  • 1. Data: 2003-06-02 08:29:57
    Temat: Pomocy, Netia próbuje ode mnie wyłudzić sporą sumę...
    Od: LMB <N...@s...pl>

    Witam.

    Jakiś czas temu (2000r.) miałem telefon w Netii. Przez pierwsze dwa
    miesiące była promocja na _rozmowy_ lokalne, więc w ramach tej promocji
    łączyłem się z internetem przez lokalny numer 665 9999. Połączenia te
    znalazły się na fakturze - wyjaśnieniem operatora było to, że opis
    promocji mówił o _rozmowach_lokalnych_ a nie o połaczeniach. (chodzi o
    2500 zł)
    Problem w tym, że dostęp do internetu świadczyła inna spółka i wygląda
    na to, że osoba tworząca tę promocję po prostu zapomniała o połączeniach
    z internetem.

    Potem zaczęła się przepychanka, reklamacje bez odpowiedzi (tzn. wysłane
    listem zwykłym predatowane odpowiedzi odmowne, czyli ich nie było),
    wizyty człowieka od windykacji itp.

    Teraz dowiaduję się, że sprawę prowadzi zewnętrzna kancelaria. Czyli
    jednak chcą ode mnie wyciągnąć te pieniądze. Zastanawiam się jak ich
    spławić.

    Czy brak odpowiedzi na reklamację coś zmienia?

    Czy istnieje definicja rozmowy - czy połączenie w ramach POTS może być
    kwalifikowane jako rozmowa?

    Rachunki są z 05 i 06/2000, kiedy takie należności się przeterminują?
    Być może lepiej grać na zwłokę.

    Z poważaniem,

    były abonent Netii

  • 2. Data: 2003-06-02 09:07:31
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "LMB" <N...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Czy istnieje definicja rozmowy - czy połączenie w ramach POTS
    > może być kwalifikowane jako rozmowa?

    Normalna analogowa linia? No to w jaki sposób operator rozpoznaje, czy
    klient przez telefon gada, czy bzyczy? Nielegalny podsłuch? ;-P

    Ale sprawdź małe literki - czy np. nie było tam zapisów 'z wyjątkiem numeru'
    (i tu numer).

    Może gdzieś jest tekst tej promocji?

  • 3. Data: 2003-06-02 10:21:59
    Od: LMB <N...@s...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Użytkownik "LMB" <N...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Normalna analogowa linia? No to w jaki sposób operator rozpoznaje, czy
    > klient przez telefon gada, czy bzyczy? Nielegalny podsłuch? ;-P

    Właśnie, niby logika podpowiada takie rozwiązanie, ale problem w tym, że
    pod tym numerem 6659999 zgłasza się internet tylko. Więc mogą
    powiedzieć, że nie mogłem przez 8 godzin gadac do modemu.

    > Ale sprawdź małe literki - czy np. nie było tam zapisów 'z wyjątkiem numeru'
    > (i tu numer).

    NIE!

    > Może gdzieś jest tekst tej promocji?

    Bez obaw, przeczytałem 3 razy zanim odpaliłem dwa modemy 24/24 :)
    Nie było ani słowa o wyłączeniu 1) pewnych połączeń, 2) pewnych numerów.
    Netia opiera się na "rozmowie" jako zapisie w promocji. Wydaje mi się,
    że zapomnieli umieścić wyłączenia z promocji. A internet wtedy był
    dostarczany przez Top-Net - czyli nie samą Netię. Pewnie przyszło im
    zapłacić za moją jazdę 24/24 na dwóch liniach i zaczęli kombinować.

    BTW Sprawdziłem jeszcze jeden haczyk: w promocji było napisane, że
    rozmawiać można z "abonentami operatora". Na szczęście internet nie był
    dostarczany przez operatora, bo wtedy to nie byłby to numer "abonenta
    operatora".

