  • 1. Data: 2003-06-01 23:52:39
    Temat: Odkupienie kawalka dzialki od sasiada.
    Od: "Zbyszek" <z...@o...pl>

    Witam szanownych grupowiczow.

    Mam dzialke budowlana o szerokosci 16m, dlugosci 60m.
    Sasiad ma duzo wieksza dzialke.
    Chce od sasiada dokupic 5 metrow z jego dzialki budowlanej. On na to wyraza
    zgode.

    Czy jest to mozliwe? To znaczy jak to wyglada formalnie?

    Chcialbym tez, zeby zakupu dokonala moja narzeczona (dzialka 16m - jest moja
    wlasnoscia).
    Czy w takim wypadku jest mozliwa sprzedarz paska dzialki o szerokosci 5
    metrow?

    Pozdrawiam, Zbyszek.

  • 2. Data: 2003-06-02 20:33:28
    Temat: Re: Odkupienie kawalka dzialki od sasiada.
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    moja
    > wlasnoscia).
    > Czy w takim wypadku jest mozliwa sprzedarz paska dzialki o szerokosci 5

    w sprzyjających warunkach jest to możliwe ale nalezy szczegółowo
    przeanalizowac sytuacje zaś pomoca może być rozmowa z geodetą.
    Geodecie zapłacisz, gdy doprowaqdzi do podziału i dostaniesz do ręki
    decyzję zatwierdzającą podział - tzn sąsiad dostanie, a wtedu to
    już możesz sobie kupić jak wola wskazuje ,
    Mogą być jednak sytuacje, gdy to jest niemożliwe.
    Wtedy można próbowac kupić udział w nieruchomości sąsiada
    proporcjonaly do wielkości potrzebnego fragmentu jego działki
    a potem doprowadzic nawet przez sąd do zniesienia współwłasności.
    Wtedy mozna dzielic nawet wbrew planom.
    pzdr,
    JarekM