  • 1. Data: 2011-10-10 06:49:43
    Temat: Naruszenie - klatka schodowa w budynku wielorodzinnym - ?
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    Witam.
    Chciałbym wywołać do tablicy konkretnego pana o inicjałach RT, ale ten
    pan nie prowadzi internetowego biura darmowych porad prawnych, więc nie
    chciałbym nadużywać jego uprzejmości.
    Może ktoś inny ma jakieś przemyślenia i odkrycia na ten temat?

    W budynku jw, wspólnotowym, klatka schodowa stanowi część wspólną, czyli
    współwłasność właścicieli wszystkich lokali. Podobnie, jak przedpokój w
    moim mieszkaniu stanowi współwłasność moją i mojej żony.
    Drzwi wejściowe do budynku posiadają zamek (podobnie, jak drzwi do
    mojego mieszkania) i domofon.

    Zdarzają się rozmaici intruzi (sprzedawcy, "ankieterzy", ulotkarze,
    żebracy, także prowadzący legalne zbiórki fani WWF czy innej pandy),
    którzy wchodzą do budynku:
    a) gdy ktoś inny, uprawniony wchodzi/wychodzi, zanim zatrzasną się drzwi,
    b) dzwoniąc do któregoś z mieszkańców, któren ich wpuszcza (bo ma ochotę
    im coś dać/kupić),
    po czym oni dzwonią do drzwi innych mieszkań, czyli panoszą się bez
    pozwolenia po współ-mojej klatce schodowej.

    Czy ktoś taki popełnia wykroczenie? Jakie?

    P.S. - Panie RT! Robisz Pan kawał solidnej, dobrej roboty tutaj i Pańscy
    szefowie powinni o tym wiedzieć!

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

  • 2. Data: 2011-10-10 11:46:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Oct 2011, bzdreg wrote:

    > W budynku jw, wspólnotowym, klatka schodowa stanowi część wspólną, czyli
    > współwłasność właścicieli wszystkich lokali. Podobnie, jak przedpokój w moim
    > mieszkaniu stanowi współwłasność moją i mojej żony.

    W kwestii formalnej: nie, chyba że mieszkanie było współwłasnością
    przed ślubem i udziały stanowią własność odrębną, czyli Ty i żona
    macie (każde odrębnie) prawo do sprzedania udziału w tym mieszkaniu.
    Hint: "współwłasność łączna".
    To nie jest "zwykła" współwłasność.
    Nawet jeśliby niewiele to wnosiło do konkretnego przypadku, trzeba
    pamiętać że *może* wnosić.
    Wnoszę o zmianę przykładu żeby nie utrudniać komentowania wywołanemu
    do tablicy ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-10-10 12:56:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/10/2011 1:49 AM, bzdreg wrote:
> [...]
    >
    > Czy ktoś taki popełnia wykroczenie? Jakie?
    >
    > P.S. - Panie RT! Robisz Pan kawał solidnej, dobrej roboty tutaj i Pańscy

    skoro ktos ich wpuscil lub ""bylo otwarte" to znaczy ze sie nie wlamali.

    wez raczej jakies srodki na uspokojenie.

  • 4. Data: 2011-10-10 14:23:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bzdreg" <b...@n...com> napisał w wiadomości

    > Czy ktoś taki popełnia wykroczenie? Jakie?

    Dokąd nie bedą nikogo wielokrotnie nachodzić (złośliwe niepokojenie), albo
    umieszczać reklam (art. 90 a kw), to nie mam pomysłu co by można im było
    tutaj przypisać. Skoro zostali wpuszczeni przez osobę uprawnioną, to nawet
    nie da się zrobić naruszenia miru domowego po nieopuszczeniu na żądanie
    współwłaściciela, bo to musiałoby chyba przez sąd w tej sytuacji przejść.

    > P.S. - Panie RT! Robisz Pan kawał solidnej, dobrej roboty tutaj i Pańscy
    > szefowie powinni o tym wiedzieć!

    Lepiej nie :-)

  • 5. Data: 2011-10-11 16:55:05
    Od: mauser50 <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-10 16:23, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > to nawet nie da się zrobić naruszenia miru domowego po nieopuszczeniu na
    > żądanie współwłaściciela, bo to musiałoby chyba przez sąd w tej sytuacji

    Chyba się coś Panu RT pomyliło ponieważ o wywieszania ulotek zabrania
    art.63a KW natomiast w kodeksie wykroczeń nie ma art. 90a.

    Z poważaniem mauser50

  • 6. Data: 2011-10-11 17:51:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mauser50" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba się coś Panu RT pomyliło ponieważ o wywieszania ulotek zabrania
    > art.63a KW natomiast w kodeksie wykroczeń nie ma art. 90a.

    Nikt nie jest doskonały. Masz oczywiście racje. 63a kw. Ale to zawartości
    merytorycznej nie zmienia.