    LMB

    --
    == Download SiteFinder and get Warez, MP3, Movies, etc. from IRC ==
    ============== http://www.sitefinder.pl =====================

  • 4. Data: 2003-06-02 11:16:43
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "LMB" <N...@s...pl> napisał w wiadomości:
    > Andrzej Lawa wrote:
    [...]
> [...]
    > rozmawiać można z "abonentami operatora". Na szczęście internet nie był
    > dostarczany przez operatora, bo wtedy to nie byłby to numer "abonenta
    No to teraz wiadomo o co biega Netii. Ten zapis na twoje nieszczęście
    określa do jakich abonentów połączenie jest bezpłate, jak sam przyznajesz że
    dostawca internetu nie jest abonentem netii to spowodowało że netia kasuje
    całą rozmowę jako połączenie lokalne z nie darmowe promocyjne.

    Serwiz

  • 5. Data: 2003-06-02 11:56:45
    Od: "KCH" <k...@w...pl>

> [...]

    > Problem w tym, że dostęp do internetu świadczyła inna spółka i wygląda
    > na to, że osoba tworząca tę promocję po prostu zapomniała o połączeniach

    No to może liścik do prezesa URTiP...
    Mówię poważnie

  • 6. Data: 2003-06-02 12:11:06
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Mon, 02 Jun 2003 10:29:57 +0200, LMB <N...@s...pl> wrote:

    > Teraz dowiaduję się, że sprawę prowadzi zewnętrzna kancelaria. Czyli
    > jednak chcą ode mnie wyciągnąć te pieniądze. Zastanawiam się jak ich
    > spławić.

    jak sprawą zajmuje się zewnetrzna kancelaria to moze byc problem, mogą
    mieć "swoich" prawników, komorników i tym podobne

    > Czy brak odpowiedzi na reklamację coś zmienia?

    jeśli w terminie 3 miesięcy nie zwrócą kasy to zamyka to sprawe

    --
    futszaK
    Pl-Plus 601061867 Pl-Idea nie żyje POTS (59)8339018

  • 7. Data: 2003-06-02 12:11:16
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Serwiz" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > [...]

    Taka mała uwaga: ja tego poniżej nie napisałe - pomieszałeś cytaty...

> [...]
    > dostawca internetu nie jest abonentem netii to spowodowało że netia kasuje
    > całą rozmowę jako połączenie lokalne z nie darmowe promocyjne.

    Ano właśnie - też mi się tak wydaje. Tylko w ramach Netii... (ich numerki
    się chyba na '4' zaczynają?)

  • 8. Data: 2003-06-02 17:04:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Byle czym przetrzymaj ich miesiąc a później, to już przedawnienie roszczeń.
    Napisz listem poleconym za zwrotnym poświadczeniem odbioru, by dostarczyli
    Ci pełnomocnictwo z uwierzytelnionym podpisem, tekst regulaminu na którym
    się opierają, kserokopie faktury i co Ci tam do głowy przyjdzie. Powinno ich
    to skołować, a przedawnienie jest trzy lata od wymagalności.

  • 9. Data: 2003-06-02 19:54:09
    Od: LMB <N...@s...pl>

    Serwiz wrote:

> [...]
    > określa do jakich abonentów połączenie jest bezpłate, jak sam przyznajesz że
    > dostawca internetu nie jest abonentem netii

    Pomyliłeś "nie byłby" z "nie był". Był to numer Netii (operatora), ale
    należący do Top-Netu.

    > Serwiz

    LMB

  • 10. Data: 2003-06-02 20:04:09
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Mon, 02 Jun 2003 21:54:09 +0200, LMB <N...@s...pl> napisał:

    > Pomyliłeś "nie byłby" z "nie był". Był to numer Netii (operatora), ale
    > należący do Top-Netu.

    Nie chce Cie martwic, ale w 2000 roku TopNet=Netia. O ile dobrze pamietam,
    wrogie przejecie nastapilo +/-przelom 98/99.

    Z tym, ze to w ogole nie zmienia (IMHO) stanu prawnego sprawy. Chociaz,
    jakbys podeslal ten regulamin, byloby latwiej.

    M.