    > Moim zdaniem powinni udostępniać te pliki na warunkach jakiejś
    > konkretnej licencji.

    Za przeproszeniem, ale wszystkich powaliło z tymi licencjami...

  • 29. Data: 2006-06-12 06:16:06
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Etyka i moralność są różne u różnych klas społecznych, a nawet różne
    > u różnych jednostek.

    I dlatego w konfrontacji z prawem na nic zda się sumienie czy intuicja.
    Nie znasz prawa - jesteś winny. A że nikt nie jest w stanie znać całego
    prawa więc winni sa wszyscy.

    > Cały czas mam nadzieję, że moja osobista moralność jest z polskim
    > prawem kompatybilna.

    Szkoda, zakładałem że jesteś przyzwoitym człowiekiem...

    BPNMSP ;)

  • 30. Data: 2006-06-12 20:57:50
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Mon, 12 Jun 2006 00:35:06 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Za przeproszeniem, ale wszystkich powaliło z tymi licencjami...
    Najlepiej aby twórca chcący mieć PEŁNĄ kontrolę nad dziejami swego działa
    ograniczył się do szuflady. Wtedy ma pewność. Angażaowanie całego aparatu
    państwowego przymusu do umów nie wydaje mio się stosowne o ile nie jest
    zagrożone życie lub zdrowie stron.

    --
    pozdro
    poreba