  • 1. Data: 2011-10-10 21:11:18
    Temat: VAT od wygranej?
    Od: " xcracer" <x...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam :)

    Mam pytanie. Znajomy teoretycznie wygrał samochód (wartości ok. 65tyś złotych)
    w pewnym konkursie. Abstrahując od tego, że nie ma potwierdzenia wygranej
    (konkurs był oficjalny a jego rozstrzygnięcie odbyło się przy ok. 500
    osobach), musi zapłacić podatek. Co jest normalne i zrozumiałe, choć podobno
    rzadko spotykane. Post factum dowiedział się od organizatora konkursu, że "to
    jest jego samochód i zwycięzca musi mu jeszcze zwrócić VAT, który zapłacił,
    inaczej nie wyda nagrody". Brzmi to absurdalnie, co więcej, nie jest to
    zawarte w regulaminie konkursu (http://www.mtbforum.pl/showthread.php?
    tid=239&pid=58282&highlight=suzuki#pid58282). Pytanie, co robić z,
    prawdopodobnie mocno nieuczciwym, organizatorem konkursu?

  • 2. Data: 2011-10-10 22:09:43
    Temat: Re: VAT od wygranej?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/10/2011 4:11 PM, xcracer wrote:
> [...]
    > w pewnym konkursie. Abstrahując od tego, że nie ma potwierdzenia wygranej
    > (konkurs był oficjalny a jego rozstrzygnięcie odbyło się przy ok. 500

    no, zryczałtowane 10%, które musi dostarczyć organizatorowi konkursu
    przed wydaniem nagrody.
    stad zwykle nagrodą jest samochod o wartosci 65 tys + ~7.3 tys gotowki.
    podatek sie nalicza, gotowke zabiera, samochod wydaje.

    > Co jest normalne i zrozumiałe, choć podobno
    > rzadko spotykane.

    rzadko to moze byc co najwyzej g...
    bo nikt sie US nie podlozy, zeby wydac nagrode rzeczową przekraczajaca
    wartosc zwolniona bez pobrania pdoatku.

    > Post factum dowiedział się od organizatora konkursu, że "to
    > jest jego samochód i zwycięzca musi mu jeszcze zwrócić VAT, który zapłacił,
    > inaczej nie wyda nagrody". Brzmi to absurdalnie,

    "jego" to znaczy kogo, znajomego, czy organizatora.

    no, troche absurdalnie, albo ktos nie doslyszal.

> [...]
    > tid=239&pid=58282&highlight=suzuki#pid58282). Pytanie, co robić z,
    > prawdopodobnie mocno nieuczciwym, organizatorem konkursu?

    zglosic sie do sądu cywilnego z "wnioskiem" o wydanie nagrody,b o skoro
    ja juz wygral to jest jego.

  • 3. Data: 2011-10-11 05:01:13
    Od: "Emeryk" <9...@w...pl>

    >zglosic sie do sądu cywilnego z "wnioskiem" o wydanie nagrody,b o skoro
    >ja juz wygral to jest jego.

    przed tem wpłacajonc podatek doch. do depozytu.

    Mecenas

  • 4. Data: 2011-10-11 14:46:53
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > stad zwykle nagrodą jest samochod o wartosci 65 tys + ~7.3 tys gotowki.
    > podatek sie nalicza, gotowke zabiera, samochod wydaje.

    Spotkałem się z organizatorami, którzy sami płacą 10%, ale to nie jest regułą.

  • 5. Data: 2011-10-11 19:43:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/11/2011 9:46 AM, qwerty wrote:
    > Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Spotkałem się z organizatorami, którzy sami płacą 10%, ale to nie jest
    > regułą.

    ale wowczas dostaje się pit-8c i od tych 10% trzeba sobie zapłacić
    podatek w rozliczeniu rocznym i na dodatek, formalnie, nalezy to zrobic
    na pit-36 a nie na 37, czego nawet US nie zawsze wiedza.