  • 11. Data: 2011-10-11 16:10:46
    Temat: Re: Pomówienia na forum - FIRMA
    Od: "NS" <n...@g...pl>

    Czyli dochodzimy do sedna ze mozna pisać wszystko, oszczerstwa itd na rozne
    firmy bez zadnych skutkow prawnych ?:)
    To niezle :)
    Albo wam się tylko tak wydaje:)
    Na dniach jadę złożyć wniosek na policję, zobaczymy co z tego wyjdzie.

  • 12. Data: 2011-10-11 16:57:25
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-10-11 17:21, Użytkownik NS napisał:
    > Korzysta z tego samego komputera z tego samego IP. To jest osoba mało
    > inteligentna:)

    To porozmawiaj i sprowokuj do wypowiedzi za którą będziesz
    mógł zakończyć sprawę w sądzie.
    Ale nie licz na odszkodowanie, wygrasz tylko moralnie,
    jeśli wygrasz.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2011-10-11 18:02:28
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Na dniach jadę złożyć wniosek na policję, zobaczymy co z tego wyjdzie.

    Życzę Ci powodzenia, ale jednocześnie nie chcę martwić. Jakby chodziło o
    obrazę Jaśnie Panującego, to ABW do spółki z ABŚ, BSA i HGW namierzyli
    by gościa w 2 godziny, potem wpadli, zapuszkowali i gość by musiał
    udowadniać, że to nie on. W tak błahym dla policji przypadku jak Twój
    raczej strzelam, że sprawa będzie umorzona z powodu niewykrycia sprawcy
    (czytaj: nic nie zrobią).

    --
    Krzysztof

  • 14. Data: 2011-10-11 19:45:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/11/2011 11:10 AM, NS wrote:
    > Czyli dochodzimy do sedna ze mozna pisać wszystko, oszczerstwa itd na rozne
    > firmy bez zadnych skutkow prawnych ?:)

    tak samo jak we wszstkich innych sprawach zakonczonych umorzeniem z
    powodu niewykrycia sprawcy.

    > To niezle :)
    > Albo wam się tylko tak wydaje:)
    > Na dniach jadę złożyć wniosek na policję, zobaczymy co z tego wyjdzie.

    dostaniesz pisemko za miesiac, ze sprawcy nie dało się ustalic.
    chyba, ze sam go im przyprowadzisz.

    ale za nim do tego dojdzie bedziesz sie bujał na policji ile tylko bedą
    mogli cie przeciagnac, bo im statystyki zepsujesz.

  • 15. Data: 2011-10-12 09:58:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Oct 2011, Krzysztof Jodłowski wrote:

    > Nie mów, że jeśli nie potrafię wykazać strat, to nic się nie stało!

    Tego nikt nie mówi.
    Problem w tym, że poza drobnymi wyjątkami, poszkodowanemu
    należy się zwrot za wykazane szkody. Tylko.
    Potencjalne też mogą być, ale z uwagą że druga strona ma pełne
    prawo podważać podstawę "wyceny".

    > Mogę pokazać, że w zeszłym kwartale miałem obrót X a teraz 0,7*X. Ale nie
    > musi to być miarodajne.

    I w tym problem.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2011-10-13 07:01:44
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" < napisał w wiadomości

    > Nie poda i się nie dojdzie. Tylko policja.

    Chyba raczej tylko sąd, albo prokurator, bo policja chyba też nie za bardzo
    ma prawo?

  • 17. Data: 2011-10-13 07:06:30
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości

    > Tego nikt nie mówi.
    > Problem w tym, że poza drobnymi wyjątkami, poszkodowanemu
    > należy się zwrot za wykazane szkody. Tylko.

    I to jest jedna z wielkich bzdur w polskim prawie. Powinno móc isę żądac
    odszkodowania bez gornej granicy.
    Wtedy wiele firm i instytucji by sie dobrze zastanowilo, zanim by zadzialalo
    na szkode obywatela.
    A tak jestesmy otoczeni przez wszechobecne oszustwa i naciaganie. Czesto tak
    rozdrobnione, ze golym okiem ich nie widac.

  • 18. Data: 2011-10-13 09:41:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Oct 2011, Ajgor wrote:

    > I to jest jedna z wielkich bzdur w polskim prawie.

    Zgoda.

    > Powinno móc isę żądac odszkodowania bez gornej granicy.

    A tu byłbym ostrożny.
    Ale jakieś "rozsądne" wymogi powinny być.
    Zgadzam się z wyrażanym tu poglądem nt. "ryczałtowej kary umownej",
    być może w postaci paru różnych wartości, należnej za sam fakt
    spowodowania sporu sądowego poprzez niewywiązanie się z oczywistego
    zobowiązania, wszelkich "naciągnięć" itede.
    Cel - oczywiście pokrycie niewymiernych szkód w postaci wolnego
    czasu przeznaczanego na spór tylko dlatego, że ktoś "bo tak" chce
    zrobić innemu na złość.

    > Wtedy wiele firm i instytucji by sie dobrze zastanowilo, zanim by zadzialalo
    > na szkode obywatela.

    Tu też byłbym ostrożny.
    Założenie że "można żądać odszkodowania bez górnej granicy" teoretycznie
    istnieje w prawie np. przy zaduśćuczynieniach.
    I co z tego wynika dla praktyki sądowej?
    To że możesz zażądać 1 000 000 zł i od tego ponieść koszty sądowe, a po
    wygraniu 10 000 zł dopłacić jeszcze do prawnika drugiej strony?
    :>

    > A tak jestesmy otoczeni przez wszechobecne oszustwa i naciaganie. Czesto tak
    > rozdrobnione, ze golym okiem ich nie widac.

    No niestety. Dlatego "umowny bonus" choćby w wysokości typowych mandatów
    za przekraczanie przepisów sądowych (ale płatny do kieszeni poszkodowanego)
    mógłby wiele pomóc.

    Coś jeszcze: wszelkim krytykantom że "nie da się bo" przypominam, że
    zasada 1:1 *jest* naruszana - przez przepisy o wynagrodzeniu z praw
    autorskich, co najmniej.
    Zreztą takich przypadków których podobno "nie da się" jest więcej
    (choćby przepadek mienia w zakresie przestępstw).

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2011-10-13 13:53:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/13/2011 2:06 AM, Ajgor wrote:

    > I to jest jedna z wielkich bzdur w polskim prawie. Powinno móc isę żądac
    > odszkodowania bez gornej granicy.

    do czasu, dopoki ktos tej kwoty nie zechce od ciebie.

  • 20. Data: 2011-10-13 19:22:33
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości

    > do czasu, dopoki ktos tej kwoty nie zechce od ciebie.

    Tak sie sklada, ze ja jestem chorobliwie wrecz uczciwy.
    Wiesz.. Niedawno jeszcze pracowalem w pewnej wielkiej firmie. Nabylem prawa
    emerytalne,
    ale poniewaz bylem jednym znajlepszych pracownikow, wiec juz z rok wczesniej
    szefostwo mnie meczylo,
    zebym nie szedl na emeryture. A ja mimo to ucieklem zaraz, jak tylko nabylem
    prawa. Doslownie nastepnego dnia.
    Nie moglem juz patrzec na to, co sie w tej firmie dzieje. Stu prokuratorow
    mialo by tam co robic przez dekade.
    Mimo, ze odejscie na emeryture oznaczalo dla mnie strate kilkudziesieciu
    tysiecy zlotych rocznie.
    Wole miec mniej kasy, ale nie miec do czynieia z tym syfem.
    Wiec ja raczej sie nie boje, ze ktos ode mnie bedzie chcial odszkodowania.